Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zilfstar schreef:Met een paardenverzekering heb ik geen ervaring. Wel voor onze poezen en wat een crime was dat! Ik vermoed dat bij de paardenverzekering er net zoiets is. Voor de poezen waren bijv een aantal aandoeningen niet gedekt: o.a. tumoren in de bek, schilklier en de uitval van de nieren. Dit zijn dus veelvoorkomende aandoeningen bij (oudere) poezen. Als je kat dat kreeg: jammer dan, moest je toch zelf betalen. Ging het dier dood en bleek het iets aan de nieren te hebben dan moest je wel met een goede DA verklaring komen dat dat dus niet aan die nieren te wijten was. Asl ze ook maar het idee hadden dat er toch een verband was (en dat is dus al snel bij die verzekeraars): helaas geen betaling van de kosten. Ik vermoed dat er in de paardenverzekeringen dus ook dit soort uitsluitsels staan dus lees de kleine lettertjes goed als je dit besluit!
Verder betaalden we 12 maanden premie en zou het dier tot de dood toe zijn gedekt. Daarna kwamen ze elk jaar eenmalig met zgn poliskosten op de proppen en als je die niet voldeed was je dier niet meer verzekerd. De premie van dat hele eerste jaar was je dan dus ook kwijt. Echt banketstaaf dus.
In onze overwegingen voor een paard hebben we ook nagedacht over een verzekering. maar wij hebben onze buik er een beetje van vol, zeker omdat je bij paarden ongetwijfeld ook keuringen moet laten doen, er uitsluitingen zijn (tenzij je een extra pakket afsluit dus extra premie betaald) etc. Wij kiezen er dan ook tzt voor om elke maand en bedrag opzij te zetten. We denken aan 200 per maand. Dan heb je na 1 jaar al 2400 euro! (Gebruik je het niet kun je ook eens een nieuw zadel kopen bijv). Kijk natuurlijk als je NU afsluit en er gebeurd morgen wat dan heb je meteen de kosten eruit (als het dus al goed gedekt wordt) en als je gaat sparen en er gebeurd morgen wat en het kost 1000 dan heb je dat niet. Veel DA laten het ook in termijnen betalen en je kunt natuurlijk met ouders of familie afspreken: ik ga sparen voor de noodvoorziening van mijn paard. Mocht er voor die tijd iets gebeuren kan ik dan dat zolang lenen?
Je bent nu aan het overwegen te verzekeren. Ik zou zeggen: ga nu meteen sparen.
Het is eigenlijk heel simpel:
verzekeren: 400 per jaar heb ik even onthouden. Zeg over een periode van 7 jaar = 2800 aan premie.
Stel er gebeurt niks ernstigs in die 7 jaar (vaccinaties zijn niet gedekt, kleine hoestjes en DA kosten kun je ook zo betalen. Ik zie de verzekering puur voor grote dingen zoals koliek) Die 2800 krijg je nooit never niet terug
Sparen: 400 per jaar. Is na 7 jaar 2800 euro. Tegen zeg 4% per jaar. Komt er elk jaar dus rente op.
Nou ben ik niet zo goed in dat te berekenen op de juiste wijze.
Maar als je dus niets opneemt van dat geld komt er elk jaar een rentebedrag bij.
Ik denk dat je na 7 jaar dan zit op: 3275 euro???
jury schreef:Ik ben met de verzekering gestopt.
De premie ging elk jaar fors omhoog, het eigen risico ook en het maximaal uit te betalen bedrag per jaar juist omlaag.
Stel mijn paard zou iets krijgen dan zou ik door bijna 500,00 euro te betalen max. 2.000,-- uitbetaald krijgen in dat jaar met alsnog een eigen risico van 500,00. Dus om 2000,00 uitbetaald te krijgen moet ik zelf 1.000,00 investeren. Nou dat kan ik dan zelf ook wel ophoesten als het nodig is. Als mijn paard dus 4 jaar niets zou hebben heb ik dit bedrag zelf al gespaard.
Moet wel zeggen dat het me om ziektekosten ging want dood is dood en dan maar weer sparen voor een nieuwe.
Hippozorg beviel op zich wel. Pas op bij andere verzekeringen dat ze niet allen gespoten medicijnen vergoeden.
lonnie schreef:,maar wat als je begint met saren en je ehbt na 2 jaar 800 euro apart staan en je paard krijgt dus wel koliek en je moet 3000 euro afrekeken? wat doe je dan? in mijn geval zou ik dat dus niet kunnen betalen. leuk om te zeggen dat je het bedrag kunt sparen, maar het is pas na een jaar of 7 daadwerkelijk een leuk bedrag. dan liever 400 euro per jaar betalen en dan er nooit iets gebeurt, dan een ingreep niet kunnen betalen en paard laten afmaken
Zilfstar schreef:verzekering: risico dat niet alles gedekt is (goed voorwaarden lezen) en dat er niks gebeurd dus premie kwijt
sparen: risico dat er iets gebeurd voor je het geld gespaard hebt en je geen vangnet hebt om het te lenen
ikke schreef:Zilfstar schreef:verzekering: risico dat niet alles gedekt is (goed voorwaarden lezen) en dat er niks gebeurd dus premie kwijt
sparen: risico dat er iets gebeurd voor je het geld gespaard hebt en je geen vangnet hebt om het te lenen
Dat vangnet heb je wel; je kunt namelijk een persoonlijke lening afsluiten als je geen enkele andere mogelijkheid meer hebt. Ik zou voor die optie gaan, als zelfs je ouders niet meer bereid (kunnen) zijn je te helpen.........
Binckydenice schreef:Tja, ik zou toch nog even verder willen gaan met dit topic....
Er wordt aangegeven dat je beter kunt gaan sparen om de kosten bij elkaar te krijgen, mocht er iets gebeuren. Dat is toch vreemd? Dat doe je toch voor je eigen ziektekosten verzekering ook niet?
Binckydenice schreef:Tja, ik zou toch nog even verder willen gaan met dit topic....
Er wordt aangegeven dat je beter kunt gaan sparen om de kosten bij elkaar te krijgen, mocht er iets gebeuren. Dat is toch vreemd? Dat doe je toch voor je eigen ziektekosten verzekering ook niet?
jury schreef:Binckydenice schreef:Tja, ik zou toch nog even verder willen gaan met dit topic....
Naast het feit dat dat voor mensen verplicht is gaan de kosten ook veel hoger (ik moet er niet aan denken een open hart operatie zelf te moeten betalane bv). Ook de mogelijkheden tot ingrijpen zijn groter.
Hoe lief ik mijn paard ook vind maar het blijft een beest. Als het zin heeft dan ben ik bereidt om te betalen voor behandeling en me daar eventueel voor in de schulden te steken. Maar als het niet in het belang van het dier is of de kans tot genezing heel klein is moet je ook gewoon reeel blijven.
Verzekering dekt gewoon maar tot een bepaald bedrag en ik heb ervoor gekozen om de premiekosten te besparen en te sparen om evt. ziektekosten zelf te kunnen betalen.
Heb je gewoon zelf een buffer dan kan het goedkoper zijn om niet te verzekeren.
Heb je geen liggende gelden dan zou je er voor kunnen kiezen te verzekeren maar denk er dan om dat je boven het verzekerde bedrag toch zelf moet betalen en een aanzienlijk eigen risico hebt.
ikke schreef:lonnie schreef:mijn pony is voor 3000 euro volledig verzekerd, echt incl alles. ik betaal daarvoor 400 euro premie per jaar. voor mij zeker de moeite waard
Als je 7 jaar lang 400 euro wegzet tegen 4% rente (is vrij normaal op dit moment) dan heb je 3200 euro op de bank staan. Dus in zeven jaar verzameld de verzekering het maximaal uit te keren bedrag.
Mistic schreef:ikke schreef:Als je 7 jaar lang 400 euro wegzet tegen 4% rente (is vrij normaal op dit moment) dan heb je 3200 euro op de bank staan. Dus in zeven jaar verzameld de verzekering het maximaal uit te keren bedrag.
Ik vraag me af of jij het helemaal begrepen hebt.
Ik heb mijn paard verzekerd voor 3250. Dit mag ik jaarlijks declareren.
Ik kan dus in 7 jaar tijd ruim 22.000 euro declareren.
Dat spaar ik toch echt niet bij elkaar.
Binckydenice schreef:Tja, je kunt naar mijn mening zeker wel een paard hebben met zoveel kosten... Misschien gaat in 1 jaar echt alles verkeerd...