Maar wat ateo zegt klopt ook. Als je bang bent is elk succes groot en mag je voor iedere overwinning een groot feest geven.
Maar dat doorzetten is idd gewoon het hele eier-eten. Met voldoende doorzettingsvermogen en wilskracht overwin je alles! De een weet zichzelf iedere keer zover te krijgen er toch weer op te stappen en de ander heeft een steuntje in de rug nodig.
Je zal altijd extra voorzichtig blijven en misschien bepaalde situaties uit de weg gaan of voorzorgsmaatregelen nemen (zoals voor mij bij het aangeloperen bij die beginnersgroep dat ik eerst de tijd krijg om rustig aan te galoperen op mijn tempo en dat we altijd van stal weg galoperen), maar waar een wil is is een weg en dan vind ook jij jouw plek in de paardenwereld.
Afgelopen dinsdag was ik mijn druppeltjes vergeten mee te nemen. Ik drufde dat eigenlijk ook niet te zeggen uit angst dat ik mezelf daarmee een excuus zou geven om weer gestresst te raken en te miepen in de galop. Maar het galoperen met de beginnersles ging super. We hebben het alleen twee keer af moeten kappen omdat een van de ruiters zijn paard niet helemaal onder controle had, maar aan ons lag het niet

Weet je wat stom is? De laatste twee weken heeft ze een paardje mee gehad dat af en toe ook wat aan het miepen is en om een of andere reden geeft mij dat meer rust. Ik denk dat mijn moedergevoelens dan opspelen ofzo en er een knop omgaat dat ik rustig moet blijven om de rest te beschermen. En dat heb ik iedere keer als het paard naast mij aan het miepen is

Ik ben benieuwd hoe het over twee weken gaat. Dan is de vaste instructrice weer terug van haar studiereis naar de USA. Zij is ook bekend met mijn gemiep, maar hoe ze dat in zo'n groep opvangt? We zullen zien. Ik weet nu dat ik het kan