moelly schreef:Dit interpreteer ik toch echt als trekken.
Dit dikgedrukte.., waar heb je dat vandaan?
Dat had ik in de gaten ja, dat wat ik gezegd heb, dat jij dat interpreteert als "trekken".
En nogmaals, dat zijn mijn woorden niet. Jouw interpretatie vertroebelt wat ik zeg èn vertroebelt de discussie.
Nog één keer dan:
Zere handen c.q. blaren op de handen duidt op onjuiste teugelvoering (tenzij je een soort van huidaandoening hebt en dus een uitzondering bent).
Bij een juiste teugelvoering liggen de teugels lichtjes en stil in je handen en heb je je handen slecht lichtjes gesloten c.q. lichtjes open.
Wanneer je dit niet lukt, en je moet de teugels steviger vasthouden en meer een soort van vuist maken en zelfs handschoentjes aan doen om dit te voorkomen, dan worden je handen harder. Of je dat nu wilt of niet en of je dat nu bewust of onbewust doet.
Het is goed (vind ik) om je hier als ruiter zijnde bewust van te zijn! Je wilt toch het beste voor je paard, een eerlijke en vriendelijke ruiter zijn en je paard geen pijn doen? Of wel?
Ik zit hier niet om te pesten, maar om een inzicht te geven.
Je mag kwaad op me worden, maakt mij niet uit. Zolang je maar niet kwaad wordt op je paard, dan vind ik 't best.
Daardoor verloor ik mijn constante aanleuning.