Paard op eigen kosten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Carmen__

Re: Paard op eigen kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:07

Ik ben nu 20, studeer nog voor de komende 5 jaar en heb eind juni van dit jaar mijn eerste eigen paard gekocht. Betaal alles zelf, van stalling tot dierenarts tot rijlessen. Soms is het krap maar ik heb het er zeker graag voor over Ja Ik werk trouwens elke zaterdag bij de AH en in de vakanties werk ik daar fulltime.

popez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:32

Ik vind het onverantwoordelijk van de ouders als ze hun kind van onder de 18 een paard/pony laten kopen. Een kind kan nooit genoeg verdienen dat wanneer er iets stuk gaat dat het meteen vervangen kan worden maar hier eerst voor moet sparen. Ik vind dat wanneer het paard naar de veearts moet of wanneer er iets nieuws aangeschaft moet worden dat het geld hier klaar voor moet liggen en niet dat hier op gewacht moet worden.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 07:34

popez schreef:
Ik vind het onverantwoordelijk van de ouders als ze hun kind van onder de 18 een paard/pony laten kopen. Een kind kan nooit genoeg verdienen dat wanneer er iets stuk gaat dat het meteen vervangen kan worden maar hier eerst voor moet sparen. Ik vind dat wanneer het paard naar de veearts moet of wanneer er iets nieuws aangeschaft moet worden dat het geld hier klaar voor moet liggen en niet dat hier op gewacht moet worden.

Hiervoor had ik dus met mijn ouders de afspraak dat zei dat dan zouden betalen, en mijn ouders hebben wel het geld daarvoor.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 07:58

Ik onderhoud ook mijn eigen paardje, maar mijn ouders betalen mee als de kosten wat hoog worden. Zij hebben haar ook gekocht, dus dat geld hoef ik niet te betalen of terug te betalen. Ze staat voor 100 euro per maand op een weiland, in de winter wordt het misschien wat meer. Ik heb de mazzel dat ik een baantje heb waarmee ik 100 euro per maand verdien, terwijl ik elke zaterdag maar 4 uur hoef te werken. En ik krijg nog zakgeld van mijn ouders. Dus mijn budget blijft altijd een beetje constant.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:35

Ik heb jaren lang moeten 'zeuren' bij mijn ouders voor een eigen paard, uiteindelijk hadden we de afspraak dat als we zouden verhuizen, dan zouden we verhuizen naar een huis waar een paard bij kon, en mocht ik dus een paard ..

Maargoed, tegelijkertijd stond de belofte dat we nooit meer zouden verhuizen .. Haha! Dat is dus een zeer slimme belofte van mijn ouders. Van het een kwam het ander, en toen zijn we toch naar paarden gaan kijken. En zo stuitte ik op een haflinger merrie, ik mocht haar kopen, maar wel zelf betalen ..

Ik heb Ninthe dus op eigen kosten aangeschaft, en de onderhouds kosten deel ik met mijn ouders. Ik betaal de hoefsmid, wormenkuur, voer, entingen, en de helft van de stalling. Mijn ouders betalen de helft van de stalling, meer niet. Voor mij is het qua kosten te doen, ik heb een baantje in de buurt, verdien er vrij goed voor mijn leeftijd, en ik werk veel. Ik verdien ongeveer 250,- per maand, en daar is het goed mee rond te komen. Maar dat heeft ook te maken met de lage prijzen van de stalling in het noorden.