Hmm helaas zijn de mijnes lek....gisteravond door de sneeuw voelde ik zo vanaf de voorkant mn sokken nat worden. Toen ik thuis kwam waren mn hele sokken nat.... Gelukkig prima service van paardendrogist, mag ze kosteloos terugsturen..... Wel jammer dat ik met dit weer dan zonder zit....
Oh dat is balen, Eshter28! Helemaal met DIT weer! Ik heb ervandaag de halve dag op gelopen... wel waren mijn hielen wat vochtig, en een klein plekje aan de zijkant van mijn voeten. Zweet denk ik. Koude voeten heb ik niet gehad
Ik heb mijn tyne boots binnen ik pas ze net. Heb ze wel gepast met wollen sokken en ik voel de randen wel, maar kan toch nog wel mijn tenen bewegen. Toch ga ik er nog even over nadenken of ik ze wil houden want de schacht is echt veeeels te wijd. Lijk nu net zo'n klein meisje met veels te grote laarzen aan ga maar ff testen hoe dat rijdt. Ze lopen idd apart, moet daar ff aan wennen, maar volgensmij lukt dat vrij snel. Ik wacht het nog even af!
9166schier
Geplaatst: 22-12-10 17:20
Ik heb al 3 paar model Tyne versleten in 4 jaar tijd. Nog nooit koude voeten gehad in die laarzen, helaas heb ik na ongeveer 1 jaar gebruiken steeds dezelfde kwaal dat er scheurtjes ontstaan in het rubber vlak bij mijn tenen. Maar ik blijf ze kopen ontdanks de prijs! Super laarzen. Ik gebruik ze in de modder, met uitmesten maar ook voor het paardrijden.
Ik heb eigenlijk een beetje spijt dat ik de Tyne niet gekocht heb, maar de Tack... Nu moet ik steeds als ik ga rijden koude schoenen aantrekken! hoe HOOG zijn de tyne's...? (bij een maat 41?)
Ik heb de tyne maat 39/40. De hoogte vanaf de hak tm de 'boog' is ong 47cm de binnenkant is 44cm. De schachtmaat heb ik aan de buitenkant ook gemeten en die is op de overgang van rubber naar neopreen, ong 44cm. Mijn blote kuit is op het dikste punt 33cm en ja ik zwem er dus echt in :/
ShadowFax
Geplaatst: 23-12-10 18:07
Potverdikkie, ik ben toch zo in twijfel of ik ze moet houden Wat voor kuitmaat hebben jullie als ik vragen mag?
Glossi
Geplaatst: 23-12-10 18:30
Als je kuiten erin zwemmen zou ik ze niet houden. Als het regent of sneeuwt dan valt dat gewoon allemaal in de laars? Lijkt me niet zo fijn Mischien dat de andere modellen beter aansluiten op de kuit? Die laarzen van het plaatje van fokfanaat lijken me zo van de foto smal vallen.
Die hoogte van de tyne, zoals jij ze gemeten hebt, ShadowFax, is aan de buitenkant gemeten, dus vanaf de grond? Dan zou ik ze wel passen.. (heb niet van die lange benen) haha De Tack zijn wel wat lager. Ik heb kuitmaat 40, en pas die prima. Als ze zo wijd vallen, helpt het misschien om lange dikke kousen aan te trekken? Ook zonde om ze terug te sturen, alleen als het echt hinderlijk is zou ik ze terugsturen denk ik.
laura1987
Geplaatst: 08-01-11 09:50
grr ik heb de tack nu een 3 maandjes en bij mijn hiel aan de binnenkant is hij al stuk gelopen! Dit valt me echt tegen aangezien de maat wel netjes past.
Hebben meer mensen hier last van gehad of loop ik gewoon debiel?
Verder vind ik ze heerlijk lopen en heerlijk warm.