Vooral hier doe ik het niet. eer je paard in een flink tempo zit is het einde van het pad alweer in zicht

Nee, ik vind het gevaarlijk, stel nou dat er een andere ruiter aankomt, en iemand met een rode paraplu over het ruiterpad z'n hond uit aan het laten is (die heb je genoeg), en je ziet het niet optijd/krijgt je paard niet op tijd terug. Het is natuurlijk een ander verhaal als je je paard goed kent en regelmatig gallopeerd of gewoon de ruimte hebt, zoals velden en overzichtelijke ruimten en plaatsen waar je bijvoorbeeld makkelijk een volte kan draaien. (de paden waar je hier kan galloperen zijn recht, onoverzichtelijk en erg kort.)
Ik ben voorlopig nog niet aan galop toe buiten, omdat ik te snel in paniek raak als ik ook maar iets minder controle heb buiten, en mocht ik er klaar voor zijn hou ik het bij een handgalopje
Eigenlijk was het wel een beetje eng .. Niet de galop zelf, maar gewoon als er wat zou gebeuren ..
Er stond daar voor een auto geparkeert en het was en een hele scherpe bocht en ik vloog bijna van het zadel af! Gelukkig kreeg ik me pony wel weer terug maar die ijslander galopeerde door op het beton maar gelukkig niet zo hard meer dus nu kon ze hem wel terug krijgen naar een dribbeldraf en daarna stap op een erf. We gingen natuurlijk gelijk terug in een wat rustigeren tempo