Help... is gecastrereerd maar mag niet afspuiten???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tiennuh

Re: Help... is gecastrereerd maar mag niet afspuiten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:37

Sinds een paar maanden is mijn paardje ook gecastreerd. Heb het ook niet afgespoeld omdat je dan de wond week maakt, wat het herstel niet bevorderd. Als het dik wordt oid wel koelen natuurlijk. Verder heb ik mijn jonge paard geleerd om af te spuiten, terwijl hij aan de muur stond en dan met het touw 1x om de balk geslagen,zonder paardenknoop, zodat hij het idee had dat hij vast stond.maar dit was dus niet echt zo.
Aan de hand was hij altijd erg druk, en als hij het gevoel had vast te staan was hij ineens rustig. En voor mezelf was het wel een fijn gevoel dat hij niet zo snel achterover zou slaan/zou kunnen gaan hangen, omdat het touw mee kon geven.

crazygirl23

Re: Help... is gecastrereerd maar mag niet afspuiten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 07:19

tiennuh schreef:
Sinds een paar maanden is mijn paardje ook gecastreerd. Heb het ook niet afgespoeld omdat je dan de wond week maakt, wat het herstel niet bevorderd. Als het dik wordt oid wel koelen natuurlijk. Verder heb ik mijn jonge paard geleerd om af te spuiten, terwijl hij aan de muur stond en dan met het touw 1x om de balk geslagen,zonder paardenknoop, zodat hij het idee had dat hij vast stond.maar dit was dus niet echt zo.
Aan de hand was hij altijd erg druk, en als hij het gevoel had vast te staan was hij ineens rustig. En voor mezelf was het wel een fijn gevoel dat hij niet zo snel achterover zou slaan/zou kunnen gaan hangen, omdat het touw mee kon geven.

goede tip dat neem ik vast mee voor de volgende keren haha het gaat overgens heel gioed gister is de da nog geweest de wondjes waren al dicht dat was niet zo de bedoeling dus er zat veel vocht in is weer even open geprikt en zag er gelijk al een stuk beter uit voor alle zekerheid ab-kuur gehad voor 10 dagen.. verder voeld meneer zich prima..