Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
montaz_sanne schreef:Hallo Lezers
Wij zijn studenten die een nationale campagne aan het op zetten zijn.
Dit gaat over de veiligheid van paard in het verkeer.
We hopen op medewerking van jullie
We willen namelijk weten wie er graag veiliger buiten gaat rijden.
Door auto's bewust te maken van het gedrag van een paard.
(snelheid minderen, niet toeteren, ruimte nemen)
Alvast hartstikke bedankt
Steken zelden hun hand uit etc., snap dat dat ook heel irritant voor automobilisten is. ceesje schreef:beantsje schreef:Theorie-examen
"U wilt hier nu luid claxonnerend passeren. Mag dat?"
Volgens mij is dit gerrit van t hof?

JessAndHope schreef:Oh dr komt ineens een ervaring in me op die ik even móet delen.
Een positieve dit keer!!!
Zoals ik al eerder heb geschreven ligt er dicht bij mijn stal een 80 km/u weg. Deze weg word slecht van het fietspad gescheiden door middel van een 'groenstrook' die wel 20 hele cm is. Oftewel... vrachtwagens razen met 80km/u langs je heen.
Nu reed ik al ergens halverwege die weg en hoor ik achter mij een ambulance....
Oh boy! Want mijn merrie heeft 2 dingen waar ze helemaal van flipt.... het geluid van ganzen en sirenes.
Dus ik wilde dr al om gaan draaien, laten kijken naar de ambulance, ontspannen blijven en dr opvangen als ze een sprong richting de weg of sloot zou maken.
Nu stond ik dus nog met mijn rug naar de ambulance toe, en tot mijn grote verbazing, doet hij sirenes en zwaailichten uit, gaat op de andere baan rijden en passeert mij zo met een grote boog en geluidsloos.
Ik kon wel juichen!!! Ik enthousiast gezwaaid naar die gasten en dan zeg ik... dát is rekeninghouden met je mede weggebruikers!!!
Toppie!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Kelly_ann schreef:Wielrenners zijn een verhaal apart, die mannen beoefenen namelijk ook hun grote passie en hebben er een schurfthekel aan om af te moeten remmen tijdens hun perfect opgebouwde snelheid voor die ruiters midden op het fietspad en die ook nog eens hun mest daar achterlaten.
En da's nog niet eens zo heel zwart-wit gezien
Sizzle schreef:Kelly_ann schreef:Wielrenners zijn een verhaal apart, die mannen beoefenen namelijk ook hun grote passie en hebben er een schurfthekel aan om af te moeten remmen tijdens hun perfect opgebouwde snelheid voor die ruiters midden op het fietspad en die ook nog eens hun mest daar achterlaten.
Ja dus?
Omdat ze een passie hebben is asosiaal gedrag in orde of zo?
Dan gaan ze maar lekker rondjes fietsen op een crossbaan.
JessAndHope schreef:Niet minder levensgevaarlijk dan een scooter die ontzettend hard langs komt crossen en mn paard de stuipen op het lijf jaagt....
Sorry... voor aso's geen medelijden
Sizzle schreef:Kelly_ann schreef:Wielrenners zijn een verhaal apart, die mannen beoefenen namelijk ook hun grote passie en hebben er een schurfthekel aan om af te moeten remmen tijdens hun perfect opgebouwde snelheid voor die ruiters midden op het fietspad en die ook nog eens hun mest daar achterlaten.
Ja dus?
LDRD schreef:Sizzle schreef:Ja dus?
Ik heb al eerder gesuggereerd dat het voor ruiters misschien verstandiger is om rondjes te rijden in een manege.
Wat weinig begrip voor elkaar kom ik hier toch tegen. Iedereen moet rekening met ruiters houden, maar ruiters mogen doen en laten wat ze willen (en daarbij een gevaar op de weg vormen)?
Waratje schreef:Neuh, maar als wielrenners maar rondjes moeten gaan rijden op de baan, dan kun je dat ook zeggen van ruiters.
Je kiest er zelf voor om met je paard het verkeer in te gaan, zorg dan dat je niet zo afhankelijk bent van andermans fatsoen om het veilig te houden.
Babel schreef:Het lijkt mij een goed plan als er in de auto theorie lessen aandacht aan besteed wordt. Nu staat er alleen uitgelegd dat iemand die op een paard zit of een paard aan de hand heeft een bestuurder is.
Er wordt ook voor gewaarschuwd dat kinderen en dieren onberekenbaar zijn. Bij kinderen letten mensen wel op, maar veel mensen beseffen niet dat een paard soms nog vele malen onvoorspelbaarder kan zijn.
Dus, ik vind dat er daar al meer aandacht aan besteed moet worden. Immers, zoveel mensen hebben hun rijbewijs, dit is denk ik de manier om de meeste mensen van de doelgroep aan te kunnen spreken.
Misschien een idee om een petitie te maken voor de CBR ofzo...
KiWiKo schreef:Yep AAAAL die weggebruikers zijn er alleen maar op uit om het JOU zo moeilijk mogelijk te maken........ het zijn ook een stel asos ook!
Waratje schreef:Neuh, maar als wielrenners maar rondjes moeten gaan rijden op de baan, dan kun je dat ook zeggen van ruiters.
Je kiest er zelf voor om met je paard het verkeer in te gaan, zorg dan dat je niet zo afhankelijk bent van andermans fatsoen om het veilig te houden.