Bereden politie, hoe wordt je paard behandeld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GWENNx

Re: Bereden politie, hoe wordt je paard behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:04

Ik dacht dat de gepiensioneerde paarden ook mochten blijven?
Er werd niet naar de slacht gebracht ofzo Lachen
Moest ik mijn paard (wat ik niet heb) willen verkopen zou de politie zeker een bod mogen doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:16

Ik ken de locatie in Amsterdam, super stallen, open en groot. De politiemensen daar zijn echte paardenmensen. De paarden hebben ook dienst en vrije tijd. Er wordt goed gekeken of ze even rust nodig hebben.

Minder leuk vind ik het als ze in rellen worden ingezet, dan kan natuurlijk je paard wat overkomen, maar voor surveillance hebben ze een goed leven. Er zijn ook deeltijd ruiters die maar een paar keer per maand op een bepaald paard rijden en dan heeft het paard ook nog een andere ruiter.

De beredenen bij een korps of de KLPD, dat is wel een verschil. Gewoon gaan kijken bij welke locatie je paard gaat komen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:30

jury schreef:
Beter adres kun je niet krijgen. Als je hem wilt verkopen dan weet je zeker dat ie het daar goed heeft.Ik ben in Rotterdam wel eens op stal geweest. Mooi, ruim, functioneel. Beperkte weidegang. Hoefsmid komt netjes op tijd etc.
Ze kunnen de stad in moeten maar ook wel eens naar het strand.

[i] en [b] gaat niet samen, lijkt mij? Ik zal niet zeggen dat die paarden 't slechter hebben dan de gemiddelde manegeknol maar "beter kunnen ze t niet krijgen??"
Ben ik t niet helemaal mee eens. Ze zijn er in de eerste plaats voor t werk hoor! Knipoog

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:32

Jeutje Daf, dat wordt toch wel moeilijk voor je, mocht je besluiten hem te laten gaan. Ach gut Maar ik denk ook dat ie daar een heel goed adres zou aan hebben.

In België is het, voor zover ik weet, idd zo dat gepensioneerde paarden wel naar particulieren mogen gaan om van hun pensioen te genieten, maar dat ze niet naar de slacht mogen gebracht worden.

Dus stel dat je kan afspreken, dat ie bij afkeuring netjes terug naar jou komt, of dat ie bij goedkeuring alsnog netjes naar jou terug komt wanneer hij op pensioen mag, dat je dan wel redelijk gerust op beide oortjes mag slapen.

Ach, en "beter" kan het altijd wel. Vraag is : krijgt hij het daar goed ? En dat denk ik dus wel.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:02

Op mijn vorige stal was er een paard wat ook naar de test ging.
Hij stond ook niet te koop,maar dat hij politie paard zou gaan worden was wel een eye opener!!
De meesten weten dat die paarden niets te kort komen en super goed verzorgd worden...tot hun oude dag aantoe!!!

Succes daf!!!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:13

Ooh even een stipje.
Heb nl ook wel eens met de gedachte rond gelopen, of het niet iets voor mijn paard zou zijn.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:16

Hai,

Ik heb een paard gehad een schimmel genaamt noran (jetset-d x b.raimnond)
die heb ik verkocht aan de bereden politie in nunspeet, toen hij 4 jaar was.

Ik zelf vind dat ze het daar super hebben
iedere dag weidegang, iedere dag ontspannen ritje en natuurlijk de training.

Ze doen ook aan wedstrijden (de mijne springen dan)

ze worden echt super verzorgt
ben er een paar keer geweest, heb er daar ook nog op mogen rijdenen wat was hij veranderd

was een koele kikker maar erg sterk, ik ben na 3 maanden de papieren gaan brengen en mocht even rijden, en wat een verandering

heb hem ook een aantal keren op tv mogen bewonderen op prinsjes dag liep hij mee, en op kritieke voetbal wedstrijden

toen hadden ze 1 vaste ruiter.

Nu is mijn ex paard als het goed is werzaam als leerling paard, dus de nieuwe agenten worden wegwijsgemaakt met mijn paardje.

Als het paard niet meer geschikt is of te oud is, krijg jij 1e keus om hem terug te nemen.

dus als mijn noran niet meer mee kan doen word ik gebeld of krijg een brief.
je moet het wel eerst zelf aangeven als je dat wilt.

ik ga eerdaags nog een keertje kijken daar.

er zit ook iemand op bok hier die werkt of gewerkt heeft in nunspeet.
diegene kon jibbe van bekkum (noran zijn vaste ruiter)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:20

het is toch zo dat je maar een aantal jaren bij de bereden politie mag?

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:24

Of ze testen hem 3 weken en komen erachter dat hij het werk toch niet aankan, heb jij een verkloot paard terug... Die verhalen zijn er (helaas) ook... Ik zou hem dus niet op proef meegeven.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:32

Bij ons op stal staat een parttime politie paard... Hij gaat regelmatig mee voor training en heeft een tijdje terug zijn eerste optreden gehad... Hij is paukenpaard... 7 september heeft hij zijn tweede opdtrede...

Het is trouwens een hele grote tinker...

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:32

En wat ik me kan herrinneren is dat ze 2 kanten stallen hebben.
en de nieuwe paarden staan meestal een maand of 6 bij de trainings kant.
Noran was na een maand of 3 al klaar.

maar goed ik dacht dat een training ongeveer 6 maanden duurde

gr

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:37

Hoe lang de opleiding duurt hangt ook erg van het paard af.
En hoe alles exact geregeld is qua stalling en weidegang wisselt ook per stal.
Verder heb je pb Knipoog

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:39

Gitta1977 schreef:
Of ze testen hem 3 weken en komen erachter dat hij het werk toch niet aankan, heb jij een verkloot paard terug... Die verhalen zijn er (helaas) ook... Ik zou hem dus niet op proef meegeven.

Hier geloof ik dus helemaal niets van. Een paard in 3 weken "verkloten" kan niet. Dan moet je hem 3 weken mishandelen op een hele grove manier.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:44

Het zijn zulke professionele mensen, die verkloten echt niet in drie weken een paard. Natuurlijk is het wel lastig als je denkt dat je je paard verkocht hebt, en hij blijkt niet geschikt te zijn, dat je 'm dan weer terug hebt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:49

soms zijn paarden niet geschikt en dat is niet binnen 3 weken.

Zo ken ik een paard dat na een jaar training zeer gestresst was, dit paard is gewoon weer verkocht dus niks verkloten ze handelen naar karakter van een paard en het is niet de bedoeling om een paard bang te maken of te verkoten

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:51

Afbeelding

dit is/was mijn paardje
foto gemaakt in nunspeet

misschien herkent iemand hem , die hier op dit topic reageerd en in nunspeet zit.

gr shirley

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:54

De meeste die binnen 3 weken al weg zijn, komen gewoon niet door de keuring. En tot die tijd is er echt weinig aan verkloot over het algemeen. Hooguit komen ze dan veel aan de molen en weinig onder het zadel, maar dan lever je hooguit in op bespiering. (en kan je bij jezelf te rade gaan waarom je een paard dat niet goed is op de foto verkocht hebt aan iemand die als eis stelt dat ze wél goed zijn Knipoog)

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:58

Noukie schreef:
De meeste die binnen 3 weken al weg zijn, komen gewoon niet door de keuring. En tot die tijd is er echt weinig aan verkloot over het algemeen. Hooguit komen ze dan veel aan de molen en weinig onder het zadel, maar dan lever je hooguit in op bespiering. (en kan je bij jezelf te rade gaan waarom je een paard dat niet goed is op de foto verkocht hebt aan iemand die als eis stelt dat ze wél goed zijn Knipoog)

bij mij was het geval eerst op de foto en dan kom ik hem halen.

niet goed niet halen.

wel goed wel halen

en dan trainen en kijken naar verdere geschiktheid.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:12

Ts, welke van de 2 paarden zou je dan wegdoen?

Verder denk ik wel dat de paarden bij de politie goed verzorgd worden. Ze zien er toch steeds prachtig uit Lachen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 10:17

Het gaat om Alfons, de hele grote in mijn profiel. Hij is nu tien, loopt M2, springt een behoorlijke sprong met een ruiter die dat ook kan (ok ik haal de 70cm, daarna vind ik het te eng!), kan met een wildvreemde zo mee de weg op zolang dat met een ander paard is, alleen is iets minder. Ik sleur m mee op wedstrijd, haal m van de trailer en ongeacht hoe het terrein eruit ziet, ik ga er altijd vol vertrouwen op, want hij doet toch niets. In het geval hij iets echt eng vindt, voel je dat, want dan verstart hij iets, maar hij gaat niet rennen of voluit op de rem. Kortom t klinkt allemaal best wel of hij geschikt is.

Hij is 3,5 jaar geleden rontgenologisch gekeurd met alleen maar enen op zijn rapport en heeft ook nooit iets "echts" gemankeerd.

Ben er een soort van druk mee bezig, heb inderdaad gisteravond dat programma op animal planet gezien, heb me rot gelachen, zie Alfons al voorop de stoet van de Pride Parade.....was erg grappig!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:22

ik dacht altijd dat ze paarden aankopen in de leeftijd 4>6 jaar. en eventueel iets ouder bij uitzonderlijke geschiktheid.
kan het mis hebben hoor.

dacht ook dat de meeste er rond de 12 jaar mee stoppen, maar dat weet ikook niet zeker meer,is al poosje geleden dat ik dit aan de hand had

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:25

de paarden worden er erg geod behandeld de ex van mijn moeder werkt er in rotterdam en ik vond altijd dat ze netjes werden behandeld elke dag de stallen school ruime binnenbak grote weides goed voer en ook optijd. goed tuig en goede bescherming voor tijdens voetbal wedstrdijden of ziets anders.
een trainings week is bij iedere stal anders.
maar vergeet niet je moet eerst een aantal jaren de straat op voordatje politie te paard word

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 10:26

nikita_benno schreef:
maar vergeet niet je moet eerst een aantal jaren de straat op voordatje politie te paard word

Ik ga dus echt niet zelf bij de politie......

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:30

daffodil schreef:
nikita_benno schreef:

Ik ga dus echt niet zelf bij de politie......

haha sorry las het niet helemaal goed ben net wakker haha
heb het hele topic doorgelezen en het zou een hele goede plek zijn vooor je paard.

Idooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:34

Ik ben van plan om volgend jaar de opleiding tot politie agent te gaan doen en daarna de vervolg opleiding bij de bereden politie. Ik heb een aantal dagen mee gelopen in de stallen. En het ziet er allemaal zo mooi en netjes uit. De paarden worden allemaal goed behandeld. Iedere ruiter heeft zijn eigen paard.
Ze gaan dagelijks lekker naar buiten en worden niet meer dan 2 keer per week ingezet.
Ik zou het een mooie kans voor jou paard vinden. Het zou voor jou een grote verlichting zijn, te weten dat hij goed terecht komt en de politie aan hem misschien nog heel veel heeft ook.