mijn paard wordt verwaarloosd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizz_Lynnie

Re: mijn paard wordt verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:46

BitchyWitchy schreef:
Heb je hem daar in pension staan of heb je hem weggegeven/verkocht???

hij staat er eigenlijk gewoon op rust
ik heb er niks voor gekregen maar moet er ook niets meer voor betalen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:48

Mizz_Lynnie schreef:
BitchyWitchy schreef:

Dan geef je je papieren toch niet af als ie van jou blijft??

Maar als zij alle kosten betalen, voer, DA, hoefsmid, noem maar op en jij betaalt niks, nou dan good luck....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:48

Moet toch even van mijn hart om te zeggen dat ik het van de nieuwe eigenaren dan ook niet netjes vind...heb het zelf al div. keren meegemaakt en het is inderdaad niet leuk! Maar om nu te roepen dat je paard wordt verwaarloosd?????

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:49

aerdenhout1 schreef:
En daar wringt de schoen dus. Je weet eigenlijk helemaal niet of je paard word verwaarloosd! Je bent boos omdat ze niets van zich laten horen. Nou meid...welkom in deze boze wereld! Dit is zo niets nieuw!!!
Wil je nu echt weten hoe het met je paardje gaat, dan moet je er zelf achteraan en dus heen gaan om te kijken.

ik zal er is naartoe gaan en foto's nemen van hij nu is
en dan zullen we eens verder praten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:52

goed plan! en blijf rustig, eerst kijken of je gevoel wel zo is en dan pas reageren....misschien is er wel niks aan de hand.

Ik zeg ook wel eens dat ik foto´s zal sturen of contact met mensen op zou nemen maar heb het zo druk dat ik dat ook wel eens vergeet, dat is geen opzet maar gewoon laksigheid of vergeetachtigheid Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:52

Dit is gewoon het risico van het weggeven zonder een contract!
Niet leuk, maar je hebt achteraf geen poot om op te staan.
Daarom wil ik ten alle tijden een contract...als ik een paard weggeef, maar ook als ik er een krijg.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:55

Er zit maar één ding op, als de verwaarlozing écht zo erg is, bel dan de aid. www.aid.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:01

Ik heb nog vollop gras, het hangt er van af waar in Nederland ze staan. 12 paarden op 4 hectare is niet te veel. Het heeft veel geregend, natte wei kan bijna niet anders.

Idd gaan kijken hoe ze er bij staan, of er nog gras is nu het nog geen winter is, of er schoon drinkwater is, of er eventueel bijgevoerd kan worden, of ze droog kunnen staan en liggen. Of er beschutting is, bomen of een schuilstal. Kijk hoe de andere paarden er bij staan. Leeftijd van de paarden speelt ook een rol.

Als het er nu niet best uit ziet, zal ik even wachten hoe het van de winter gaat worden, dan pas kan je over verwaarlozing praten. Heb je zelf gezien van de mok en bevangenheid of van horen zeggen. Verwaarlozing gaat een stap verder.

Wel vervelend dat je niets over je paard kan zien met foto's e.d., mag je wel langskomen als je wilt?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:06

toch vraag ik me dan wel af hoe je weet dat hij mok heeft, hoefbevangen is en verwaarsloosd wordt, als je geen contact krijgt en geen foto´s en zelf nog niet daar naartoe bent geweest...
van horen zeggen of hoe weet je dat dan?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:07

Als het echt zo erg is grijpt de AID in als je ze belt.

Er zijn ook mensen die naar het paardenrusthuis Soest bellen als het regent, of hun oudje wel een deken opkrijgt.

Nee krijgen ze niet Koe , alle dekens en hoefijzers gaan áf en in de prullenbak daar.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:14

Ik zou ook wel eens foto's willen zien.
Zoals al eerder gezegd is door iemand is mok helemaal niet zo vreemd met dit weer. Ik sta er van te kijken dat die van mij het nog niet heeft. Ik heb normaal gesproken iedere herfst prijs. Hoe weet je dit eigenlijk als je niet langs gaat? Mok is niet vanaf een afstand te zien. Tenzij je een verrekijker gebruikt.
Schurft kan gebeuren. Wordt hier echt niets aan gedaan en zie je het met de dag erger worden of heb JIJ toevallig geen DA of behandeling gezien?
Je paard kan wel gewend aan gras zijn maar, deze mensen hebben misschien een ander ras gezaaid wat veel rijker is dan dat van jou. Vandaar de hoefbevangenheid.
Paarden die overdag buiten lopen hebben 0,23 ha per paard nodig. Dus die van jou heeft het erg slecht, hij heeft namelijk veel te veel aan die 4 ha. 0,23 ha x 12 paarden is 2,76 ha. Haha!
Iedereen ziet zijn paard natuurlijk graag op een stuk van 10 ha lopen maar, de realiteit is dat niet lang niet voor iedereen haalbaar is. En dan moet je dus genoegen nemen met dat wat je hebt. Die mensen waar je je paard aan gegeven hebt kunnen hem ook de hele dag binnen houden en die 4 ha hooien. Dan vraag ik me af wat jij erger vind??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:09

Ik zou eerst maar eens gaan uitzoeken of je paard wel echt verwaarloosd word. Kan ik niet uit je verhaal opmaken.

Verder heb je hem dus inderdaad weggegeven en lijkt het mij dat je geen aanspraak meer kan maken op het paard. Die andere mensen zorgen dus al bijna een jaar voor hem

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 09:21

russel schreef:
Ik heb nog vollop gras, het hangt er van af waar in Nederland ze staan. 12 paarden op 4 hectare is niet te veel. Het heeft veel geregend, natte wei kan bijna niet anders.

Idd gaan kijken hoe ze er bij staan, of er nog gras is nu het nog geen winter is, of er schoon drinkwater is, of er eventueel bijgevoerd kan worden, of ze droog kunnen staan en liggen. Of er beschutting is, bomen of een schuilstal. Kijk hoe de andere paarden er bij staan. Leeftijd van de paarden speelt ook een rol.

Als het er nu niet best uit ziet, zal ik even wachten hoe het van de winter gaat worden, dan pas kan je over verwaarlozing praten. Heb je zelf gezien van de mok en bevangenheid of van horen zeggen. Verwaarlozing gaat een stap verder.

Wel vervelend dat je niets over je paard kan zien met foto's e.d., mag je wel langskomen als je wilt?

dat weet ik niet, heb al een paar keer contact gemaakt voor te zeggen dat ik langs kom maar daar reageren ze niet op, maar er kwam elke keer iets tussen zodat ik niet kon gaan nu heb ik zelf een auto dus ik rij er gewoon naartoe of ze het nu willen of niet
en van de mok en hoefbevangenheid hebben ze zelf gezegd

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 09:25

cissy schreef:
toch vraag ik me dan wel af hoe je weet dat hij mok heeft, hoefbevangen is en verwaarsloosd wordt, als je geen contact krijgt en geen foto´s en zelf nog niet daar naartoe bent geweest...
van horen zeggen of hoe weet je dat dan?

ik heb in maart een sms gestuurd voor te vragen of alles goed ging
en ze stuurde ja alles is in orde
daar heb ik op geantwoord ik wil het wel weten of hij dood moest zijn
en ze stuurde dood??? haha nee hoor hij is rond en gezond enz
ik heb er veel mee afgezien mok, schurft, hoefbevangenheid enz gehad

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 09:28

cissy schreef:
goed plan! en blijf rustig, eerst kijken of je gevoel wel zo is en dan pas reageren....misschien is er wel niks aan de hand.

Ik zeg ook wel eens dat ik foto´s zal sturen of contact met mensen op zou nemen maar heb het zo druk dat ik dat ook wel eens vergeet, dat is geen opzet maar gewoon laksigheid of vergeetachtigheid Knipoog

ik ga daar geen ruzie maken ofzo
als het niet zo erg is dan laat ik het gewoon
is het wel erg dan moet ik toch ingrijpen
en idd misschien is er gewoon niets aan te hand

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:34

Mizz_Lynnie schreef:
russel schreef:

dat weet ik niet, heb al een paar keer contact gemaakt voor te zeggen dat ik langs kom maar daar reageren ze niet op, maar er kwam elke keer iets tussen zodat ik niet kon gaan nu heb ik zelf een auto dus ik rij er gewoon naartoe of ze het nu willen of niet
en van de mok en hoefbevangenheid hebben ze zelf gezegd

Dus je hebt een aantal keer gemeld dat je kwam, maar bent uiteindelijk niet op komen dagen?
Ben je er nog een keer geweest sinds je je paard hebt afgestaan?

Ze hebben dus wel keurig gemeld dat er iets aan de hand was ( mok, hoefbevangenheid e.d )
Als ze kwaad hadden gewild, hadden ze je niets verteld.
Ik denk dat het allemaal wel een beetje meevalt, maar dat het niet precies gaat zoals jij had gewild.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:50

Het probleem is natuurlijk dat deze mensen met "je" paard op hun erf dit topic kunnen lezen. Ik begrijp dat je advies wilt maar wanneer die mensen lezen "mijn paard wordt verwaarloosd" ben je verder van huis, dus ook evt. onderhandelingen om je paard vaker te kunnen zien of terug te krijgen.

Laat weten dat je je paard mist en vaker wilt komen. Wanneer je er bent dan kun je aangeven hem graag terug zou willen. Ik begrijp dat het moeilijk is. Als het mij zou overkomen (toch zou ik altijd een contract opstellen dat het paard mijn eigendom blijft), koppelde ik de trailer aan en ging ik hem halen (als hij echt verwaarloosd zou worden).

Nog iets, ben je minderjarig dan moeten je ouders volgens mij tekenen voor alle transacties (ook verkoop/weg geven van paard o.i.d.), anders kunnen je ouders het terug draaien omdat ze geen toestemming hebben gegeven. Zoek dat even uit want misschien is het niet exact zoals ik schrijf.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:58

Ik heb 9 paarden op 3 ha grond, kan prima hoor. Dus ik denk dat wat dat betreft je paardje zeker niet slecht staat.

Verder is het jammer als je niet zoveel info krijgt als je graag zou willen, maar dat is natuurlijk nog geen verwaarlozing. Zelf heb je verschillende keren aangegeven erheen te gaan, maar dan kwam je toch niet opdagen. Dat kan natuurlijk net zo ongeïnteresseerd overkomen....

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:41

Mizz_Lynnie schreef:
ik heb in maart een sms gestuurd voor te vragen of alles goed ging
en ze stuurde ja alles is in orde
daar heb ik op geantwoord ik wil het wel weten of hij dood moest zijn
en ze stuurde dood??? haha nee hoor hij is rond en gezond enz
ik heb er veel mee afgezien mok, schurft, hoefbevangenheid enz gehad

Als je echt geinteresseerd bent, dan bel je toch? Desnoods 10 keer per dag totdat ze opnemen. Niet iedereen zit 24/7 naast de telefoon.
Maar goed, je kreeg dus een sms waarin stond dat hij gezond is en dat hij vanalles gehad[b] heeft. Verleden tijd dus, anders hadden ze wel geschreven dat het goed ging maar hij [b]heeft mok ed.
Ik kan uit dit sms'je niet halen dat hij verwaarloosd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:50

En het kan best zijn dat de mensen waar het paard nu is, het niet op prijs stellen dat je per sms contact zoekt maar liever hebben dat je even belt. Er zijn zat mensen die smsen een soort van gemakzucht vinden. Ik heb het idee dat je zelf ook niet echt veel moeite hebt gedaan en verder krijg ik het kleffe gevoel in de maag, dat je hier op Bokt nu gewoon je gram probeert te halen omdat het niet gaat zoals je graag had gewild en dus maar komt met de term verwaarlozing, omdat men daar nog wel mee scoort op een forum als dit.
Meid, pak de telefoon en bel, praat met die mensen en ga dan kijken, daar kom je het verst mee.
Het punt van de elektronische snelweg waar menigeen op leeft, is dat alles per mail of sms wordt afgedaan en mensen niet eens meer de moeite doen om tegen elkaar te praten en dan krijg je ook snel dit soort situaties.
Amen.

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 14:04

Citaat:
Dus je hebt een aantal keer gemeld dat je kwam, maar bent uiteindelijk niet op komen dagen?
Ben je er nog een keer geweest sinds je je paard hebt afgestaan?

Ze hebben dus wel keurig gemeld dat er iets aan de hand was ( mok, hoefbevangenheid e.d )
Als ze kwaad hadden gewild, hadden ze je niets verteld.
Ik denk dat het allemaal wel een beetje meevalt, maar dat het niet precies gaat zoals jij had gewild.

de reden waarom ik er nog niet ben geraakt is
een vriendin van mij zegt we gaan er samen naartoe zeg maar dat we dan komen
en dan zeg ik we komen en dan de dag dat we normaal gaan ja sorry ik kan niet
en ja mijn ouders papa is nooit thuis en mama heeft geen rijbewijs
nu heb ik zelf een dus zal zelf wel keer rijden

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:10

stap in je auto en rij er naar toe.
dan zie je zelf met je eigen ogen hoe het met hem gaat.
misschien valt het allemaal wel mee.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:11

Mizz_Lynnie schreef:
BitchyWitchy schreef:

en daarom doe ik gewoon braaf elke maand centjes overmaken naar de stal waar mijn paard nu in pensioen staat...............

daarom ga ik ook gewoon regelmatig kijken (kan ook zomaar een half jaar tussen zitten hoor)

en daarom heb ik telefonisch contact heel regelmatig........

Je betaald er niks voor, en daar heb je in een klap al je rechten mee verspeeld......... Juridisch gezien is zij nu eigenaar, want zij betaald voor het onderhoud van het paard.........

Zware leerschool! succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:16

Citaat:
ik ga daar geen ruzie maken ofzo
als het niet zo erg is dan laat ik het gewoon
is het wel erg dan moet ik toch ingrijpen
en idd misschien is er gewoon niets aan te hand

Dit stukje en je topicnaam, komen bij mij toch een beetje vreemd over.
Zeg je nu echt dat je paard verwaarloosd wordt zonder dat je bent wezen kijken? Dat vind ik wel triest hoor, sorry.
Als ik degene was bij wie jou paard nu staat en ik las jouw verhaal, had ik je niet eens meer op mijn terrein willen hebben.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:48

Zelf denk ik dat jij nog eigenaar bent, omdat de papieren op jouw naam staan. Maar als je de papieren erbij gegeven hebt, is het paard van hun. Wat heb je afgesproken? Heb je het paard verkocht? Want dan is hij wel in bezit van die andere mensen.