Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij een paardenjas met echt bont kopen?

Ja, prachtig! Waar kan ik het kopen??
21 (5%)
Ja, mits de prijs niet te hoog is.
29 (8%)
Nee, ik ben absoluut anti-bont.
285 (80%)
Ik weet het niet
20 (5%)

Totaal aantal stemmen: 355

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:00

Tallie1979 schreef:
Adil, jij smijt mij om de oren dat ik vind dat ik God ben.. Het spijt me zeer, maar je legt mij iets in de mond wat je mij nooit zal horen zeggen. Als ik god zou zijn, zou iedereen die een wasbeer levend vilt, terplekke doodvallen.. Dus nee, ik ben God niet.. was het maar zo.. Dan was er ook geen oorlog in de wereld en geen honger..

Kinderachtig wil ik het niet noemen, je legt zelf een opmerking neer hier door mij iets te noemen.. Dan krijg je van mij de bal terug.. :)

Gerechtigheid voor een dier....enz. Dat waren jouw woorden. Ik denk dat je niemand helpt eigen rechter te spelen en het heft in eigen handen te nemen.... Jij bent ook maar een mens en jij hebt geen bijzondere rechten, in ieder geval niets meer of minder dan die van andere mensen, dat bedoelde ik er mee te zeggen....En niet alleen die opmerking daaropvolgend vond ik een beetje kinderachtig, maar ook de andere reacties, waarin je net deed alsof je me niet begreep terwijl ik zeker weet dat je dat wel deed....

Maar goed, jij en Abeltje gaven al aan dat jullie je niks aantrekken van de mening van een ander, ik denk daarom dat ik deze discussie ook laat voor wat het is, immers heeft een discussie geen zin wanneer je volledig overtuigd bent van je gelijk... :)

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 11:01

Als je bij horsepoint op de site klikt op contact of klantenservice doet de site het niet meer.. Wel heb ik in de telefoongids gezocht en vond ik een telefoon en adres in Oosterhout. Weet iemand of dat klopt? Anders kan ik zo wel even bellen.

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:02

Chaos schreef:
Tjonge. De mensen die hier het hardst roepen dat het Hypocriet en slecht is om bont te dragen komen zelf als de meest hypocriete posters naar voren.. :))

leg je nader uit?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:03

Over het algemeen trek ik me best iets aan van de mening van een ander, mits de ander mij kan overtuigen van het nut van iets bijvoorbeeld. Mijn 'ohja, zo kan het ook' gehalte is over het algemeen vrij hoog.

Maar zolang niemand mij het nut van bont dragen kan uitleggen zal ik -wat dit onderwerp betreft- inderdaad niet van mening veranderen nee.

Wijnanda

Re: Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 11:05

Ik heb net Horsepoint gebeld (was idd het juiste telefoonnummer). Ook zij konden mij niet vertellen waar het vandaan kwam. En dat er gebeld moest worden met het hoofdkantoor in Noorwegen. Dus dan wachten we maar op reactie van hen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:06

Denk niet dat nadere uitleg noodzakelijk is, post spreekt voor zich. Bovendien zou ik dan persoonlijk worden. Indien je nieuwsgierig bent naar mijn mening moet je naar pagina 7.

Abeltje: Juist ja, en als je het nou andersom ook prima vond, ieder heeft zijn mening, en laat die in hun waarde.

Niemand vraagt jou van mening te veranderen, maar je kunt er iig over nadenken hoe je hem verkondigt..

Bovendien wordt het hier regelmatig nogal overtrokken. Net of ieder bontstukje op een kledingstuk verkregen is door beesten levend te villen.. :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:06

Ik heb de distibuteur van Nederland net gesproken en zij weten het niet.. Ze weten niet waar het bont vergaard word en de mevrouw aan de lijn gaf aan dat bokt.nl in haar/hun ogen een roddelwebsite is waar nooit wat positiefs op te vinden valt.

Daarnaast zegt zij er op te vertrouwen dat als Horsepoint zou weten dat er bont is vergaard op onhumane wijze, zij dit niet zouden verkopen. Maar onderzoek van de herkomst van het bont is nooit door hen uitgevoerd.

Ik heb haar wel de tip gegeven om alsnog uit te zoeken zodat als er meer vragen komen, deze ook daadwerkelijk beantwoord kunnen worden.

En ze gaf aan dat ze gisteren toevallig een email had gehad van een eindgebruiker ( zal Daphne wel zijn dan gok ik ) en die zou volgens haar hetzelfde antwoord hebben gehad als ik?

Zij verwijzen naar Noorwegen. Dus ik zal alsnog mijn email opstellen.. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:08

En zo denkt menig écht paardenmens ook over Bokt, en geef ze eens ongelijk.. :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:08

Tallie1979 schreef:
en de mevrouw aan de lijn gaf aan dat bokt.nl in haar/hun ogen een roddelwebsite is waar nooit wat positiefs op te vinden valt.

Nou, daar moet ik haar toch inderdaad echt een beetje gelijk in geven, helaas...!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:09

Chaos schreef:
En zo denkt menig écht paardenmens ook over Bokt, en geef ze eens ongelijk.. :')

Als bokt altijd maar slecht is, waarom zijn de échte paardenmensen dan nog steeds hier?? Kennelijk valt het allemaal best mee, anders bleven die échte paardenmensen ook wel weg :) :)

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:10

Chaos schreef:
Denk niet dat nadere uitleg noodzakelijk is, post spreekt voor zich. Bovendien zou ik dan persoonlijk worden. Indien je nieuwsgierig bent naar mijn mening moet je naar pagina 7.

Abeltje: Juist ja, en als je het nou andersom ook prima vond, ieder heeft zijn mening, en laat die in hun waarde.

Niemand vraagt jou van mening te veranderen, maar je kunt er iig over nadenken hoe je hem verkondigt..

Bovendien wordt het hier regelmatig nogal overtrokken. Net of ieder bontstukje op een kledingstuk verkregen is door beesten levend te villen.. :')

Ik kan je mening terugvinden maar om iedereen die niet voor bont is hypocriet te vinden? Zo komt het toch over snap ik niet?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:11

Tallie1979 schreef:
Chaos schreef:

Als bokt altijd maar slecht is, waarom zijn de échte paardenmensen dan nog steeds hier?? Kennelijk valt het allemaal best mee, anders bleven die échte paardenmensen ook wel weg :) :)

Misschien blijven ze puur om entertaint te worden :+ :Y)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:12

Adil18 schreef:
Tallie1979 schreef:
en de mevrouw aan de lijn gaf aan dat bokt.nl in haar/hun ogen een roddelwebsite is waar nooit wat positiefs op te vinden valt.

Nou, daar moet ik haar toch inderdaad echt een beetje gelijk in geven, helaas...!

Het is echt niet zo dat er alleen maar negatief word gelüld hier, er zijn ook zat positieve of vrolijke topics op bokt.. *wijst als voorbeeld naar topics in onderschrift* Dus een beetje overtrokken is het wel Adil.. :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:13

Maar goed, de email ga ik zo opstellen. Als ik antwoord heb, dan plaats ik deze hier :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:14

Tallie1979 schreef:
Adil18 schreef:

Het is echt niet zo dat er alleen maar negatief word gelüld hier, er zijn ook zat positieve of vrolijke topics op bokt.. *wijst als voorbeeld naar topics in onderschrift* Dus een beetje overtrokken is het wel Adil.. :D

Misschien moet jij beter lezen, Tallie :D

Citaat:

Ik stem haar dus geenszins volledig toe omdat er echt niet alleen maar geroddeld wordt :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:14

Omdat Bokt maar weinig paardenmensen telt die ook echt daadwerkelijk wat bereikt hebben. Hoeveel topsporters tel je hier? Of hoeveel dekstations? Hoeveel van de grootste handelsstallen zijn hier te vinden? Waarom zijn de allerbeste instructeurs geen lid? Etc.

Nee sorry Tallie, dat gaat niet op. De meeste echt bewezen paardenmensen zullen zich nooit op Bokt vertonen. Maar dat doet hier verder niet ter zake.

HO! Ik heb nooit gezegd dat mensen die tegen bont zijn hyprocriet zijn. En ik zal het bont nooit promoten, dus ben geen echte voorstander te noemen.. Mijn punt is dat een aantal Bokkers hier onnadenkend en overdreven reageert omdat hun tegen bont zijn en anderen voor. Dat is mijn punt.

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:18

oke dan!!

Ik vind het wel hyprocriet als mensen bont hebben en er standaard maar vanuitgaan dat het beestje het goed heeft gehad en dat was mijn punt! Terwijl 9 van de 10x het bont uit een ander land komt... (onwetenheid misschien)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:19

Ik denk idd dat mensen niet beter weten. Én dat is ook hypocriet. Maar ik doelde met mijn post ook niet op jou. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:20

Ik zie wat je bedoelt Adil.. :D Je hebt gelijk :)

En Chaos, hoeveel van de echte bewezen topruiters/dekstations/handelsstallen/instructeurs ken jij allemaal persoonlijk en weet jij elke move die ze op internet maken? :D Er zijn ook zat echte anonieme bokkers die nooit hun identiteit kenbaar zullen maken.. ;) Ik weet het niet :P Wie weet is een van jullie Anky incognito, haha! :D

Maar je hebt gelijk, daar gaat de discussie niet over verder, het gaat over het bont wat in kingsland gebruikt word.. wel/niet uit china, wel/niet humaan vergaard.. :)

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:21

Citaat:
En ze gaf aan dat ze gisteren toevallig een email had gehad van een eindgebruiker ( zal Daphne wel zijn dan gok ik ) en die zou volgens haar hetzelfde antwoord hebben gehad als ik?

Ik heb nog geen antwoord gekregen, maar blijkbaar is de mail wel overgekomen..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:24

Om toch nog even te reageren. Ik ken ze niet allemaal persoonlijk maar ben op héel veel stallen geweest, om allerlei uiteenlopende redenen, dus op de een ben ik langer geweest als de ander. En de algemene mening dat Bokt vooral een roddel/relforum is wordt door hen gedeelt. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:29

Chaos schreef:
Om toch nog even te reageren. Ik ken ze niet allemaal persoonlijk maar ben op héel veel stallen geweest, om allerlei uiteenlopende redenen, dus op de een ben ik langer geweest als de ander. En de algemene mening dat Bokt vooral een roddel/relforum is wordt door hen gedeelt. :)

Ik geloof je meteen.. :) Zullen we nu de discussie weer beperken naar het bont ( en het dons ) wat in kingslandjassen zit? :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:29

Jup. :P

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:31

vind sowieso bont of het nou echt is of niet, niet practisch voor een paardenjas. Wordt lelijk, gaat stinken etc.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:32

Maar, zoals ik het dus begrijp schijnt niemand te weten waar het bont vandaan komt. Ook de verkoop- en informatiepunten van Kingsland niet?