hoe lang doen jullie erover voor je paard wedstrijdklaar is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hoe lang doen jullie erover voor je paard wedstrijdklaar is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 07:40

Als ik zo vroeg moet zorg ik altijd dat ik 's morgens minder tijd nodig heb Knipoog Als ik snel moet (zoals ik vanmiddag heb) kan ik binnen een uur mijn paard klaar hebben, auto ingepakt, trailer erachter en mezelf omkleden.. Maar dan moet ik dus wel snel en wil ik benen wassen bijvoorbeeld nog wel eens overslaan Tong uitsteken
En dingen die je eerder kán doen, zoals laarzen poetsen, auto inpakken enz, kan je eventueel de avond ervoor al doen..

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:28

Ach de mijne heeft korte manen, dus vlechten hoef ik niet, scheelt voor mij een hele hoop tijd!

ALs ik op stal aankom, koppel ik gelijk mn trailer aan, dan leg ik mn spullen in de trailer, dan mn paard poetsen, knotje voorpluk en staart vlechten, zadel op ( op vreemd terrein opzadelen gaat niet zo vlot en word ik altijd vies Clown ) dan laad ik der in en we kunnen op weg
op het terrein zelf eerst betalen, dan omkleden, paard uitladen hoofdstel in en opstappen

Gaat eigenlijk allemaal best vlot Haha!

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:39

ik ben nu 3 keer op concour geweest en merk dat het steeds sneller gaat Haha! oefening baart kunst...

poema

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:10

Ik ben echt een zenuwpees, en neem dus overal flink de tijd voor. Invlechten doe ik een half uurtje. Beentjes wassen 20 minuten. Tuig netje, doekje overheen een kwartierje. Ik moet zaterdag ook vroeg starten, half elf ofso Clown.. En ik zou (als ik niet met een ander meisje zou meerijden) denk ik om 8 uur op stal staan. Paard gelijk op de trailer, spullen in laden, en rond half negen weg. Rond negen uur aankomen. Eerst even naar secretariaat. Paard opzadelen en rijden maar.
Maar ik rij aardig lang in, de meeste mensen maar 20 minutjes á 30 minutjes..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:55

Ik doe er meestal wel lang over om m'n pony klaar te maken op wedstrijd.
Ik vlecht nu m'n paard met naald en draad (Zijn manen dan Tong uitsteken ) dus ik hoef s'ochtends
niet te knotten. Ook doe ik de dag van te voren al z'n staart vlechten en dan een bandage
eromheen zodat als hij gaat schuren dat niet die hele staartvlecht gelijk weer opnieuw moet Tong uitsteken
Wel doe ik s'ochtends dan z'n voorpluk, maar dat ligt er dus ook aan hoelang je er mee bezig ben.
Ik rij ook de dag voor de wedstrijd niet zodat hij ff wat meer energie heeft op de
dag van de wedstrijd maar als je wel een druk paardjuh hebt zou ik hem de dag
van te voren even longeren maar niet te hard aan het werk zetten.
Oja, ik ben meestal 1 uur van te voren op stal. En 1 uur van te voren op Wedstrijd zodat ik rustig kan aanmelden en ook nog redelijke tijd heb om in te rijden.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:16

Ligt aan je paard , Ik doe meestal zo'n 2 uur over knotten, poetsen, omkleden. Soms nog langer ik ben nooit zo snel daarin.