ik ben ten einde raad wie kan mij nog helpen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Re: ik ben ten einde raad wie kan mij nog helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:53

Ik zou ten eerste eenbitloos hoofdstel zoeken , en daarna , als hij echt aan het bit moet wennen , en voor de rest alles opgelost is , beginnen met hem een touwtje in zijn mond en als hij dat act. dan een gebroken bitje.
Mischien heeft hij zich ergen pijn gedaan met het longeren enzo.
in zijn mond.

Ik denk dat je er wel komt. Knipoog

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:53

ik heb ook een belg en die rijd ik op haar halster. Die van mij accepteert een bit wel goed maar loopt fijner op alleen een halster al een bit. Een rijhalster kan je eventueel zelf maken en hoeft dus helemaal niet veel te kosten.

1,5 week na de tandarts kan het best nog zijn dat de wondjes in zijn mond nog moeten genezen. Ik weet niet of je zelf wel eens aften in je mond hebt maar dat doet echt waanzinnig veel pijn als ze erg groot zijn dus kan me voorstellen dat het paard nog steeds pijn heeft.

Sederen is met zo een groot dier zeker geen oplossing. Ik weet niet of je wel eens wat bach bloesem hebt gebruikt maar daar heb ik met belgische paarden erg goede ervaring mee.

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 10:18

inekeH87 mag ik vragen wat bach bloesem is? En waar je het kunt vinden of halen en waar voor te gebruiken!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:47

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 19:51

Bedankt horses Woman
En welke bach bloesem raad je me dan aan! En is dat gewoon over het voer te geven!

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:06

KiWiKo schreef:
gewoon duidelijk en consequent zijn......... iedere keer dat het hem lukt om zich los te rukken is 3 passen in zijn achteruit!! vergeet dat niet, hij mag zich niet meer los kunnen rukken........ echt

mbt het bit......... dan doe je toch een bitloos hoofdstel om?.

klinkt leuk hij mag zich niet losrukken, maar als 1000 kg zich losrukt heb je weinig meer in te brengen, dan moet je hem eerst weer vangen, en dan.. ga je hem dan als dtraf dat hij zich heeft laten vangen achterwaards laten lopen?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:58

Bach bloesem heb ik ook wel eens gebruikt, werkt voor geen meter kan ik je vertellen. Clown
Al gooi ik het halve flesje leeg, nog steeds geen resultaat. Zowel bij mijzelf als bij mijn paarden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:03

misschien ga ik nu een hele domme vraag stellen maar ik begrijp iets niet...
Die domme mensen hebben een jong trekpaard, niet opgevoed, geen cent te makken en zetten hem bij jou in training, jij loopt enorm risico doordat zij te laks waren m op te voeden en dan laat je je voor die paar rotcenten bijna verongelukken door die belg....??

je moet wel heel erg van paarden houden Knipoog en ben je goed verzekerd?

Snap dat je het paard wilt helpen maar let aub wel donders goed op waar je mee bezig bent. Daarnaast ben je hier voorlopig nog niet klaar mee, hebben die mensen dan wel centen om jou zolang te betalen? Pas als hij weg is kun je weer rustig adem halen....

Ik zou lekker bedanken voor de eer en iemand anders inschakelen die meer handigheid heeft met belgen, het is niet jouw probleem nl en jij loopt wel enorme risico´s.
maar goed, misschien ben ik wel te blond om het te begrijpen Knipoog

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 21:45

Cissy ergens heb je wel gelijk deze mensen zijn niet laks maar zijn gewoon stom geweest om een jonge belg te kopen! Ze hebben hem bij hun stal ook al 3 maanden in training gehad! Deze hebben toen gezegd zet hem maar in het land en dan proberen we het van de winter wel weer. Voordat hij daar in training ging zou hij al bij mij in training komen, maar de staleigenaar vond dat hij bij hun in training moest! Naar 8 maanden is hij dan ook bij mij terecht gekomen, en zeker we hebben nog een lange weg te gaan en het gaat met up en downs, maar weet dat het goed gaat komen! Hij is a.s zaterdag een maand in training en heb de eigenaar ook behoed dat het nu nog minstens 2 maanden gaat duren! En ja, ben niet bang dat ze me niet kunnen betalen! En idd mijn passie is paarden. En heb ook al heel wat probleempaarden onder mijn hoede gehad, met als resultaat na mijn africhting een lief meewerkend paard, dus heb zeker wel de ervaring ervoor! Alleen het gedrag dat deze belg vertoont zo extreem heb ik nog niet meegemaakt, ook is hij heel wisselvallig in zijn karakter, zo is hij de ene dag heel meewerkent en is er de andere dag niks mee te beginnen!
Maar weet het zeker het gaat goed komen! Hoelang het ook mocht duren!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:00

ten eerste ben ik het met Cissy eens. pas op jezelf je hebt er maar 1 van. dus ik zou ook niet opstappen zonder bit.

mijn paardje (wel groot, maar geen belg) brak ook overal uit met longeren. heb hem weggebracht.. dus hoe dat afgelopen is, weet ik niet haha..

maar met het bit, vond hij eerst ook erg lastig. ik zet hem vast. laat het halster gewoon zitten. ik geef heb een snoepje en daarna/daarbij het bit erin. dan alles vast doen en dan weer een snoepje.

je zou zeggen, dat zijn omkoopschandalen. maar ruziemaken had bij mijn paard geen zin, want dan werd het alleen maar erger en dan kwam ik er niet meer op.

nu blijft hij braaf staan bij het bit.

en inderdaad, ik denk dat die wonden niet zomaar klaar zijn. dus geduld geduld geduld.