kroelen/krabben

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: kroelen/krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:41

amazone77 schreef:
meestal is het hoe harder jij krabt hoe harder ze terug krabben Haha!

Die van mij ook Ja Ik ben de paardenkrabbelaar op stal ROFL Bij veel mensen doen hun paarden niks als zij krabben. Als ik het doe wel, dus vragen ze altijd of ik even wil krabben Huilen van het lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:03

Jaa zoo herkenbaar! Haha!
Misty vind het heerlijk! Als ik kom doet ze dr staart altijd helemaal scheef zodat ik
weet dat ze graag gekriebeld wil worden en dan gaat ze me terug kriebelen op mijn hoofd/rug/benen etc.
Zoo geweldig! En als ik in de manen kriebel hetzelfde en in de oren
(niet er in maar gewooon binnenkant Clown ) vind ze ook lekker, gaat dr koppie helemaal scheef hangen! Lovers

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:45

liljebo schreef:
Krabbelsessie is een geweldige beloning voor het paard na het werk of bv gewoon wanneer ze het halster om moeten of wat dan ook en zorgt ervoor dat ze graag bij je zijn

Eh...ja. Daar kan ik helaas over meepraten. Het is soms gewoon niet veilig om de wei in te gaan want dan staat de meute te dringen om gekrabbelt te worden. Vandaar dat ik krabbelsessies dus alleen nog maar doe als ze apart staan, want tussen vechtende paarden in staan is niet mijn hobby, zegmaar.

Ze onthouden het ook. De Friezen de we eerst op stal hadden, vonden het ook zo lekker. Laatst was ik even op visite bij ze en ze gingen spontaan in krabbelhouding staan (en dan zo even verschuifelen als je niet direct op het goede plekje zit).

Krabbelen doe ik idd ook na het werk. Vooral Jack vindt het zelfs onder het zadel heerlijk. Dan mag ze in een hoekje staan en ga ik even krabbelen. Leuk ook voor het langslopende publiek; iedereen ligt altijd in een deuk om die gekke koppen die ze trekt. Zo had Jackie ook wat last van singeldwang. Door te krabbelen tijdens het opzadelen gaan haar oren nu niet meer in de nek, maar trekt ze haar hele hoofd scheef, tong er half uit, oogjes op halfzeven en slappe oren. Geen gezicht maar de singeldwang is weg. Haha!

Verder werkt het ook erg rustgevend bij hoefsmeden en dokters, heb ik gemerkt. Ik bedoel dan dus dat de paarden er rustig bij blijven (hoefsmeden en artsen krabbel ik niet tussen de schouders, die blijven vanzelf wel rustig Tong uitsteken ).

Gileraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:03

mijn shetjes gaan ook altijd terug krabbelen alleen doen ze hetvaak net wat harder dan je eigenlijk wil:P

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:09

het schijnt wel zo te zijn dat jij moet beginnen en eindigen met kriebelen, omdat als je paard bepaald dominant is. in de kudde bepaald namelijk ook de hoogste in rang wanneer en waar er gekriebeld word. Ik heb namelijk ook zo knuffel, maar ze is ook best dominant, dit werd steeds erger, nu ik weer alles bepaal staat ze weer onder mij en ziet ze mij als leider. Is wel handig met een 2,5 jarige, haha! Ook met veulens moet je meteen rekening houden met de rang! Anders zien ze jou als spelenmaatje!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 16:11

claudianoa schreef:
het schijnt wel zo te zijn dat jij moet beginnen en eindigen met kriebelen, omdat als je paard bepaald dominant is. in de kudde bepaald namelijk ook de hoogste in rang wanneer en waar er gekriebeld word. Ik heb namelijk ook zo knuffel, maar ze is ook best dominant, dit werd steeds erger, nu ik weer alles bepaal staat ze weer onder mij en ziet ze mij als leider. Is wel handig met een 2,5 jarige, haha! Ook met veulens moet je meteen rekening houden met de rang! Anders zien ze jou als spelenmaatje!

ik dacht dat dat zo was bij schuren

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:18

Die van mij krijgt altijd een uitgebreide kriebelbeurt als hij weer terug het land in gaat. Hij kan er zo heerlijk voor gaan staan, en ook ik wordt regematig lekker teruggekriebelt door hem Lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:44

saskiakefie schreef:
claudianoa schreef:

ik dacht dat dat zo was bij schuren

Ik heb ook geleerd dat schuren idd een gebrek aan respect is (al moet ik toegeven dat het af en toe wel handig is, zo op die rug, rechts achter, oja, daar Tong uitsteken ). Met krabbelen begin en eindig ik sowieso. Ik krijg eerder lamme handjes dan dat de paarden er zat van raken.

Maar dat je moet oppassen met jongspul is zeker ook waar. Ik heb het meegemaakt met de jongste, een wannabeehengst, die dacht dat hij mij wel kon vertellen wanneer er gekrabbeld of geborsteld moest worden. Dus kwam meneer met de oren in de nek op me af toen ik niet snel genoeg was naar zijn zin. Daar ik daar dus niet van gedient ben heb ik hem weggestuurd, waarop hij me de kont toedraaide. Voordat ik daarop kon antwoorden kreeg ie van zijn moeder al op z'n donder (lees vette schop, en daar sta je als mensje dan bijna tussen Ziek ), sindsdien denkt meneertje dat ik zo hard kan schoppen en hoef ik alleen maar een keertje te stampvoeten. Dat hij me kan vertellen wat er wanneer gebeurt heeft hij toen ook gelijk afgeleerd.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:37

haha. dat is ook een oplossing, wel lief van moeders dat ze jou ging beschermen. Ik kijk nu echt uit met kriebelen, ookal is het zo gezellig. Maar mijn paardje kan zo lelijk doen en af dwingen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:22

Het is trouwens wel irritant soms, dan komt ze naar me toe en draait ze dr kont naar me toe en wil ze dat ik ga kriebelen. Dan doe ik het niet en duw ik haar weg omdat het zo niet mag.
Maar ze beukt me soms gewoon aan de kant en draait met de kont naar me toe, en dat mag ook niet!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 05:17

IK denk dat kriebelen en laten schuren kan, zolang er geen enkele twijfel bestaat over de verhoudingen en jij bepaald wanneer het mag en wanneer niet. Anders kan ik mij voorstellen dat het idd tot problemen leidt-