Zonder cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Re: Zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:06

topic 390 hierover... ik rij met cap. heb een goeie kop met verstand. hou mijn bolletje daarom graag intact.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:39

@Ivo, als je met je fiets door het bos rijdt, zoals je met een paard wandelt, heb je nog altijd veel meer controle over die fiets dan over het paard, je fiets kan namelijk niet schrikken en er vandoor gaan :+
Maar mij niet gelaten als jij zonder wil rijden, ik voel niks als jij er af dondert.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:51

ilse86 schreef:
ik rij met cap. heb een goeie kop met verstand. hou mijn bolletje daarom graag intact.

Dit vind ik tot nu toe toch de beste en duidelijkste beredenering tot nu toe. 8-)

snoepje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:10

ik vind het zelf heel erg gevaarlijk want er kan altijd iets gebeuren, maar ik rij met cap. :o

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:19

Ik rij buiten altijd met cap en op de manege ook.
thuis echter met een pet of een muts in de winter, op 1 of andere manier voel ik me vrijer
jonge paarden rij ik ook met cap. maar als ik ze goed ken dan niet meer * slecht eigenlijk :P*
vaak herken ik de bui ook al wel met men paarden en als ik merk hoe ze uit der stal of box komen zie ik wel dat het misschien slimmer is om dan toch maar effe men cap te pakken.

maar ieder zijn keuze

lollixpop15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:54

ik zou het nooit doen want elk paard kan altijd schrikken. :Y)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:27

lolllxpop15; Jij zegt: een paard kan altijd schrikken dus ik draag een cap:
Maar dat is PRECIES wat een paar hier proberen te vertellen, op de fiets kan ook altijd iets gebeuren!En daar draag ej toch ook geen helm/?De zon kan ik de ogen van een automobilist schijnen, het kan glad zijn, een auto ziet jouw niet aankomen....

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:31

@Loeky: je wilt toch in zo min mogelijk situaties risico's lopen? Daarom bestaat er een fietshelm/airbags/bodyprotectors etc... Snap niet dat je er zo moeilijk over doet, elk risico dat je uitsluit is er een.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:37

Ja dat snap ik ook wel, maar als je een foto paatst over waar je op de fiets zit zonder helm, zegt niemand iets, en als je op je paard zit zonder cap krijg je meteen 15 pagina's vol met hoe dom je wel niet bent, en je moet maar gauw een cap gaan dragen!
Ik kan er niet tegen dat mensen je zowat gaan verplichten om een cap te dragen, laat iedereen dat zelf weten.En als je een topic opent voor ej foto's zonder cap zeggen mensen alleen maar waarom draag je geen cap?Ik denk niet dat iemand een topic maakt om dat te horen.

mouselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:03

ik zou het zelf nooit doen, durf de risico niet te nemen. :)

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:08

Ik draag altijd een cap.
Ten eerste omdat als je valt en er gebeurt iets heel ergs kan je altijd nog zeggen dat je alles hebt geprobeerd om het niet te laten gebeuren.
Ten tweede omdat een kennis (die een cap droeg) van mij van haar paard is gevallen en een zware hersenschudding heeft. Ik zou echt niet willen weten wat er was gebeurt als ze die cap niet droeg!

Ik zeg altijd maar waarom zonder als het ook met kan?

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:11

Ik heb ook foto's zonder cap maar dat doe ik dan alleen voor de foto. Ik rij verder altijd met cap. Ik vind het wel beter omdat het veiliger is en je paard er altijd vandoor kan gaan of kan schrikken. {:)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:00

Ik denk dat ieder dat voor zijn eigen moet weten, ik rijd altijd wel met cap, omdat het verplicht is maar ook omdat ik geen risico wil lopen, stl je valt er naast met je hoofd tegen de bakrand...
ik neem altijd liever het onzekere voor het zekere

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:06

mijn pony reed ik vaak zonder cap.
ik heb blind vertrouwe in haar en hou niet van caps.
op andermans paarden en als me jongste ingerede is doe ik wel een cap op

love_u_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:44

ik rij altijd met cap, als ik zonder cap op paard zit dan voelt het als of ik naakt zit :P :+
plus dat t in de winter zonder cap heeeel koud is :brr:

isaayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:00

love_u_joy ben het echt met je eens zo'n gecoel heb ik dan ook

Lienelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:08

Ja, eigenlijk zou het het veiligst zijn om altijd met cap te rijden, maar ik moet schuld bekennen en zeggen dat ik meestal zonder rijd. Dit komt omdat ik de hele dag te paard zit en anders geen kop meer overhoud. Dat wil zeggen, als ik een keer hard val zonder cap heb ik ook geen kop meer natuurlijk, hmm...
Situaties waarin ik wel mijn cap draag: jonge paarden, nieuwe paarden, buiten rijden, slechte weersomstandigheden (paarden schrikken dan sneller), rijden op andere locatie, als ik minder lekker in mijn vel zit en dus weet dat mijn reactie trager kan zijn.
Mijn goede voornemen voor 2011: vaker een cap dragen!!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:57

Ik draag bijna altijd mijn cap. Een enkele keer doe ik 'm af voor een leuke foto. Ik heb mijn pony nu meer dan een jaar en rijd bijna iedere dag op haar, waarvan in totaal misschien 3 of 4 keer zonder cap. Dus nee, ik ben niet altijd verstandig en heb ook wel veel vertrouwen in mijn pony want die kan niet eens bokken :D
(geloof me, ik heb het haar zien proberen en het was echt een zeer trieste poging), maar zou bijvoorbeeld nooit zonder cap naar het bos gaan, of gaan springen of aan het verkeer deelnemen o.i.d.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:19

ik vind het gewoon fijner zonder cap
dan hangt haar zo lekker te zwiepen in galop
en ik vertrouw mijn paard voledig hij zou me nooit wat doen
ik moet gewoon het eerste rondje oppassen

xmaartje245

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:22

sommige mensen vinden het niet prettig zitten of vertrouwen hun paard heel erg en denken ze het niet nodig te hebben. Ik vind het wel zo veilig, ook bij de braafste paarden, die kunnen namelijk ook schrikken.....

joeysgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:28

Vroeger (tot mijn 15e) droeg ik mijn cap eigenlijk nooit, ik had zo'n casco ding (oudere modellen) en daar kreeg ik alleen maar koppijn van. Toen ging ik een keer onderuit met paard en al, en toen gingen mijn ogen open, ik had zo'n geluk gehad dat ik niet met mijn koppie op het beton was geklapt, dat ik nu altijd een cap draag. Ik heb wel meteen een andere cap gekocht, moet zeggen dat ik niet eens merk dat ik dat ding op heb ook in de zomer niet.

Het is ook wel zo prettig dat mocht je vallen en iets breken dat je verzekering ook gewoon uitbetaalt.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:29

Ik heb 20 jaar zonder cap gereden en 12 jaar met cap (eerste jaren op de manege en de laatste 8 jaar). Iedereen moet het zelf weten. Ik ben een cap op gaan zetten nadat een kennisje een ernstig ongeluk had gehad met haar paard en het overleeft had door haar cap. Moet zeggen dat ik de caps van tegenwoordig niet erg vind, die van vroeger kreeg ik hoofdpijn van, maar die van nu zijn lekker licht!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:48

in de lessen moeten wij cap op, je weet maar nooit! het is gewoon veilig. maar met 2 paarden van een vriendin rijden wij buiten zonder cap, maar dan zijn wij aansprakelijk als er iets gebeurd.

marilyndk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:50

Ik doe het altijd want mijn vriendin is een keertje van een paard afgevallen en dat was maar een paar cm van een paaltje vandaan ik heb er ook geen last van!

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:53

als ik thuis dressuur , rijd ik zonder cap.
als ik ergens anders heen ga , spring of naar buiten ga , draag ik altijd een cap.
ik vind een cap niet prettig en voel me tijdens
dressuur gewoon vertrouwd genoeg om zonder cap te rijden.
het is en blijft idd dom.