Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ninaomi schreef:Tulandro schreef:Een maand opzegtermijn is hier verplicht, omdat je het stalgeld maandelijks betaalt. Dit is wettelijk bepaald. Sterker nog, als ik het uitreken, had jij voor de 1e van de maand op moeten zeggen, nu jij dit niet gedaan hebt,is de opzegmaand van 1 oktober tot 1 november en ben jij officieel stalgeld verplicht tot 1 november.
Dit heeft iemand mij inderdaad al eens verteld. Dat was ook mede de reden dat ik me erbij neergelegd had dat ik tot de helft van de maand oktober zou gaan betalen. Maar dan blijft het raar dat in die tussentijd mijn stalling wordt weggegeven toch? Dat is toch een vorm van contractsbreuk (of hoe je dat ook mag noemen)?
. Prisca schreef:Idd je mag blij zijn dat je tot half oktober. Ga je per 1 oktober weg zou je dus alleen de stal dus geen voer en stro.
Je zou nog even netjes kunnen overleggen dat je idd per 1 oktober gaat en wat je dan nog zou moeten betalen. Moet je dan 15 dagen betalen en niet minder zou ik voor 15 dagen voer meenemen.
Je moet het betalen dus heb je er ook recht op.
beantsje schreef:Prisca schreef:Idd je mag blij zijn dat je tot half oktober. Ga je per 1 oktober weg zou je dus alleen de stal dus geen voer en stro.
Je zou nog even netjes kunnen overleggen dat je idd per 1 oktober gaat en wat je dan nog zou moeten betalen. Moet je dan 15 dagen betalen en niet minder zou ik voor 15 dagen voer meenemen.
Je moet het betalen dus heb je er ook recht op.
sorry prisca, maar dit raakt kant noch wal. Als je niet weet hoe het echt zit, schrijf dan niet zomaar wat!
Natas schreef:Ik ben wel benieuwd wat je staleigenaar heeft gezegd. Laat je het nog even weten?
Bij mij op stal is het zo dat als je paard 24/7 naar buiten gaat dan betaal je ook minder stalgeld. Er komt dan ook vaak een ander paard in je box. (meestal trainingspaarden of manegepaarden) Maar als je paard weer naar binnen moet, dan krijg je gewoon je eigen box weer terug, en betaal je ook weer het volle stalgeld. Dat vind ik een eerlijke regeling.
Ik zou gewoon per 1 oktober weg gaan, en ook niet meer betalen dan tot 1 oktober, je hebt toch niets op papier dus ze kunnen je toch niets maken.
Nog even een edit: als ze inderdaad nog geen ander paard had gevonden dan had ik tot 15 oktober wel een redelijke regeling gevonden. Hoewel het ook weer niet klopt dat je vriendin dat niet hoeft. Maar dat is weer een andere discussie.
Natas schreef:Ik ben wel benieuwd wat je staleigenaar heeft gezegd. Laat je het nog even weten?
Bij mij op stal is het zo dat als je paard 24/7 naar buiten gaat dan betaal je ook minder stalgeld. Er komt dan ook vaak een ander paard in je box. (meestal trainingspaarden of manegepaarden) Maar als je paard weer naar binnen moet, dan krijg je gewoon je eigen box weer terug, en betaal je ook weer het volle stalgeld. Dat vind ik een eerlijke regeling.
Ik zou gewoon per 1 oktober weg gaan, en ook niet meer betalen dan tot 1 oktober, je hebt toch niets op papier dus ze kunnen je toch niets maken.
Nog even een edit: als ze inderdaad nog geen ander paard had gevonden dan had ik tot 15 oktober wel een redelijke regeling gevonden. Hoewel het ook weer niet klopt dat je vriendin dat niet hoeft. Maar dat is weer een andere discussie.
Natas schreef:Dus dan heeft de staleigenaar toch de overeenkomst niet nagekomen. Dan hoeft zij het ook niet.
Natas schreef:Dus dan heeft de staleigenaar toch de overeenkomst niet nagekomen. Dan hoeft zij het ook niet.
Ik dacht dat je bedoelde dat ze gewoon per 1 oktober op moest stappen zonder te betalen en zonder dit te melden...