Mijn haflinger denkt dattie een grasmaaier is

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandymeisje

Re: Mijn haflinger denkt dattie een grasmaaier is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:20

Proberen om hem voor te zijn.. Als je merkt dat hij z'n hoofd al op zij wilt doen, geef dan een rukje aan je halstertouw. Bij mijn Fjord werkt dat erg goed. SOms maak ik van me halstertouw ook een hengstenketting ervan, zodat ze meer druk op d'r kin krijgt, en dan weet ze het al, en dan doet ze het niet. Maar ik zou om te beginnen eerst rukjes aan je halstertouw geven, nog niet meteen een hengstenketting van je halstertouw maken aangezien zijn leeftijd Knipoog.
Succes ermee

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 16:03

Nou k zal even een kleine update doen Nagelbijten / Gniffelen

heb dus gister / vandaag en morg vrij genomen om een wat tijd met hem door te brengen. en we hebben heel wat stukjes gelopen al.

Merk wel dat als ik hem voor ben , het dan nagenoeg is afgelopen al.
Ben nu zover dat als ik me arm maar hoog houdt , en hem dan terug trek met me elleboog tegen ze nek ik hem dan goed kan houden ook.

Hij kijkt opzich nog steeds wel verlekkerd na de kant en een enkele keer duikt hij nog wel ... MAAAR .. het kleine schopje onder de kin begint te werken nu , je moet het wel goed timen anders denkt hij niet dat hij zich zelf raakt met de hoef ... maar zodra je dat schopje geeft gaat gelijk ze voorbeen na achter en komt ie recht overeind ... en kunnen we weer verder.

Al met al ... beetje oefenen nog maar er is al merkbaar vooruitgang.

Wat betreft een zweep en een schop e.d. ... misschien dat dat best werkt , maar als het niet hoeft , dan eigenlijk ook net zo lief niet.

Morgen nog eens flink oefenen met stoppen , stappen en eten uit de kant ... maar heb er goed vertrouwen in dat hij over 2 weken deze nuk wel kwijt is.

Heb ook even met de Fjord van Cindy ( cinnepin @ bokt ) gelopen .. als er 1 beestje braaf is .. dan is die het wel. en gelukkig dookt zelfs die 2 x de kant in met me .. wel makkelijker te corrigeren dan m'n eigen paard .. maar ik streef er nu niet meer na het er heelemaal uit te krijgen. het hoort denk ik deels bij het ras ook.

nou .. hoop eind de week nog meer vooruitgang te hebben.

hou jullie op de hoogte.

bedankt voor alle reacties ! *LOL*

Groetjes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:47

Je weet in ieder geval zeker dat het een echte haflinger is!!!
Vief is ook niet altijd makkelijk geweest, laat staan Lente Nagelbijten / Gniffelen
Maar die zijn ook helemaal goed gekomen dus hou hoop Tong uitsteken

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:29

VSW-->OPG

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:06

Kan goed zij dat hij vantevoren ze zin kreeg en dat nu bij jou uitprobeert.

Stipje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:32

Haha, komt me heel erg bekend voor! Winnie doet het dan ook nog vooral als ik er op zit en we even rustig stappen... Erg handig Nors opkijken *LOL*

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:48

Nou bij mij is het inmiddels zo goed als over Go jij! Go jij! , en dat stapt & rijdt toch echt wel een stuk leuker nu opeens Nagelbijten / Gniffelen

Weet alleen niet of ik hem nou zo goed bijgeleert heb dat het niet mag de afgelopen weken of dat hij gewoon geen honger meer heeft .. het is sinds hij op de wei staat overdags en toch zichtbaar is aangekomen opeens heelemaal verdwenen Tong uitsteken

nouja .. het maakt niet uit hoe die het afgeleert is .. feit is dat het toch een heele verademing is haha.

alleen nu poept hij opeens wel overal en nergens Haha! .
naja , zal wel oorzaak-gevolg situatie zijn ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:50

Nou kun je m gewoon omrollen alsie dat doet Tong uitsteken

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:53

haha . uh .. juist ja Haha!

maar dan moet ik hem zelf uit de grift gaan vissen , want daar lopen we altijd langs op .. weet ook niet of dat zo'n goed idee is Knipoog

Zal zo is bij hem gaan kijken .. ti's er nu wel mooi weer voor eigenlijk Tong uitsteken