advies gevraagd boos gemeen paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: advies gevraagd boos gemeen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:43

Wat ik zou doen het paard terug kopen. Weer opnieuw inrijden enz... en daarna een hele goede nieuwe baas zoeken die weet wat een paard nodig heeft en weet hoe die er mee om moet gaan!
Ik geloof niet dat deze mensen geschikt zijn voor wat voor paard dan ook!
Ik kan ook niet zo goed begrijpen waarom je, jouw paard aan hun hebt verkocht?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:45

Jeutje zo zie je maar wat verschillen van inzichten kan veroorzaken..........

ik hoop dat ze op jouw voorstel ingaan!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:48

Ik vind je voorstel goed, maar denk je niet dat het dan weer misgaat als het paard weer mee terug gaat naar de manege?

Ik zou hem, mits je de mogelijkheid hebt, hem terug kopen en opnieuw verkopen als hij is opgknapt! Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:17

willeke_nijs schreef:
Twiggy2008 schreef:
De ellende is dat als die mensen niet zelf veranderen, er nooit iets zal veranderen bij het paard. Verdrietig

idd 't is zoals die quote in mijn onderschrift...

Heel wijs onderschrift heb je. Knipoog
Dat is het enige antwoord voor dit soort mensen.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:55

Wat lees ik nu over zip,het was vroeger een echte lieverd.Hij stond bij mij op stal waar ik ooit heb gewerkt en nog nooit heeft dat paard gebeten of getrapt.
Het enigste wat zip wel eens deed was gewoon doorlopen als je hem naar de wei wilde brengen.
Maar hij was absoluut niet gemeen.
Hij was zelfs zo braaf dat hij een keer nieten kreeg in zijn kaak omdat hij een grote wond had en die nieten zijn er zonder verdoving ingegaan toen.
Zo lief was hij,hij was alleen dominant.Liep door je heen als hij dat wilde maar absoluut niet gemeen.
Ik schrik hiervan.
Ik denk dat dit veel tijd gaat vragen om dit nog ooit goed te krijgen.Het is in ieder geval niet zip zijn schuld,dat weet ik zeker.
Je bent er ook nog mee buiten gaan rijden,zo cool en braaf dat hij was.Daar zou mijn paard nog wat van kunnen leren.
Hoeplijk kun je een beetje oude zip terug krijgen al denk ik dat dit heel moeilijk word.
Ik kom hem wel eens bewonderen om te kijken hoe hij veranderd is.
Heel veel sterkte en succes met hem.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 19:14

Ik heb hem aan die mensen verkocht omdat ze hele goede begeleiding zouden krijgen van de mensen waar hij gestald zou worden. na een paar maanden zijn ze daar echter weggegaan. achteraf heb ik ook spijt van deze keuze. echter hetwas een super braaf paard en de mensen waar hij kwam te staan hadden ruimschootse ervaring. (heb dezze mensen zelf ook meerdere malen gesproken.) Als ik wist dat de nieuwe eigenaren na een paar maanden weg zouden gaan had ik het ook niet gedaan, maarja....dat is achteraf.

ik ga ze nu ook min of meer regelmatig helpen, maar ik weet niet of dat genoeg is. heb het er gister wel ook met de staleigenaresse overgehad en zij houdt ze ook in de gaten als ze komen, en kan ze eventueel adviezeren.
Nogmaals, terug kopen zou ik graag doen, maar heb geen geldboom in mijn tuin staan en deze mensen hebben het idee dat hij nog hartstikke veel waard is zo. Als ze een redelijk bedrag zouden vragen zou ik hem vanavond nog ophalen.

Of het gaat helpen, ik heb geen idee, ze zijn ervan overtuigd dat de fout bij het beestje zit. ze denken dat het enige probleem is dat hij nu niet buiten komt. hopelijk krijg ik ze op andere gedachten.

Ik had ook liever gehad dat ze eerder dan 1 november naar mijn stal komen, maar ik heb niet zoveel te willen. het is hun paard. ik kan ze enkel voorzichtig adviezeren. met de nadruk op voorzichtig als ik ze van alles naar hun hoofd ga slingeren, zullen ze mijn hulp zeker niet aannemen en zal er zeker niets van hem terrecht komen.

Dwertje: Je bent altijd welkom, kun je meteen Shadow bewonderen:-)

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:41

Als ik in jouw schoenen stond zou ik toch proberen om hem terug te kopen voor een redelijke prijs.
Onze eerste pony hebben we 2 jaar geleden verkocht aan aardige mensen en afgelopen januari hebben deze mensen hem weer verkocht aan mensen uit hun buurt, daar bleek hij onhandelbaar te zijn. Zij hebben hem dus ook weer weggedaan maar waar naar toe weet niemand. Het spoor loopt steeds dood bij de mensen waaraan wij hem verkocht hebben !
Bij ons was hij altijd superbraaf en er is meerdere malen door onze lesgeefster gevraagd of ze hem kon kopen om kinderen op te leren rijden. Wij wilden dat niet. Als wij alles van tevoren hadden geweten hadden we hem in januari al willen terugkopen, van die mensen waaraan wij hem hadden verkocht. Wat wij nu ook proberen hij is onvindbaar en hij lijkt wel van de aardbodem verdwenen.

Als ik dan jouw verhaal lees denk ik gelijk TERUGKOPEN voordat het te laat is, ik zou willen dat ik die keus had gehad.
Wij zijn bang dat hij naar een handelaar in Belgie is gegaan of nog erger naar een slager. Pony was nooit een dag ziek geweest bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:52

Zoals ik dit lees hebben deze mensen geen verstand van paarden. Willen dus op een manege staan, is lekker makkelijk, lekker in de bar zitten en een uurtje op het paardje rondjes hobbelen. Hebben geen idee wat goed voor het paard is.

Als je het erg vind, dan zou je hem idd terug kunnen kopen en een andere eigenaar zoeken of je de rug keren naar dit paard en dito mensen. Het is aan jouw.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:16

Jij gaf al aan dat je niet het geld hem om het terug te kopen. Wat je kan doen is aan deze mensen vragen of je samen met hun een leuk huis kan zoeken. Of dat jij dat gaat doen. Niet voor hun maar wel voor je paardje.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:51

Nogmaals, deze mensen hebben een huis met weiland gekocht en ze willen hem naar huis halen in het voorjaar. ze willen er zelfs een 2e paard bij gaan kopen. Ze zien nu inmiddels wel in dat een paard weide gang nodig heeft, daarom komt hij per 1 november naar mijn stal.
Wat ze helaas niet inzien is dat alleen weide niet voldoende is om dit paard weer gelukkig te maken. Ik maak zelf ook mijn borst nat voor wat er gaat proberen als ze hem naar huis halen.
Ik hoop dat ik ze tot die tijd voldoende kan gaan helpen, als ze er voor open komen te staan. Samen met hun naar een leuk huis op zoek gaan zou ik ook oke vinden, echter heb ik het idee dat ze dit paard nu nooit aan iemand kwijt kunnen voor het geld wat ze graag willen hebben. was het een redelijk bod, dan zou ik hem zelf meteen terugkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:10

Pfff... wat lastig dit, zeg.
Ik weet niet of het zoveel zin heeft, deze mensen te helpen, ze klinken behoorlijk eigenwijs, eigenlijk. Ik zou eerder adviseren de fantasieprijs er dan maar voor te betalen, en het paard weer naar huis te halen, en te kijken of je hem nog een beetje op kunt lappen Ach gut

Dat het paard nu veel minder waard is krijg je ze niet uitgelegd, dat ze het paard naar de Filistijnen hebben geholpen al helemaal niet, en dat het gebrek aan weidegang niet de kern van het probleem is ook niet.... Wie niet wíl luisteren, hoort namelijk niks, helaas....

Dat ze nu een huis met weide erbij kopen is fijn, maar kunnen ze een weide onderhouden? Weten ze welke planten er wel en welke er niet in horen? Weten ze hoevaak en hoe een paard ontwormd moet worden? Weten ze hoe mestonderzoek werkt?

Ik denk van niet.
En dus denk ik, dat ze met dit plan in nog veel grotere problemen komen..... dat is niet jouw verantwoordelijkheid.
Jij hebt nu wel de mogelijkheid jouw paard die ellende te besparen, kijk maar wat je daar mee doet Lachen

Die mensen tegenhouden om paarden te kopen kun je niet, helaas, en ze 'bekeren' zal waarschijnlijk niet lukken. Er is in feite maar een ding wat min of meer haalbaar is Ach gut