paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:29

Ik ben aan het afvallen, ik heb nu maat 44 en ben het zat om als een dubbelgevouwen rollade op me paard te zitten.

Veelal draag ik lossere polo'tjes of bijvoorbleed de mannenmaat M dat tailleert dan wat minder.
De kilo's eraan zijn geleidelijk gegaan, tijd geleden had iemand foto's gemaakt en reed ik dus nog met een strak shirtje, ik zag die foto's en schrok me werkelijkwaar de ..... ;(

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:21

Hoi Meiden,

we hebben al heel veel maten van jullie gekregen alleen bij het vorige overzichtje zijn we vergeten om te vragen naar jullie confectiemaat,

dus als je ons wilt helpen om de juiste patronen voor broeken en shirts etc. te maken de volgende maten,

confectiemaat :
Bovenarm:
Schouderbreedte:
Borstomvang:
Taille:
Heupbreedte:
Bovenbeen breedte:
Kuitmaat:
Binnenbeenlengte ( van kruis tot enkel):

http://www.huppa.nl/13927-6614-large/ri ... attini.jpg[/img][img]http://www.huppa.nl/13927-6005-large/rijbroek-tartan-tattini.jpg
Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-08-10 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's graag in link

__Nathalie__

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:44

Oooo die linker broek is gaaf, maar maakt denk ik wel dik met die lichte ruitjes.....?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:00

Dat zou ik dus nooit aantrekken, veel te opvallend.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:05

Ik heb zelf dus niet echt een grote maat (42), maar wel het gewicht (90kg kwam ik gisteren achter, dus vanaf volgende week aan de lijn). Ik vind het storend qua uiterlijk en voor mijn paard en mijn rijvaardigheid is er ook echt door achteruit gegaan. (mooi zitten kon ik al niet, maar nu is het helemaal een ramp geworden)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:01

Oeeh.. Die grijze met dat roze streepje.. <3

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:02

ik zelf heb in verhouding slanke benen en een dikke buik :+ Dus voor mij kan die eerste rijbroek wel! Ik vind 'm ook erg gaaf!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:24

Hallo meiden,
Ook hier te kampen met teveel kilo's op plaatsen waar je ze niet zou willen hebben. Eigenlijk wil ik ze helemaal niet dus er wordt weer aan gewerkt, lang leve dr Frank. :+
Mijn paardje wordt momenteel beleerd en zodra ze thuis is, mijn arm het weer doet, ga ik weer rijden.
Nu wil ik gaan rijden in een rijjeans.
Kan een van jullie mij vertellen waar je die kan kopen/bestellen.

Thankz!!

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:30

Ik vind die 1e die donkere heel erg mooi. Ik denk dat die andere 2 niet echt afslanken....

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:31

*steekt een, vinger op* :)
Jahoor, heb ik zeker last van. Mij zul je bijna nooit met lichte (lees: beigetinten etc) rond zien hobbelen. Ik draag meestal donkere rijbroeken, valt minder op en omdat m'n zadel toch zwart is 'springen' die dikke billen van me er niet zo uit :o ik rijd nu 6 jaar en heb nog nooit in m'n leven een 'paardrijshirtje' of polo gekocht. Als ik gewoon ga shoppen kijk ik gewoon uit naar leuke t-shirts die ik op school ook zou dragen, voor een goedkoop prijsje. School T-shirts die een beetje vuil zijn gebruik ik ook om paard te rijden. Zitten lekker ruim en ik voel me er goed bij :j

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:32

Huppa; Ohhh! Wat een leuke rijbroeken allemaal, kwijl!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:42

Joycebunny schreef:
Jahoor, heb ik zeker last van. Mij zul je bijna nooit met lichte (lees: beigetinten etc) rond zien hobbelen. Ik draag meestal donkere rijbroeken, valt minder op en omdat m'n zadel toch zwart is 'springen' die dikke billen van me er niet zo uit :o ik rijd nu 6 jaar en heb nog nooit in m'n leven een 'paardrijshirtje' of polo gekocht. Als ik gewoon ga shoppen kijk ik gewoon uit naar leuke t-shirts die ik op school ook zou dragen, voor een goedkoop prijsje. School T-shirts die een beetje vuil zijn gebruik ik ook om paard te rijden. Zitten lekker ruim en ik voel me er goed bij :j

Ik was ook nooit van de ruitjes en lichte broeken,hoe donkerder hoe beter :o
Toch heb ik van de week even geshopt bij ooteman en dit is het geworden http://www.mijnalbum.nl/Foto-CFSNJNRC.jpg
De jas blijkt achter af een herenmodel te zijn maar wat maakt het uit.....
Ik moet wel eerlijk bekennen dat als ik de foto bekijk ik geen topruiter zie maar een *prop* ruiter :o [het is nog wel even verschrikkelijk wennen deze outfit]
Maar wij dames met een maatje meer moeten ons niet langer verschuilen achter donkere /wijde kleding ook wij mogen er zijn Toch?!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-08-10 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's graag in link

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:46

geweldig mooie broek, staat je super!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:47

@ binky : wat een onwijs leuke rijbroek is dat zeg! een leuke outfit :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:07

EllenB schreef:
Ik kom vaak bij paarden met rug- en/of schouderproblemen en mijn advies aan de ruiter met een grote maat is toch echt afvallen. Ook een Tinker of een Haf kan last hebben van 90 kg... (Let op! Ik zeg niet dat ze er altijd last van hebben, maar ik kom het net iets te vaak tegen om te zeggen dat je 'gemakkelijk' met 90 kg op een paard kan zitten. Sorry meiden...)

en hoe zit dat met bv een sven rothenberger, die weegt ook 90 kilo.

Faxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:07

Mooie foto binky!!

@ EllenB; Komt het dan doordat de ruiter een maatje meer heeft of kan het bijdragen aan de problematiek??

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:17

binky schreef:
Joycebunny schreef:

Ik was ook nooit van de ruitjes en lichte broeken,hoe donkerder hoe beter :o
Toch heb ik van de week even geshopt bij ooteman en dit is het geworden http://www.mijnalbum.nl/Foto-CFSNJNRC.jpg
Ik moet wel eerlijk bekennen dat als ik de foto bekijk ik geen topruiter zie maar een *prop* ruiter :o [het is nog wel even verschrikkelijk wennen deze outfit]
Maar wij dames met een maatje meer moeten ons niet langer verschuilen achter donkere /wijde kleding ook wij mogen er zijn Toch?!

Ik zie geen *prop* ruiter hoor! Staat erg mooi die broek!

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:45

@Binky: wat een mooie broek! Nou ga ik er toch ook over nadenken, ik vind het toch echt leuk staan!!

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 22:18

nou dan heb je beter geshopt dan ik bij ooteman binky
ik heb namenlijk vandeweek ook weer even gekeken daar en helaas niks kunnen vinden :( baal baal baal ,, ik vind de broek echt super mooi

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:11

@huppaJenH, wat een leuke broeken! Ik vind die lichte ruit wel heel erg mooi overigens de andere 2 zou ik ook best aan willen trekken!

@binky, hip zeg! staat je echt heel erg leuk de combi!

Ik heb inmiddels 3 van mijn 4 rijbroeken kapot gereden op de naad van mijn 'poepert' wordt een duur grapje zo :'(. Maar aan de slag met naald en draad....zucht.....

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:13

ik moet ook heel dringend weer eens rijbroeken shoppen. Voor mij geen dure hoor, mag niet van m'n moeder en is heel lastig om zomaar eventjes een mooie in mijn maat te vinden :=

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:41

binky schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CFSNJNRC.jpg

Staat mooi! En wat betreft de herenjas: Ik had alleen maar heren rijkleding. Jassen (Kingsland is unisex ;) ), shirts, vesten, en ook broeken. Nu heb ik bij amazoneXL wel dames kleding, maar ik de gewone ruitersportzaken pas ik daar echt niet in. Nou ja, wat niet past }:0 maar ik voel mij er niet lekker in.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:51

fokfanaat schreef:
geweldig mooie broek, staat je super!

kan niet anders als eens zijn :D

Ik heb ook een iets lichtere broek, is een bruin geruite, maar voorkeur gaat nu toch wel naar mn donkerblauwe :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:54

EllenB schreef:
Ik kom vaak bij paarden met rug- en/of schouderproblemen en mijn advies aan de ruiter met een grote maat is toch echt afvallen. Ook een Tinker of een Haf kan last hebben van 90 kg... (Let op! Ik zeg niet dat ze er altijd last van hebben, maar ik kom het net iets te vaak tegen om te zeggen dat je 'gemakkelijk' met 90 kg op een paard kan zitten. Sorry meiden...)

Dan zou geen man meer kunnen rijden. De meeste mannen wegen dat namelijk al snel.
Mijn vriend is 1,90 en hartstikke slank en die weegt al 82 kilo. :Y)

Ik denk wel dat je met een maatje meer niet op een rank paardje moet gaan zitten wat ik hier wel voorbij zie komen, persoonlijk zou ik dat niet doen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:00

EllenB schreef:

Sjoe,scheer je weg. Eindelijk een topic waar wij dikkere mensen heerlijk over kleding praten.
Geen van ons is blij met die kilo's maar het is nu eenmaal zo. Als je ons kan helpen met afvallen,ja daar kunnen we wat mee.
Maar we kunnen niets met een opmerking dat we zouden moeten afvallen. Als dat zo zou kunnen was er niemand meer dik.
Er zijn al genoeg afzeiktopics over ruiters met een maatje meer.
Ik heb zelf nog nooit een paard gehad die last van mijn gewicht heeft gehad. We zijn allemaal bewust met rijden bezig en met de gezondheid van ons paard.

Zo en nu weer over op het dromen van zulke leuke kleding!