Dierenarts contant betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Dierenarts contant betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:39

Moet je betalen voor de betalingsregeling?
Het is wel gebruikelijk dat je iets meer moet betalen, omdat de rente doorloopt over het bedrag dat je niet meteen kunt betalen, maar op een latere termijn voldaan wordt.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 21:44

Ja moet betalen voor de betalingsregeling staat in de brief,
Maar aan de telefoon had ze gezegd dat niet hoefde te betalen!

Hilbrand

Re: Dierenarts contant betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:55

ik zit dit verhaal ook eens te lezen en ik vind het steeds gekker worden .Na anderhalf jaar nog eens aanmaningen sturen en een incassoburo inschakelen?Ook al zou je dierenarts al enige malen een herinnering hebben gestuurd en hij krijgt het geld niet op z'n rekening gestort dan zou ie toch een keer hebben kunnen bellen of op een andere manier met je in contact kunnen treden.Je had ook verhuisd kunnen zijn.Vind het zowieso vreemd dat je geen bonnetje of betalingsbewijs krijgt als je contant betaald na een behandeling van je paard .Die man kan alles wel gewoon zwart in z'n broekzak stoppen .
Ik sta natuurlijk niet in jouw schoenen , maar ik had het op een rechtzaak aan laten komen .Als de rekening toch al 500 euro bedraagt dan kan die 250 euro er ook nog wel bij , mocht je de rechtzaak verliezen , wat nog niet eens waarschijnlijk is in mijn ogen .Laat die dierenarts maar eens met z'n boekhouding op de proppen komen bij de rechter .
Ben blij dat ik bij een dierenartsenpraktijk zit waar dit absoluut niet voorkomt (voor zover ik dan weet)
Bij mij schrijft de behandelend dierenarts bij ieder bezoek een rapportje in 2 voud , één voor mij en één voor haar zelf met hierop vermeld alle handelingen en gekregen medicijnen en krijg ik keurig na een aantal weken een rekening .Ik betaal nooit contant na een bezoek van haar , wil ze niet eens .De hoefsmid betaal ik wel contant en zonder rekening .Kwestie van gewoonte en nooit geen gezeur achteraf , gewoon een goeie vent .

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:36

happyhorse schreef:
Ja moet betalen voor de betalingsregeling staat in de brief,
Maar aan de telefoon had ze gezegd dat niet hoefde te betalen!

Dat is niet netjes....

Angeliiquexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:46

Hilbrand schreef:
Vind het zowieso vreemd dat je geen bonnetje of betalingsbewijs krijgt als je contant betaald na een behandeling van je paard .

ik zou mn bonnetje na 1,5 jaar echt niet meer hebben hoor :P