Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
webster543 schreef:Vorame, ik nodig je uit om mijn merrie te proberen... Ze draagt tijdens het inrijden een rood lintje, spijtig genoeg kennen er veel de betekenis niet van. (vooral kinderen met pony's)
Vroeger sloeg ze naar elk paard dat in de buurt kwam. Ondertussen nog alleen maar als zij zelf in stap is en de andere te dicht komt. Maar zelfs de muur waar de spiegel hangt, slaat ze nog altijd naar als ze haar eigen ziet.
Zelf heb ik eerder het gevoel dat ik blij zal zijn als ik weer hogere proeven ga rijden. Dan zijn de mederuiters iets oplettender tijdens het inrijden dan de jonge en minder ervaren ruiters van nu.
vorame schreef:webster543 schreef:Vorame, ik nodig je uit om mijn merrie te proberen... Ze draagt tijdens het inrijden een rood lintje, spijtig genoeg kennen er veel de betekenis niet van. (vooral kinderen met pony's)
Vroeger sloeg ze naar elk paard dat in de buurt kwam. Ondertussen nog alleen maar als zij zelf in stap is en de andere te dicht komt. Maar zelfs de muur waar de spiegel hangt, slaat ze nog altijd naar als ze haar eigen ziet.
Zelf heb ik eerder het gevoel dat ik blij zal zijn als ik weer hogere proeven ga rijden. Dan zijn de mederuiters iets oplettender tijdens het inrijden dan de jonge en minder ervaren ruiters van nu.
Kom maar brengen.
Heb er wel meer van gehad.
Maar kijk jij dan wek even de andere kant in als ze heeft gemept?
Ze krijgt ze namelijk 1000 keer zo hard terug.
En dat vinden er veel zielig en daar gaat het ook op mis.

vorame schreef:Ik word liever geschorst voor veel geweld, dan dat hij op iemands been slaat.
Maar ik ben nooit geschorst, ben niet eens ooit aangesproken.
Wat wel zou gebeuren als het onterecht straffen is.
En ik denk dat je het gemakkelijker afleert dan je denkt, maar dat is toch mijn woord tegen het jouwe.
Als jou paard zo gevaarlijk is als jij omschrijft en zelfs uithaalt bij 6 meter passeren, dan neem je verantwoordelijkheden en start niet.
Wedstrijdrijden is geen verplichting.
Breng je andere in gevaar hoor je thuis te blijven.
Dat dier nu manieren bijbrengen, of geen wedstrijden starten.
Andere hoeven geen rekening, kunnen niet eens rekening houden met een paard zoals jij het omschrijft en die jij niet onder controle hebt.
vorame schreef:rode lintjes gelden niet voor paarden die zonder waarschuwing al op 6 meter meppen.
En de gedragingen van jou paard blijven jou verantwoording.
Die kun je niet bij een ander leggen.
Rode lintjes zijn leuk bedacht, maar niet om je ruimte op te eisen.
Wat doen we dan bij mensen die hun hengst niet onder controle hebben, gele lintjes in de maantop?
Jij hebt je dier onder controle en voorkomen dat iemand eens vlak achter je door komt kun je niet.
Als ik bijvoorbeeld van opzij kom zie ik je lintje niet eens.
webster543 schreef:Vorame, ik nodig je uit om mijn merrie te proberen... Ze draagt tijdens het inrijden een rood lintje, spijtig genoeg kennen er veel de betekenis niet van. (vooral kinderen met pony's)
(ja ik ben een verwaande Z ruiter
)

_10_ schreef:Urielle schreef:Sorry hoor, maar dat vind ik echt bullshit tinker6.
Ten eerste lopen er tegenwoordig ikweetniethoeveel tinkers, haflingers, fjorden, friezen, PRE's, appaloosa's, paints en weetikhet wat nog meer op wedstrijd dus zo'n uitzondering is dat echt niet meer. Ten tweede ben je als ruiter meer bezig met je proefvoorbereiding dan met het omkegelen van andere ruiters als het goed is, waar ze dan ook op zitten.
Als je echt steeds van de sokken wordt gereden, zul je toch echt wel in de weg rijden, of je bezoekt gewoon de drukkere wedstrijden met krap losrijden. Daar word ik met mijn zwarte dressuurgefokte ruin ook van de sokken gereden, want iedereen rijdt daar iedereen omver. Met bijv. grote grasterreinen in de zomer is het altijd moeilijk.
Wilde het net tikken maar je was me voor
Dan maar een botsing.
Maar ik kan er wel een aantal opnoemen die niet altijd even gezellig zijn. En dat heeft niks met het Z te maken. Ik denk dat dat in elke klasse wel zo is.