is gewoon algemeen
Teruglezend kan ik me voorstellen dat je je aangesproken voelt, maar het is gewoon algemeen

als je paard aan de medicijnen zit (welke dan ook en voor wat voor een kwaal dan ook) dan heb je even niks in de ring te zoeken
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
is gewoon algemeen

Fitzroy schreef:pres schreef:Nou zullen ze op een regulier concour om de hoek niet zo snel zulke controles doen.
Bij de lagere klasses al helemaal niet snel.
Het enige wat er bij mij wel eens gecontroleerd word zijn de papieren en de chip.
Daar vergis jij je dus in. Vandaag bij een regulier concours om de hoek dopingcontrole![]()
Lezen jullie wel eens de omschrijvingen/bijsluiters van medicijnen? Zodra er wachttermijn voor de slacht bij staat, kun je er al zeker van zijn dat je dan ook geen wedstrijden mag rijden.
En dit staat bv. bij Ventipulmin.
bent als ik... Lielle schreef:ik heb een dopingcontrole gehad op het NK vorig jaar, en ik vind het een prima uitgangspunt.
CGJ12 schreef:Lielle schreef:ik heb een dopingcontrole gehad op het NK vorig jaar, en ik vind het een prima uitgangspunt.
Totdat je opeens geconfronteerd wordt met een positieve uitslag en je geen benul hebt waar het weg kan komen.......
Ik vind dat er op lager niveau (B-Z) daarnaast ook nog wel even onderzocht mag worden of het "ter kwader trouw" was, of alleen als bijverschijnsel van iets banketstaaf.....
. Een junk was er niks bij!!!! Ik heb alleen maar hemels gelachten die dag
Beaux schreef:En wat rustgeving voor ruiters betreft: ze haden mij echt niet moeten controleren tijdens mijn eerste Z-proef![]()
. Een junk was er niks bij!!!! Ik heb alleen maar hemels gelachten die dag
), maar het is natuurlijk minstens zo fout! Zelfs nog doelbewust -en dus ter kader trouw- ook..........
CGJ12 schreef:Die dikke straffen heeft de KNHS alleen maar ingevoerd om goede sier mee te maken richting de tweede kamer en het algemene publiek.
Inhoudelijk is het inderdaad wel heel erg triest om dit op L niveau zo uit te voeren. Dat is toch gewoon recreatiesport.......![]()
Dan ken ik nog wel heel wat andere redenen om dergelijke boetes op te leggen.
Fitzroy schreef:Wat CGJ al zegt, met het winterseizoen voor de boeg, mag je je wel eens verdiepen hoe lang Sedalin doorwerkt voordat je gaat scheren.
Of krijgen we allemaal doorweekte teddyberen in de ring? Lijkt me ook niet zo paardvriendelijk
CGJ12 schreef:Ik ben er eerder voorstander van dat de deelnemers zelf maar eens een plasje moeten inleveren. Volgens mij zit de helft zwaar onder de rustgevende medicamenten...
GvdT schreef:Volgens mij 2 of 3 weken, dat vertelde de DA mij. Ik heb daarom mijn niet zo makkelijke paard zonder geschoren. Hoofd en benen er in laten zitten, maar ze had gewoon een te dikke vacht voor de cross.

)