Wat is de beste verzekering en wat heb je dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mijn verzekering kost per Jaar

0 tot 100 euro
2 (4%)
100 tot 200 euro
3 (6%)
200 tot 300 euro
1 (2%)
300 tot 400 euro
4 (9%)
400 tot 500 euro
4 (9%)
500 tot 600 euro
Geen stemmen
600 tot 700 euro
2 (4%)
700 tot 800 euro
Geen stemmen
Meer dan 800 euro
1 (2%)
Ik heb helemaal geen verzekering voor mijn paard
15 (34%)
Ik ben nog opzoek naar een juiste verzekering
11 (25%)

Totaal aantal stemmen: 43

Binckydenice

Re: Wat is de beste verzekering en wat heb je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 09:51

Kun je een eigen risico ook afkopen?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:04

Als je paard afgekeurt word door de verzekering kun je het terugkopen toch? Hoeveel geld kost dat je ongeveer?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:23

Met een paardenverzekering heb ik geen ervaring. Wel voor onze poezen en wat een crime was dat! Ik vermoed dat bij de paardenverzekering er net zoiets is. Voor de poezen waren bijv een aantal aandoeningen niet gedekt: o.a. tumoren in de bek, schilklier en de uitval van de nieren. Dit zijn dus veelvoorkomende aandoeningen bij (oudere) poezen. Als je kat dat kreeg: jammer dan, moest je toch zelf betalen. Ging het dier dood en bleek het iets aan de nieren te hebben dan moest je wel met een goede DA verklaring komen dat dat dus niet aan die nieren te wijten was. Asl ze ook maar het idee hadden dat er toch een verband was (en dat is dus al snel bij die verzekeraars): helaas geen betaling van de kosten. Ik vermoed dat er in de paardenverzekeringen dus ook dit soort uitsluitsels staan dus lees de kleine lettertjes goed als je dit besluit!

Verder betaalden we 12 maanden premie en zou het dier tot de dood toe zijn gedekt. Daarna kwamen ze elk jaar eenmalig met zgn poliskosten op de proppen en als je die niet voldeed was je dier niet meer verzekerd. De premie van dat hele eerste jaar was je dan dus ook kwijt. Echt banketstaaf dus.

In onze overwegingen voor een paard hebben we ook nagedacht over een verzekering. maar wij hebben onze buik er een beetje van vol, zeker omdat je bij paarden ongetwijfeld ook keuringen moet laten doen, er uitsluitingen zijn (tenzij je een extra pakket afsluit dus extra premie betaald) etc. Wij kiezen er dan ook tzt voor om elke maand en bedrag opzij te zetten. We denken aan 200 per maand. Dan heb je na 1 jaar al 2400 euro! (Gebruik je het niet kun je ook eens een nieuw zadel kopen bijv). Kijk natuurlijk als je NU afsluit en er gebeurd morgen wat dan heb je meteen de kosten eruit (als het dus al goed gedekt wordt) en als je gaat sparen en er gebeurd morgen wat en het kost 1000 dan heb je dat niet. Veel DA laten het ook in termijnen betalen en je kunt natuurlijk met ouders of familie afspreken: ik ga sparen voor de noodvoorziening van mijn paard. Mocht er voor die tijd iets gebeuren kan ik dan dat zolang lenen?

Je bent nu aan het overwegen te verzekeren. Ik zou zeggen: ga nu meteen sparen.

Het is eigenlijk heel simpel:

verzekeren: 400 per jaar heb ik even onthouden. Zeg over een periode van 7 jaar = 2800 aan premie.
Stel er gebeurt niks ernstigs in die 7 jaar (vaccinaties zijn niet gedekt, kleine hoestjes en DA kosten kun je ook zo betalen. Ik zie de verzekering puur voor grote dingen zoals koliek) Die 2800 krijg je nooit never niet terug

Sparen: 400 per jaar. Is na 7 jaar 2800 euro. Tegen zeg 4% per jaar. Komt er elk jaar dus rente op.
Nou ben ik niet zo goed in dat te berekenen op de juiste wijze.
Maar als je dus niets opneemt van dat geld komt er elk jaar een rentebedrag bij.
Ik denk dat je na 7 jaar dan zit op: 3275 euro???

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:29

,maar wat als je begint met saren en je ehbt na 2 jaar 800 euro apart staan en je paard krijgt dus wel koliek en je moet 3000 euro afrekeken? wat doe je dan? in mijn geval zou ik dat dus niet kunnen betalen. leuk om te zeggen dat je het bedrag kunt sparen, maar het is pas na een jaar of 7 daadwerkelijk een leuk bedrag. dan liever 400 euro per jaar betalen en dan er nooit iets gebeurt, dan een ingreep niet kunnen betalen en paard laten afmaken

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:30

Zilfstar schreef:
Met een paardenverzekering heb ik geen ervaring. Wel voor onze poezen en wat een crime was dat! Ik vermoed dat bij de paardenverzekering er net zoiets is. Voor de poezen waren bijv een aantal aandoeningen niet gedekt: o.a. tumoren in de bek, schilklier en de uitval van de nieren. Dit zijn dus veelvoorkomende aandoeningen bij (oudere) poezen. Als je kat dat kreeg: jammer dan, moest je toch zelf betalen. Ging het dier dood en bleek het iets aan de nieren te hebben dan moest je wel met een goede DA verklaring komen dat dat dus niet aan die nieren te wijten was. Asl ze ook maar het idee hadden dat er toch een verband was (en dat is dus al snel bij die verzekeraars): helaas geen betaling van de kosten. Ik vermoed dat er in de paardenverzekeringen dus ook dit soort uitsluitsels staan dus lees de kleine lettertjes goed als je dit besluit!

Verder betaalden we 12 maanden premie en zou het dier tot de dood toe zijn gedekt. Daarna kwamen ze elk jaar eenmalig met zgn poliskosten op de proppen en als je die niet voldeed was je dier niet meer verzekerd. De premie van dat hele eerste jaar was je dan dus ook kwijt. Echt banketstaaf dus.

In onze overwegingen voor een paard hebben we ook nagedacht over een verzekering. maar wij hebben onze buik er een beetje van vol, zeker omdat je bij paarden ongetwijfeld ook keuringen moet laten doen, er uitsluitingen zijn (tenzij je een extra pakket afsluit dus extra premie betaald) etc. Wij kiezen er dan ook tzt voor om elke maand en bedrag opzij te zetten. We denken aan 200 per maand. Dan heb je na 1 jaar al 2400 euro! (Gebruik je het niet kun je ook eens een nieuw zadel kopen bijv). Kijk natuurlijk als je NU afsluit en er gebeurd morgen wat dan heb je meteen de kosten eruit (als het dus al goed gedekt wordt) en als je gaat sparen en er gebeurd morgen wat en het kost 1000 dan heb je dat niet. Veel DA laten het ook in termijnen betalen en je kunt natuurlijk met ouders of familie afspreken: ik ga sparen voor de noodvoorziening van mijn paard. Mocht er voor die tijd iets gebeuren kan ik dan dat zolang lenen?

Je bent nu aan het overwegen te verzekeren. Ik zou zeggen: ga nu meteen sparen.

Het is eigenlijk heel simpel:

verzekeren: 400 per jaar heb ik even onthouden. Zeg over een periode van 7 jaar = 2800 aan premie.
Stel er gebeurt niks ernstigs in die 7 jaar (vaccinaties zijn niet gedekt, kleine hoestjes en DA kosten kun je ook zo betalen. Ik zie de verzekering puur voor grote dingen zoals koliek) Die 2800 krijg je nooit never niet terug

Sparen: 400 per jaar. Is na 7 jaar 2800 euro. Tegen zeg 4% per jaar. Komt er elk jaar dus rente op.
Nou ben ik niet zo goed in dat te berekenen op de juiste wijze.
Maar als je dus niets opneemt van dat geld komt er elk jaar een rentebedrag bij.
Ik denk dat je na 7 jaar dan zit op: 3275 euro???

Een stalgenootje is verzekert bij Hippozorg, deze heeft een eigenrisico van 25%, haar paardje had koliek... Vervolgens stuurt ze de rekening naar de verzekering en deze betaald netjes de 75% ervan aan haar terug... Dit klinkt mij net als mijn eigen ziektekosten verzekering....

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:30

Ik ben met de verzekering gestopt.
De premie ging elk jaar fors omhoog, het eigen risico ook en het maximaal uit te betalen bedrag per jaar juist omlaag.
Stel mijn paard zou iets krijgen dan zou ik door bijna 500,00 euro te betalen max. 2.000,-- uitbetaald krijgen in dat jaar met alsnog een eigen risico van 500,00. Dus om 2000,00 uitbetaald te krijgen moet ik zelf 1.000,00 investeren. Nou dat kan ik dan zelf ook wel ophoesten als het nodig is. Als mijn paard dus 4 jaar niets zou hebben heb ik dit bedrag zelf al gespaard.

Moet wel zeggen dat het me om ziektekosten ging want dood is dood en dan maar weer sparen voor een nieuwe.

Hippozorg beviel op zich wel. Pas op bij andere verzekeringen dat ze niet allen gespoten medicijnen vergoeden.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:39

jury schreef:
Ik ben met de verzekering gestopt.
De premie ging elk jaar fors omhoog, het eigen risico ook en het maximaal uit te betalen bedrag per jaar juist omlaag.
Stel mijn paard zou iets krijgen dan zou ik door bijna 500,00 euro te betalen max. 2.000,-- uitbetaald krijgen in dat jaar met alsnog een eigen risico van 500,00. Dus om 2000,00 uitbetaald te krijgen moet ik zelf 1.000,00 investeren. Nou dat kan ik dan zelf ook wel ophoesten als het nodig is. Als mijn paard dus 4 jaar niets zou hebben heb ik dit bedrag zelf al gespaard.

Moet wel zeggen dat het me om ziektekosten ging want dood is dood en dan maar weer sparen voor een nieuwe.

Hippozorg beviel op zich wel. Pas op bij andere verzekeringen dat ze niet allen gespoten medicijnen vergoeden.

Wat is dan de oorzaak van het meer betalen?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:26

Algemene premieverhoging.
Er zal wel te veel gedeclareerd worden of men wil meer winst.
Verzekeren is tenslotte risicospreiding. Maar ik vond mijn risico te duur en te beperkt verzekerd.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:27

lonnie schreef:
,maar wat als je begint met saren en je ehbt na 2 jaar 800 euro apart staan en je paard krijgt dus wel koliek en je moet 3000 euro afrekeken? wat doe je dan? in mijn geval zou ik dat dus niet kunnen betalen. leuk om te zeggen dat je het bedrag kunt sparen, maar het is pas na een jaar of 7 daadwerkelijk een leuk bedrag. dan liever 400 euro per jaar betalen en dan er nooit iets gebeurt, dan een ingreep niet kunnen betalen en paard laten afmaken

Klopt. Ik ging even uit van als er niks groots gebeurt. Dan ben je het dus kwijt bij een verzekering...
Spaar je het premiebedrag zelf elk jaar dan wordt het meer.

Niet verzekeren maar sparen levert een risico op voor als er wel wat gebeurt. Ben ik mee eens. Daarom zeg ik dus: ALS je met ouders of familie af kunt spreken dat zij willen bijspringen mocht er iets gebeuren tot je een groot genoege spaarpot hebt (zeg 3000) dan zou ik dus voor sparen gaan met op de achtergrond dus die evt hulp. In dat geval zou ik natuurlijk meteen elke maand alles opzij zetten wat ik kan missen, maar ik kan niet in je portemonnee kijken wat je dan zou kunnen sparen (bijv 1 jaar lang 250 euro sparen en je hebt al 3000 euro!)

Heb je niet dat vangnet wat het voor zou kunnen schieten dan is het lastig. Persoonlijk (maar dat ben ik dus in mijn situatie) heb ik ook geen vangnet. Wij denken erover een paard te kopen (over een paar jaar). Op het moment dat we dat doen gaan wij dus voor een spaarvorm (voor de calamiteiten dus). Maar ja, wij zijn in de mogelijkheid om reserves vrij te maken als er wel dat eerste jaar (dat je dus 250 per maand spaart) zich een groot probleem voordoet. Als je dat ook niet hebt...

Het is een kwestie van risico's afwegen:

verzekering: risico dat niet alles gedekt is (goed voorwaarden lezen) en dat er niks gebeurd dus premie kwijt
sparen: risico dat er iets gebeurd voor je het geld gespaard hebt en je geen vangnet hebt om het te lenen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:13

Zilfstar schreef:
verzekering: risico dat niet alles gedekt is (goed voorwaarden lezen) en dat er niks gebeurd dus premie kwijt
sparen: risico dat er iets gebeurd voor je het geld gespaard hebt en je geen vangnet hebt om het te lenen

Dat vangnet heb je wel; je kunt namelijk een persoonlijke lening afsluiten als je geen enkele andere mogelijkheid meer hebt. Ik zou voor die optie gaan, als zelfs je ouders niet meer bereid (kunnen) zijn je te helpen.........

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:45

ikke schreef:
Zilfstar schreef:

Dat vangnet heb je wel; je kunt namelijk een persoonlijke lening afsluiten als je geen enkele andere mogelijkheid meer hebt. Ik zou voor die optie gaan, als zelfs je ouders niet meer bereid (kunnen) zijn je te helpen.........

Hmm, ja zo heb je ook Krediet op je Betaalrekeningvormen etc.
Maar niet iedereen mag zomaar een Persoonlijke Lening of ander vorm van krediet afsluiten bij een bank!
Zo kijken ze naar je inkomen, je kredietregistraties bij BKR en of je minderjarig bent of niet (weet niet wat TS is)
En zomaar een leninkje bij zo'n goedkoop-lenenboer lijkt me niet wijs.
Dus voor sommigen valt ook dat als vorm van "vangnet" af.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 10:46

Tja, ik zou toch nog even verder willen gaan met dit topic....

Er wordt aangegeven dat je beter kunt gaan sparen om de kosten bij elkaar te krijgen, mocht er iets gebeuren. Dat is toch vreemd? Dat doe je toch voor je eigen ziektekosten verzekering ook niet?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:54

Binckydenice schreef:

Er wordt aangegeven dat je beter kunt gaan sparen om de kosten bij elkaar te krijgen, mocht er iets gebeuren. Dat is toch vreemd? Dat doe je toch voor je eigen ziektekosten verzekering ook niet?

Je eigen ziektekostenverzekering is wettelijk verplicht.
Je paard verzekeren niet. Dus kun je daar andere keuzes voor maken.

Ik heb zelf de ervaring gen***d te zijn door een dierenverzekering. Ze slaan er zo makkelijk lekker een slaatje uit. Gewoon elk jaar premie verhogen, ineens jaarlijkse kosten erbij etc. Of er zijn van die leuke kleine lettertjes. Denk je een mooie redelijk betaalbare verzekering te hebben, en dan heeft je dier iets wat ineens niet gedekt wordt. Mijn ervaring is dat ze van alles doen om onder de uitbetaling uit te komen. Heeft je paard A en is B niet gedekt, en kan A als klacht voorkomen uit B... nou dan roepen ze gewoon dat ie wrs al B had... Of dat je dat bij de keuring had moeten opmerken of wat dan ook.

Als je kunt sparen, sparen! Gebruik je het niet voor DA dan heb je een buffer voor als je zadel kapot gaat bijv.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:15

Binckydenice schreef:

Naast het feit dat dat voor mensen verplicht is gaan de kosten ook veel hoger (ik moet er niet aan denken een open hart operatie zelf te moeten betalane bv). Ook de mogelijkheden tot ingrijpen zijn groter.
Hoe lief ik mijn paard ook vind maar het blijft een beest. Als het zin heeft dan ben ik bereidt om te betalen voor behandeling en me daar eventueel voor in de schulden te steken. Maar als het niet in het belang van het dier is of de kans tot genezing heel klein is moet je ook gewoon reeel blijven.

Verzekering dekt gewoon maar tot een bepaald bedrag en ik heb ervoor gekozen om de premiekosten te besparen en te sparen om evt. ziektekosten zelf te kunnen betalen.
Heb je gewoon zelf een buffer dan kan het goedkoper zijn om niet te verzekeren.
Heb je geen liggende gelden dan zou je er voor kunnen kiezen te verzekeren maar denk er dan om dat je boven het verzekerde bedrag toch zelf moet betalen en een aanzienlijk eigen risico hebt.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:55

Volledig verzekerd bij Bierum Agriver voor nog geen 400 per jaar (meest uitgebreidde dekking incl. ziektekosten voor een waarde van 3900). Heb nu in een jaar tijd mn premie over dit jaar en vorig jaar eruit. Vorig jaar peerd in de sloot gelegend, va erbij, spuitje hier, spuitje daar. Afgelopen jaar kreupel, week op de kliniek gestaan, div. onderzoeken gehad... Eigen risico is 20% meen ik. Wegens het samenwerkingsverband van mijn kliniek en verzekering betaal ik alleen eigen risico in de vorm van voorrijkosten, anders gaat de rekening direct door naar de verzekering en zie ik die geeneens.
Had bij mn vorige paard geen verzekering, dus ken ook de andere kant.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:02

jury schreef:
Binckydenice schreef:

Naast het feit dat dat voor mensen verplicht is gaan de kosten ook veel hoger (ik moet er niet aan denken een open hart operatie zelf te moeten betalane bv). Ook de mogelijkheden tot ingrijpen zijn groter.
Hoe lief ik mijn paard ook vind maar het blijft een beest. Als het zin heeft dan ben ik bereidt om te betalen voor behandeling en me daar eventueel voor in de schulden te steken. Maar als het niet in het belang van het dier is of de kans tot genezing heel klein is moet je ook gewoon reeel blijven.

Verzekering dekt gewoon maar tot een bepaald bedrag en ik heb ervoor gekozen om de premiekosten te besparen en te sparen om evt. ziektekosten zelf te kunnen betalen.
Heb je gewoon zelf een buffer dan kan het goedkoper zijn om niet te verzekeren.
Heb je geen liggende gelden dan zou je er voor kunnen kiezen te verzekeren maar denk er dan om dat je boven het verzekerde bedrag toch zelf moet betalen en een aanzienlijk eigen risico hebt.

Oftewel: je verzekerd datgene waarvan je de risico's niet kunt overzien en/of dragen.

Als eigenaar moet je jezelf ook eens terdege afvragen wat je allemaal aan het uitspoken bent. Dit weekend nog een paar dagen gereden met zo'n "levensgevaarlijke bok" Dat beest deed geen vlieg kwaad en ik heb uitgebreid genoten van de Walcherse kust. Kwestie van beleid en zo.............

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:25

Sorry, heb niet alles doorgelezen maar kom even snel met een antwoord.

Ik heb Hippozorg, echt een aanrader. Hij kost 320,- p/j en vergoed alles wat je indient. 25% eigenrisico zonder minimum.
Wat ze allemaal al vergoed hebben in 1 jaar:
Gaskoliek (350,-)
Operatie incl. hechtingen en onderhoud wond (600,-)
Onderzoek naar kreupelheid, 13 röntgenfoto's (900,-)
4 paar orthopedische ijzers (200,-)

Alles krijgen we altijd netjes terug, geen gezeur over kleine lettertjes.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:36

ikke schreef:
lonnie schreef:
mijn pony is voor 3000 euro volledig verzekerd, echt incl alles. ik betaal daarvoor 400 euro premie per jaar. voor mij zeker de moeite waard

Als je 7 jaar lang 400 euro wegzet tegen 4% rente (is vrij normaal op dit moment) dan heb je 3200 euro op de bank staan. Dus in zeven jaar verzameld de verzekering het maximaal uit te keren bedrag.

Ik vraag me af of jij het helemaal begrepen hebt.

Ik heb mijn paard verzekerd voor 3250. Dit mag ik jaarlijks declareren.
Ik kan dus in 7 jaar tijd ruim 22.000 euro declareren.
Dat spaar ik toch echt niet bij elkaar.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:48

Ik heb mijn paarden laag op dood staan, iets van 2150 en 2350. Dit omdat ik ze toch niet verkoop aan de verzekering. Ik heb echter wel een aanvullende verzekering afgesloten, zodat ik geen maximum per jaar heb dat ik kan indienen. Dit is me de afgelopen 2 jaar al prima van pas gekomen. Ook als Utix eens geopereerd moet worden aan koliek (wat helaas geen ondenkbare optie is op dit moment) word dit gewoon vergoed. Klinieken worden volledig vergoed, met uitzondering van stalling daar. Veeartskosten heb ik een eigen risico op van 25%, maar hier kan ik me overheen zetten. Peer maand betaal ik zo'n 40 euro per paard. Ik heb het er voor over, Irma heeft 9 jaar terug haar been gebroken, en de operatie (2x) is toen ook prima vergoed. Had ik echter niet de aanvullende verzekering gehad had ik veel meer moeten betalen.
Ik ben overigens verzekerd bij Hippo.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 11:53

Ik hoor een hoop goede verhalen over Hippozorg, ik ga daar zeker eens bij informeren over de mogelijkheden.

Wanneer weet je de waarde van je paard?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:55

Mistic schreef:
ikke schreef:
Als je 7 jaar lang 400 euro wegzet tegen 4% rente (is vrij normaal op dit moment) dan heb je 3200 euro op de bank staan. Dus in zeven jaar verzameld de verzekering het maximaal uit te keren bedrag.

Ik vraag me af of jij het helemaal begrepen hebt.

Ik heb mijn paard verzekerd voor 3250. Dit mag ik jaarlijks declareren.
Ik kan dus in 7 jaar tijd ruim 22.000 euro declareren.
Dat spaar ik toch echt niet bij elkaar.

Als jij jaarlijks zoveel ziektekosten aan je paard hebt, moet je jezelf toch eens heel ernstig achter je oor krabben!!! Dan klopt er meer dan één ding niet!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 11:56

Tja, je kunt naar mijn mening zeker wel een paard hebben met zoveel kosten... Misschien gaat in 1 jaar echt alles verkeerd...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:59

Binckydenice schreef:
Tja, je kunt naar mijn mening zeker wel een paard hebben met zoveel kosten... Misschien gaat in 1 jaar echt alles verkeerd...

Ja, in één jaar kan er best een hoop bij elkaar lopen; maar 7 jaar lang?? Dan ben je mijns inziens ergens iets heel verkeerd aan het doen.........

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:05

Cool down, dat word ook helemaal niet gezegd. Maar jij maakte de optelsom dat je in 7 jaar die 3000 bij elkaar had kunnen sparen, waarop er werd gezegd dat de verzekering per jaar die 3000 uitkeerd. En dat er dus een totaalbedrag van 22000 uitgekeerd kon worden, waarmee ze alleen maar wilde zeggen dat je er maar 1 keer overheen hoeft te zitten om je voordeel te hebben.

Maar maak je niet zo druk, als wij degene zijn die ons geld door de verzekering willen laten afpakken, prima toch? Ga jij je maar weer fijn met trailers en treklasten bezig houden, er lopen weer zat topics Knipoog Clown

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 12:19

Staat Hippozorg goed aangeschreven?

Als een verzekering geldtrekkerij zou wezen waarom trappen er zoveel mensen in dan?