Met of zonder cap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:43

Je hebt gelijk als je zegt dat een cap niet garandeert dat er niets gebeurt, dan zou je namelijk niet meer moeten rijden, want paardrijden kan gevaarlijk zijn. Maar een cap geeft net wat meer veiligheid, als er wél wat gebeurt.

Citaat:
Ja, je hebt wel gelijk maar een cap garadeerd niet altijd dat als je een ongeluk krijgt, er niets aan de hand.
Zelf met cap kun je een schedelbreuk krijgen en doodgaan...
Ik vind ook dat mensen heel gauw denken dat als ze een cap op hebben dat er geen gevaar meer is...

Verder vind ik eigenlijk dat je er niet over na zou moeten denken of je wel of geen cap gaat dragen, maar dat het gewoon vanzelfsprekend is, dat je deze wel draagt. Hoe braaf je paard ook lijkt te zijn, elk paard kan zijn dolle halfuurtje hebben en je hoeft maar net verkeerd te vallen en je had liever gewild dat je wel die cap op had gehad. Dus ik zou gewoon op zoek gaan naar een cap die deze klachten niet geeft of veel minder.. ;)

Britt

Re: Met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:45

Altijd met cap, ik voel me erg 'kaal' zonder cap en zit dan niet lekker op mijn pony.
Al moet ik zeggen dat ik soms van die momentjes heb dat ik heb gespeeld in de bak en dat ik er dan soms even een paar rondjes zonder cap op klim omdat ik het dan niet de moeite vind om terug naar mijn kast te wandelen. Maar dan doe ik ook niks nuttigs en verwacht ik ook niks van dr. Ook al is dat geen excuus natuurlijk :D

vlekjes1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:52

Tja lastig om te moeten kiezen voor rijden met hoofdpijn maar hierboven worden al tips gegeven veel succes ermee,groetjes Sylvia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:41

Barmat schreef:
Mensen die zeiken dat ze hun cap niet opdoen omdat ze koppijn krijgen hebben gewoon een verkeerde cap.

Er zijn ook mensen, en ik ben daar één van, die al jaren en jaren zoeken maar nog steeds geen passende cap kunnen vinden. Kijk maar eens hier --> [RUI] Cap voor ovaal hoofd
Toch doe ik hem wel op, liever hoofdpijn dan minder veiligheid.

Yvett11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:47

ga is naar een winkel,, klinkt beetje raar maar ik heb mijn hoofd oplaten meten :D
en die cap zit eg suppr :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:59

Yvett11 schreef:
ga is naar een winkel,, klinkt beetje raar maar ik heb mijn hoofd oplaten meten :D
en die cap zit eg suppr :+

Was dat in reactie op mij?
Zo ja, ik ben al in minstens 20 winkels geweest, en heb mijn hoofd talloze keren laten opmeten. De vorm van mijn hoofd is alleen een beetje anders dan standaard (ovaal ipv rond), waardoor ik nu (na 5 jaar zoeken en eindeloos veel caps passen) nog steeds geen passende cap heb.
Ik ben daar echt niet de enige in.

demixxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:13

Ik zou gewoon als ik jou was met cap rijden
het is natuurlijk wel je eigen beslissing.
Kusz

Mariekeboei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:47

jasminex schreef:
Manon94 schreef:
hoofddoek? wat bedoel je daarmee?

ik ben moslim ;) ik draag altijd een hoofddoek

ff offtopic; moslims mogen toch niet oaardrijden omdat paarden 'onrijn' zijn
Niet beledingend bedoelt oor.. maar dat vroeg ik me ffies af :$

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:27

volgens mij is dat niet waar hoor,want ik ken meerdere moslimmeiden die rijden.

Mariekeboei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:32

ow oke..

esthertje_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:41

veiligheid boven alles,
hoe braaf je paardje ook is, hij kan altijd schrikken, en het blijven vluchtdieren.
En Jaaa.. je kunt aangereden worden op straat, met je auto tegen de boom rijden.
maar als ik de kans kan verkleinen door gewoon een cap te dragen (wat zeker niet een moeilijk of zware opgave is) kies ik daar toch liever voor, dan dat ik val en misschien in een rolstoel beland of nog erger.
ik kan ook een snelweg te voet over gaan steken om eerder ergens te zijn, dat doe je toch ook niet?
Maar als je de kans op overleven kan vergroten, en liever niet in een rolstoel of iets komt..
kun je er maar beter een dragen lijkt me.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:44

lalalauraaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:45

zou met cap rijden zonder cap en vallen heb je meer hooftpijn

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:14

als ik het zo hoor (heb niet het hele topic doorgelezen) lijkt je cap wel te klein. Ik zou even naar de winkel gaan en je hoofd op laten meten, en een goede cap kopen met ventilatie en al. Misschien dat de pijn dan meer wordt of weggaat?

snoezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:32

Een paar maanden na mijn (hopelijk) laatste val van mn paard wilde ik mn cap meenemen naar een vriendin, omdat ik bij haar een ander paard zou rijden Dus niet, zoals normaal, cap pakken en op je hoofd planten, maar er mee naar de auto lopen. Er bleek een giga scheur in te zitten!! Natuurlijk direct een nieuwe cap gekocht, maar jee, die scheur had ook in mn schedel kunnen zitten....

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:33

Ach is het alweer tijd voor een wel/geen cap-discussie? Goh, wat vliegt de tijd! :+

(ik rij dus bijna altijd zonder cap. Dat wil zeggen met een baseball-cap, petje dus. Maar zonder veiligheidshelm.
Oké dan:

oline schreef:
Ik ken twee mensen die allebei ervaren ruiters zijn en die allebei door een stom ongeluk met het hoofd op de straat dan wel op het beton naaste de opstaande bakdeur zijn gevallen. Een keer gleed het paard uit echt gewoon een dom ongeluk wel dagen in coma gelegen en met veel moeite weer enigszins hersteld.
De ander op straat uitgegleden met paard en al maanden ziekenhuis en blijvend hersenletsel...

En nu niet zeggen dat het eigen keus is. Die ziekenhuisopnames betaald de verzekering en wie mag die steeds hoger wordende premies betalen?? Wij allemaal, en onze belastingcenten voor de levenslange uitkeringen.
Nu ben ik heel blij met de sociale voorzieningen en de medische zorg, maar als letsel te voorkomen is dan doe je dat toch! En niet alleen voor jèzelf.

Nee hoor, desondanks moet iedereen dat zelf weten! 8-)

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:38

gewoonmet cap rijden ;)
ik heb een hel nieuw model die ventileerd heel goed.
Verder rijd ik ook met bodyprotector en ik kan je zeggen dat is nog veeel warmer en vervelender.
Verder stap ik ook wel een suit zonder 1 van deze dingen, maar vraag ik wel iedreen om een cap ;)

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:16

Nieuwe cap kopen ??

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:21

Ik vind dat een cap verplicht moet worden.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:22

Het is toch ook verplicht maar dan op eigen risico

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:23

Het is niet overal verplicht.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:25

Het is alleen verplicht als een ander verantwoordelijk/ aansprakelijk is voor eventuele schade.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:26

rij altijd met cap,
hoe lief ze ook is,
ze kan altijd onverwacht schrikken,of wat dan ook,

zo laatst, een vrienin van mij ging zonder zadel op haar paard rijden ik hield haar paard vast en zij wou opstappen via een houten krukje ze had haar linker been over haar paard heen en net toen ze afwou zetten draaide hij zijn kont en kwam zij met haar hoofd tegen de punt van het outen krukje,
ja zij was toen wel blij met een cap

Blacky

Ow raar dat zou wel moeten voor hetzelfde geld val je van je paard zonder cap en het kan altijd gebeuren hoe mak je paard ook is dat ie ergens van shrik en er van door gaat en dan zit je zonder cap val je miss op de stoep en het is gedaan met je .. of zwaar gewond ofzo !!

Paranoide

Maar ook bijv. bij het inrijden van grote concoursen zie ik regelmatig mensen op het paard zitten zonder cap.