Thermolaarzen, welke aanschaffen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Thermolaarzen, welke aanschaffen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:06

Ik heb juist bewust wel voor die laarzen gekozen (divoza variant) omdat ik nauwelijks rijd in de winter en het vooral nodig heb om door mijn weiland te banjeren, daar zijn ze perfect voor.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:56

DeadxStar schreef:
Toen ik met die laarzen reed, bleef ik aan de bovenkant hangen.. Dan heeft zo'n veiligheids beugel toch echt niet zoveel zin ;)
Zijn gewoon geen laarzen om te rijden, vind het ook echt niet lekker zitten, en mn voetjes blijven niet warm.. Staan al een paar jaar in de kast :=

precies :) achter dat uitstekende rubberen stukje...

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:22

ik ga denk ik die van de welkoop halen, iemand ervaring?
ik hoop dat ze nog nmiet uitverkocht zijn..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:28

Lamar schreef:
_Cassandra_ schreef:
Ik heb inmiddels met mijn Mountain Horse Stella polaris high rider thermolaarzen gereden en dat was goed te doen :j Kon makkelijk in de beugels met de laarzen en heb ook nog ruimte over.

Die heb ik ook net gekocht. Mijn dochter had ze vorig jaar al en zei altijd dat ze goed warm waren. Nu ik met dezelfde laarzen thuiskwam zei ze ineens dat ze helemaal niet zo warm waren maar dat ze dat had gezegd omdat ze zoveel hadden gekost en geen nieuwe durfde te vragen.
:?
Ik heb er nog niet mee gereden, maar volgens jou zijn ze dus wel warm genoeg.

:=
Ik heb de Active Winter Riders en die zijn toch wel echt lekker warm met dit weer :D . Volgens mij hebben die dezelfde voet.

mouselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:00

ik heb altijd thermolaarzen in de merk Harry Horse ik vind deze gewoon het het beste omdat ik ook nooit andere heb gehad en wil ik liever ook niet meer. :+

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:08

ik heb deze voor bij de pony's:
http://www.otto.nl/product/5329044?q=gi ... n-Gisswein

heerlijk warm gevoerd, volledig rubber dus waterdicht en ze zien er grappig uit :)
rijden doe ik er niet mee, maar daar zijn mijn ponies ook niet geschikt voor :P maar ze zijn echt ideaal als je nu met sneeuw en bagger door de wei aan het banjeren bent, even de slang erop, of een plas opzoeken en ze zijn weer schoon.

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:14

Ik heb de thermolaarzen van eurostar.,
Die zijn speciaal voor het rijden en zijn erg mooi en zeker niet lomp!

Je hebt er erg warme voeten in.

Alleen er was iets met de maat, of ze vallen groot of ze vallen klein.. Dat weet ik niet meer ;-)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:18

Ik heb thermolaarzen gekocht van HKM, niet duur 35 euro maar het werkt ook niet. Even stilstaan en ik heb ijskoude voeten en bovendien ook nog natte sokken, echt weggegooid geld dus!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:20

alesha schreef:
Ik heb de thermolaarzen van eurostar.,
Die zijn speciaal voor het rijden en zijn erg mooi en zeker niet lomp!

Je hebt er erg warme voeten in.

Alleen er was iets met de maat, of ze vallen groot of ze vallen klein.. Dat weet ik niet meer ;-)

Deze heb ik ook gehaald van de week, in de aanbieding voor 49,95
Zitten erg fijn en kan er ook prima mee rijden. En het belangrijkste: warme voeten ;)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:55

Adin schreef:
Ik heb thermolaarzen gekocht van HKM, niet duur 35 euro maar het werkt ook niet. Even stilstaan en ik heb ijskoude voeten en bovendien ook nog natte sokken, echt weggegooid geld dus!

Welke van HKM heb jij?
Toevallig de elegance of niet..? (Al zijn die wel duurder dan 35 euro geloof ik)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 10:26

Nee volgens mij gewone, er staat niets speciaals bij

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:59

Rinske schreef:
Ik ga morgen mijn nieuwe thermolaarzen ophalen, het zijn de Mountain Horse Active High Winter geworden. Ze passen goed om mijn kuit en ik heb nog mooi plek om mijn steunzooltjes kwijt te kunnen :) . Ben benieuwd hoe deze laars mijn koukleumvoetjes warm gaat houden :P .

Heb jij ook wel eens de rimfrost gepast? Die vond ik namelijk voor geen meter zitten en ben benieuwd of de active winter rider een andere pasvorm heeft. Wat is overigens het verschil tussen de ice rider en de active winter rider? De ice rider zie ik niet meer op de site van MH, zou die eruit zijn?!
Wat zijn je ervaringen tot nu toe? Op de site van MH staat dat de active winter rider tot -10 graden kan, heb je idd geen last van ijsklompjes?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:35

raden jullie mij aan de hkm elegance te kopen, ik moet er ook veel op lopen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:20

De icerider is de elegantere en wat hogere schacht hebbende variant op de rimfrost. De icerider is dus beslist mooier dan de rimfrost. De active rider en de stella polaris zijn nog weer mooier en eleganter.
Het elastiek van mijn frimfrosts lubbert nu uit.
De laarzen van MH heb ik vorige winter ook bij -10 gedragen, en geen koude voeten gehad.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:57

Ik heb een longontsteking, dus ik heb er nog niet mee gereden :o . Heb er wel mee buiten gelopen en ze zijn heerlijk warm! En inderdaad zoals Germie zegt, heel elegant :j . De schacht is ook heel lang, dus fijn voor mensen met lange onderbenen. Bij normale thermolaarzen komen ze bij mij bijna onder mijn kuit uit, deze zitten op perfecte dressuurlengte :) .

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:30

Rinske schreef:
Ik heb een longontsteking, dus ik heb er nog niet mee gereden :o . Heb er wel mee buiten gelopen en ze zijn heerlijk warm! En inderdaad zoals Germie zegt, heel elegant :j . De schacht is ook heel lang, dus fijn voor mensen met lange onderbenen. Bij normale thermolaarzen komen ze bij mij bijna onder mijn kuit uit, deze zitten op perfecte dressuurlengte :) .

En heb jij ook ooit de rimfrost gepast? Ik heb nl die of de gewone laars van mh gepast en die zaten echt niet goed voor mijn smalle pootjes. Bovendien waren ze heel zwaar en lomp aan mijn voet. Nu begrijp ik dat dit al een veel eleganter model is.

Wat vinden jullie wat betreft de rits? Hier op bokt biedt een webwinkel de ice rider nu voor 99€ aan.
Maar de rits bij de active rider hebben ze natuurlijk niet voor niets naar de zijkant verplaatst... een stalgenoot van mij heeft de gewone mh laars en heeft de rits aan de achterkant al best vaak moeten vervangen.

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:41

iemand ervaring met deze laarzen ?
Afbeelding
Horka Bloomsburry

Eerst heb ik een tijd Dubarry's gehad die waren super fijn en waar voor je geld, maar nu worden die me echt te duur! ;)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:05

Ik heb die van de Divoza en je kunt er ook gewoon mee rijden. :9
Laatst bijgewerkt door Revanches op 23-12-10 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit tekst verwijderd

sandraz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:47

ik heb gewone winterlaarzen die zijn ook lekker warm:P

lepetit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:55

Ik had de mondoni atlanta thermo laarzen van divoza. die met een ruitje en veters . ze kosten 70 euro
ze waren super warm en je kon er mee rijden . alleen ze gingen na een paar keer aan hebben al stuk boven op de neus waar de neus knikt bij het lopen.
schijnbaar kwam dit vaker voor. kon ze gewoon weer inleveren bij divoza en mocht voor het geld wat anders uitzoeken. ze adviseerde mij niet meer de zelfde te nemen.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:57

Romana01 schreef:
raden jullie mij aan de hkm elegance te kopen, ik moet er ook veel op lopen

hkm elegance heb ik, ben er heel blij mee, rijden heel lekker maar zijn echt niet gemaakt om op te lopen.
dan zou ik als ik jou was voor te rijden deze kopen en voor lopen die goedkope van de welkoop ofzo, dat heb ik ook :)

goldie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:51

Mondoni Alaska

die zijn het beste

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:15

goldie_ schreef:
Mondoni Alaska

die zijn het beste

Zat te wachten tot iemand hier weer over begon, ik ben er totaal niet tevreden over.
Mijn linkerschoen is kapot aan het gaan, de zool ligt eruit aan de binnenkant en in het deel waar hij met je tenen/voet mee buigt zit al een schuur, ik ben heel zuinig op mijn spullen, dus door slordigheid kan het niet komen. Dit was al na 2 weken, ben terug gegaan, helaas krijgen ze, ze pas in februari weer, mag dan nieuwe uitzoeken, loopt helaas nu wel met koude voeten... Zodra je stil staat heb je koude tenen, had meer verwacht van deze laarzen, vooral ook door de prijs; 70,- .. >;)

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:43

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:45

Ik heb die 2e laars gehad. Was geen succes. Na 3 maanden al kapot en had er nog steeds erg koude voeten in.

Ik heb nu de Ariats maar gekocht. En die zitten echt zalig. Mag ook wel voor dat geld :+