Het leed dat lange benen heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:34

muts_marijke schreef:
Maar ik denk dat het al een heleboel helpt als je een zadel hebt waar je als ruiter goed in past. Ik zit stukken netter in mn nieuwe zadels dan in mn oude. :)

Ik heb ook een zadel met diepe zit en bredere kniewrongen. Past nu eindelijk heel goed. Heb eerst verschillende zadels gehad, maar geen één paste zoals dit nu. Het is gewoon een euroriding beetje aangepast

Suzan_bobar

Re: Het leed dat lange benen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:37

Leuk topic! Ik meld me ook aan. Met mijn 1.96m en de lengte vooral in de benen herken ik alle problemen maar wat goed. Heb nu een mannenrijbroek, die is veeel langer dan de damesbroeken :j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 11:41

linky schreef:
De meeste ruiters met vooral lange bovenbenen, kunnen beter geen recht naar benden/teruggesneden zweetbladen nemen, dan kom je op je kruis te zitten om niet met je knieënover de wrong te komen. Ik dacht vroeger dat het aan mijn zit lag, tot Aart v. Triest me zien liet dat ik helemaal niet in een dressuurzadel pas met mijn lange dijen................. of ik moest een 20 inch hebben of zo, en dat past op geen paard. Nu heb ik wel extra lange zweetbladen maar naar voren gebouwd, (net als E. Gal tegenwoordig) en is het probleem weg.

Grotere inch werkt toch ook niet? zelfs als het zou passen? want je moet toch het zwaarte punt zoeken en dan heb je gewoon achterin het zadel veel ruimte over.

Volgens mij zijn er wel speciale zadels voor lange bovenbenen. :) Trouwens spring of dressuurzadel ik heb dit probleem altijd. Mijn knie komt gewoon niet op de juiste plek terecht.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:13

Als je met lange dijen niet over de wrong wilt zitten met je knie, moet je kont dus naar achteren............ je zit dan dus wel achter in het zadel, maar zoals ik ook al zei, dat is de oplossing niet. Je zult die benen echt wat naar voren wegwerken moeten, zeker als ze zoals de mijne ook nog eens fors uitgevallen zijn. :( Ik zit in verhouding tot iemand met lange dunne benen met kortere beugels. Mijn dijen zitten in de weg zogezegd. :o
Springzadels zit ik ook mee, de wrong zit gewoon te hoog. Ik pas alleen in zadels met verlengde zweetbladen. Gelukkig laatst net een prachtige oudere Stubben op de kop getikt, veelz. richting dressuur, beetje naar voren dus en extra lange zweetbladen. Dat past perfekt.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:27

Ik meld me ook! ik ben 1.84. en het ergste, schoenmaat 45!! 8)7 verder passen de rijbroeken me meestal super, en rijlaarsen en chaps moeten gewoon in mannenmaat.. op mn grote rijpaarden valt het beeld wel mee, maar de haflinger van 1.50 is een ramp!:
Afbeelding
Afbeelding

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:43

Is die zwarte een Gelderse?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:44

maar je hebt je beugels ook veel te kort op je haflinger ;)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:50

Linky, de zwarte is een Groninger :D.
ja dat klopt, de vorrige keer heb ik ze ook veel langer gedaan, maar dan heb krijg ik weer dat mn benen alle kanten op gaan omdat ze weinig steun hebben. Ik hou het verder ook maar lekker bij de paarden! :)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:54

Geweldig wat een leukerd! Ik kan me voorstellen dat je je beugels zo kort hebt op die Haf, anders zijn de verhoudingen helemaal zoek en wordt het net zo'n Thellwell plaatje als je rolschaatsen onder doet...................... :')

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:03

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:08

mooi dier zeg wauw

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:13

Aha...een lange benenclub. Daar hoor ik ook bij. Alleen ben ik persoonlijk wel blij mee.

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:41

NatasjavE schreef:
Aha...een lange benenclub. Daar hoor ik ook bij. Alleen ben ik persoonlijk wel blij mee.

Komt mooi in jeansbroeken uit vind ik :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:43

Inderdaad...ik doe er dan hup...nog een paar flinken hakken onder.
Maar ook met rijden vind ik het fijn.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:29

Jij hebt niet alleen lange maar ook mooie dunne benen...........................

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:08

linky schreef:
Jij hebt niet alleen lange maar ook mooie dunne benen...........................

:D Dat klopt (mooi weet ik niet...maar dun zijn ze...dat is zeker :') )

Te paard ziet dat er ongeveer zo uit:
Afbeelding
Het paard was net onder het zade en net 165 hoog. Bella is nu 170.
Zelf ben ik 178 en 59 kilo.

BTW..ja het zadel ligt te ver naar voren...dit is mijn zadel niet. Hier was ze net ingereden.

Cinnnndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:13

Een stipje bij dit topic! Ik herken mezelf namelijk helemaal in deze verhalen. Ben ong 1.82 en heb een haf van 1.42!!! Gelukkig zit zij er niet mee maar vind het zelf soms wel lastig.
Broeken koop ik wel gewoon maat 38, maar ze zijn altijd zooo verschrikkelijk kort.. Dus altijd maar enorme sokken eronder om het minder op te laten vallen. Bij chaps doe ik altijd of ze wel passen, maar rek het elastiek aan de onderkant van mijn schoen altijd zo uit dat het bijna altijd scheurt/breekt... prettig :o

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:13

bromfiets schreef:
Waar in brabant zit dat winkeltje? :P

In Haps... Jeanscentre/shop Van Daal heet het volgens mij :)
Eerdaags ga ik daar ook weer even naar toe! Kan daar echt altijd slagen en voor redelijke prijzen! Meeste broeken zijn daar onder de 50 euro ongeacht wat voor gekke maten je ook hebt :')

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:52

Jeeej lange benen mensjes :))

Ik ben ook 1.80 en gezegend met stelten :=
Heb een pony :D wel een fjord van 1.48..

Edit: even foto's bijgevoegd :)

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb overigens een WoW zadel, enigste zadel waar ik idd mijn benen in kwijt kan :=
Laatst bijgewerkt door Ing__ op 06-08-11 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:55

Waar kopen jullie eigenlijk jullie broeken?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:57

Overal als hat maar een lenge maat is

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:02

Meldt me ook even,ik ben 1.78 en enorme stelten broekmaat 38.
Pff ik heb tips nodig voor een zadel,heb momenteel fryso legachy 18 inch maar val steeds naar voren ,mijn idee een halve inch erbij en ik zit goed of gewoon een ander zadel.
Daarbij komt een onderrug probleem waar ik nooit af zal komen dus daar moet ik mee leven.
Hoor graag jullie meningen ikzelf zou graag op mijn bovenbeen dikke wrongen hebben mijn knie mag iets vrijer liggen.

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:55

Ik meld me ook! Lees dat ik niet de grootste hier ben ;) Ben 177 en 68 kilo. Had eerst een merrie van 1.64 maar heb nu een ruin van 1.72, past wel goed! Heb een Hulsebos zadel en die zit heerlijk. Herken ook een aantal problemen.. rijjasjes die te korten mouwen hebben, rijlaarzen die op maat moeten worden gemaakt. Heb nu ook chaps gekocht, kon geen enkele vinden die helemaal goed zat. Heb nu een paar dat dan ietsie korter is maarja tis niet anders :+
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:10

Meld me ook maar :D

1m84, en in verhouding gewoon erg lange benen ook nog :')

Ik heb nu een kieffer athen olympic, en die zit als een huis, echt een langepotenzadel!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:12

Ik heb de closecontact chaps van Ariat en die passen perfect(extra small tall)
Ik heb ook een Hulsebos zadel gehad maar mijn WoW past me beter. Ik heb van die wrongen waar mijn knie onderdoorvalt en waarvan het zweetblad wat naar voren geplaatst is.