Bluebontje schreef:Tja, het is een keuze die je voor je zelf maakt.
Zelf rij ik altijd met cap en mijn dochter mag niet zonder cap en bodyprotector opstappen.
Helaas werd ik kort geleden er weer evenaan herrinnert waarom het zo belangrijk is zo'n ding op te hebben.
Mijn nichtje is van haar pony gevallen en ligt nu in het ziekenhuis met een hersenkneuzing.
Inmiddels is ze gelukkig over geplaatst naar een revalidatiecentrum, maar daar moet ze wel 3 maanden blijven. Gelukkig is ze er nog, want ZONDER cap was het heel anders afgelopen.
Zo, dat is niet mis! Je moet er inderdaad niet aan denken hoe het afgelopen was zonder cap. Hoop dat ze snel en volledig herstelt.
Ik blijft het ook een persoonlijke keuze vinden. Net zoals iemand die er voor kiest om wel of niet zijn gordel in de auto te dragen. Neemt alleen niet weg dat ik het dom vind om jezelf niet zo goed mogelijk te beschermen.
Alleen mijn dochter zou straks die keuze niet hebben. Idd cap en bodyprotector op/aan en anders niet rijden (als ze tenminste wilt paardrijden later). Ben veel te zuinig op mijn mooie meisje
Maar voor de rest heb ik op elk paard een cap op. Toch vind ik cap eigen keuze, niemand hoeft voor mij of voor eender wie anders te beslissen of ik een cap draag of niet. Daar word ik nl heel erg opstandig van.
Als mensen zich eens wat meer met zichzelf zouden bemoeien en wat minder met een ander zou de wereld er een stuk leuker aan toe zijn volgens mij.
Hopenlijk zelfs zo leeg dat die fora's geen nut meer gaan hebben. 

) Met springen altijd en met buitenrijden ook altijd. Mijn pony is bomproof, maar ook zij kan wel eens schrikken.. En paarden blijven vluchtdieren..