32 punten verschil in de 2 proeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: 32 punten verschil in de 2 proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:20

Niet voor het een of ander love-heidi maar het voorbeeld wat ik noemde met die proeven met zoveel verschil erin was een Gribaldi hoor, en nee die kreeg echt niet zulke lage punten OMDAT het een Gribaldi was....vind het jammer dat dit nou weer gesteld wordt, want je schuift jury's toch weer de hoek in dat het vooral weer niet aan hetrijden ligt en dat ligt het dus eigenlijk altijd wel!

love_heidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:22

daffodil schreef:
Niet voor het een of ander love-heidi maar het voorbeeld wat ik noemde met die proeven met zoveel verschil erin was een Gribaldi hoor, en nee die kreeg echt niet zulke lage punten OMDAT het een Gribaldi was....vind het jammer dat dit nou weer gesteld wordt, want je schuift jury's toch weer de hoek in dat het vooral weer niet aan hetrijden ligt en dat ligt het dus eigenlijk altijd wel!

Jullie begrijpen het volgens mij niet helemaal, en ik zeg het ook vooral niet tegen de genen, die wel gewoon eerlijk jureren. Maar soms heb ik wel zoiets van dat jury's (en dan bedoel ik niet de eerlijke goeie jury's) vinden dat een paard bijv. geen sportpony is ofzo. En gelukkig doet een groot deel van de jury;s ook niet zo. Maar er zijn wel eens een paar jury;s geweest, en dit zeg ik vanuit een vriendin, een had een hele mooie nette proef neergezet, en die kreeg lager dan een die een beetje alles slordig zat te rijden. En ik heb juist altijt dat er op het rijden word aangerekent

xLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 23:12

Heb ik laatst ook gehad ja, 193 en 162 punten
niet elke jury houd van dezelfde soort proeven/paarden

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:14

Wat voor punten haal je normaal dan?

Sommige jury's houden van proefjes die netjes, zonder fouten worden gereden, en ook veel jury's willen graag zien dat je er echt voor rijdt...

Prummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:33

Afgelopen weekend waren de verschillen in Kapel-Avezaath ook erg groot. De ene proef 163 de andere 198. Terwijl de proeven niet zo anders waren. De ene jury zat zowiezo veel lager, en had ook andere prijswinnaars dan de andere jury. Ik vondt het best vreemd, maar ja, we houden de laatste jury maar een beetje aan, want gewoonlijk gaat het erg goed.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:27

De jury die de hoogste punten geeft heeft altijd gelijk Knipoog

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:33

wat mij nu grotendeels opvalt is dat men ervanuit gaat dat de lage punten niet kloppen.

maar buiten dat het is vrij normaal hoor tuurlijk is het verschil wel groot maar het is maar net wat de jury wil zien en het kan voor je gevoel nog zo goed gaan maar het gaat om het plaatje in de proef.

hoevaak zie ik wel niet combinatie's in klasse's rondrijden die er naar mijn idee absoluut niet thuis horen maar die er gekomen zijn die met de hakken over de sloot hun punten verzameld hebben.
tja dan maar een jury die lekker streng is, dat heb ik persoonlijk veel liever en heb je veel meer aan.

Prummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:19

Ben het er wel mee eens dat streng jureren juist goed is,maar in dit geval was er geen wezenlijk verschil tussen beide proeven dus zal het een qwestie van smaak zijn. We hebben er niks op tegen dat fouten afgestraft worden.