Ze blijft bijten!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: Ze blijft bijten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 16:52

Fuego3: Haha ik dacht al, maakt niet uit Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:40

hoi boo Lachen

Even nog een vraagje
Hoe oud is je fjord?
En voer je veel uit de hand, worteltje, snoepje of appeltje bv?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:09

Hee TK! Ze is 18 jaar oud.. Af entoe krijgt ze wel eens iets uit de hand ja.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:53

Ik denk dat je dat beter in een bakje kunt geven, Stel nou dat ze iets lekkers wilt. dan grijpt ze naar jou hand, Omdat je haar daar welleens mee voed.

EDIT@ iets vernaderd; Haha!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:10

Ik las dit topic, en wou een reactie plaatsen.. maar eigenlijk heeft chikkie al precies hetzelfde gezegt Tong uitsteken

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:27

Whahah Huilen van het lachen

kimCasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:36

Ik zit ook met een hengst die bijt. Resultaat: mijn schouder blauw-paars-zwart. Ik word gewoon gegijzeld (zeker bij het eten). De DA is vandaag geweest om hem te castreren en hij zei letterlijk: "afmaken dat beest, met een paard dat bijt ga je toeren tegen komen!" Ik hoop echt dat ik zijn ongelijk kan bewijzen en er een echte lieverd van kan maken. Huilen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 05:57

@kimcasier, ik zou er dan toch maar een deskundige bijhalen, dit klinkt helemaal niet goed. Stel je voor als hij een van je kinderen ooit te pakken krijgt...

Een Da die je dit advies geeft doet dat niet voor niks.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:51

Ik doe dan vet rare bewegingen als ze mij wil bijten, helemaal uitrekken enz. Dat helpt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:59

je zou kunnen proberen al te reageren als ze het gaat doen!

mijn oude pony beetv altijd keihard in me kont las ik haarhoeven ging krabben, dus ik pakte haar hoef en draaide me glijk om en zei heel streng pas erop he en dat hielp heel goed

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:40

@ KimCasier :

Ik rijd nu ook een paard (4j is ze nu)dat erg aggressief is , ze is opgevoed door mensen en mocht steeds doen wat ze wilde als veulen ,, met als gevolg dat ze dat nu nog steeds doet . Ze heeft geen respect voor mensen en slaat en bijt om pijn te doen !

Aggressief op haar reageren is niet aan te raden , want aggressie lokt aggressie uit ! Dan blijft hij zeker bijten .
Wij nemen haar aan het halster en schudden eens als ze bijt . Daar doen we haar niet mee pijn maar toch krijgt ze een onaangenaam gevoel .
Zwepen en dergelijke raad ik echt af om hem 'op te voeden' .
Een kordate stem doet ook veel ! laat hem niet té dicht komen ... hij moet je privacy respecteren .

Als je het mij vraagt is afmaken de allerlaatste oplossing !
Veel succes ! x Het lukt je vast !

wobpke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:15

ik zou haar een korte krachtige tik geven op de neus
elke keer weer !! en zeggen:
niet doen paard! (of iets dereglijks)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:26

bitchy92 schreef:
Het paard harder aan pakken!
duidelijke grensen stellen..

die van mij zou me niet moeten bijten.. dan hebben ze een groot probleem

Amen.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:48

Wat bij mij heel erg hielp was niets meer uit de hand voeren.. en streng optreden bij bijten..

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:03

Een keer flink doorpakken, zowel bij de bovenstaande hengst ( ruin) en merrie. Touwhalster om, of halster met ketting en meteen nadat ze gebeten heeft een of 2 flinke rukken en achterwaarts zetten. Wel heel kort dus niet door blijven gaan. Daarna weer normaal verder gaan waar je mee bezig was en als paard/ pony zich gedraagt; belonen.
Maar om te beginnen moet je het dier uit jouw ruimte houden, bepaal die op ca. een meter om je heen. Als hij/ zij daar binnenkomt; terugzetten met een ruk(je) aan het halster. niet aan je kleren laten sabbelen, niet uit de hand voeren.

Wij hebben 2 hengsten lopen en die hebben allebei echt wel eens flink op hun donder gehad ( op bovenstaande manier) omdat ze wilde bijten of steigeren, nu zijn ze superbraaf en heel happy; ze weten nl. wat wel en niet mag en dat is voor ieder paard heel belangrijk. Dat kan en mag je niet toelaten, je krijgt dan gevaarlijke paarden die uiteindelijk niet meer te benaderen zijn.

Je kan beter 1 of 2 keer flink, maar heel kort, doorgrijpen dan steeds een beetje. Op die laatste manier maak je het probleem alleen maar groter, je paard/ pony mag best even goed schrikken, dan maakt het tenminste indruk.
Overigens is 2 jaar de meest vreselijke leeftijd, dan zijn ze echt aan het puberen en kost het nogal wat moeite om echt indruk te maken. Het beste zou je paarden / pony's van 2 tot 3 jaar ergens op een weiland laten lopen in een grote groep en dan pas op 3- jarige leeftijd ophalen. Dan beginnnen ze weer een beetje verstand te krijgen ( net zoals mensen pubers na de leeftijd van een jaar of 15/ 16 Knipoog ).

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:27

oh bah, ik heb echt zo'n hekel aan paarden die bijten

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:36

Ik zou eigenlijk niet gaan slaan. Daar vraagt ze juist om. En dan gaat ze als maar door. Ik ben het eens met 1 van de eerste reacties. Met harde stem dat het niet mag. Dat doe ik ook bij de mijne dan heet ie bijv een snoepje gekregen. En dan wil ik hem los maken van het halstertouw gaat ie happen. (kijken of ik een snoepje heb) Dan sla ik hem ook niet maar zeg ik met een harde schelle stem éeh dat mag niet. Of niet doen (naam pony). Dan stopt ie wel want dan weet ie dat ie het fout gedaan heeft. Maar slaan helpt niets. Je hoort geen dieren te slaan Lachen dat is mijn mening. Maar vooral consequent blijven en met een harde schelle stem reageren dat ze er van op kijkt. Probeer voor al rustig te blijven. En niets uit te stralen. Maar wel laten merken dat je boos bent Lachen

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:39

Mallodie schreef:
@ KimCasier :

Ik rijd nu ook een paard (4j is ze nu)dat erg aggressief is , ze is opgevoed door mensen en mocht steeds doen wat ze wilde als veulen ,, met als gevolg dat ze dat nu nog steeds doet . Ze heeft geen respect voor mensen en slaat en bijt om pijn te doen !

Aggressief op haar reageren is niet aan te raden , want aggressie lokt aggressie uit ! Dan blijft hij zeker bijten .
Wij nemen haar aan het halster en schudden eens als ze bijt . Daar doen we haar niet mee pijn maar toch krijgt ze een onaangenaam gevoel .
Zwepen en dergelijke raad ik echt af om hem 'op te voeden' .
Een kordate stem doet ook veel ! laat hem niet té dicht komen ... hij moet je privacy respecteren .

Als je het mij vraagt is afmaken de allerlaatste oplossing !
Veel succes ! x Het lukt je vast !
Hier ben ik het helemaal mee eens Lachen

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:50

Ik sla mijn paard ook zeer zeker niet, maar een corrigerend tik wil nog wel eens helpen (en dat is echt heel iets anders dan slaan)
Ik geef pas snoepjes na het rijden en ik zorg dat ook geen snoep bij me heb als ik de box in ga.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:52

Mijn hengstje durfde ook wel eens graag bijten.
Bij het hoeven uitkrabben 'nieuwsgierig' aan je kont staan friemelen, en dan ineens HAP.
Nu bijt hij helemaal niet meer, en onze band is terug enorm verbeterd.
Wat heb ik gedaan?

Als hij beet, hem 1 keer fatsoenlijk op zijn plaats gezet, en in het vervolg steeds gewaarschuwd met een heel zware "pas op hé". Als ik hem naar de wei bracht, ging hij zenuwachtig trippelen langs me, en dan dreigde hij voortdurend te bijten. Vanaf het moment dat hij zo deed, een tikje met de zweep op zijn kont terwijl ik strafte met mijn stem.
Bij het hoeven uitkrabben mag hij absoluut niet aan me komen, dat heeft hij ook goed afgeleerd.
Na een paar weken dit doen is hij het bijten helemaal afgeleerd.

Je moet gewoon heel duidelijk maken dat JIJ de grens legt, en dat zij dat moet accepteren.

sharon11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:08

heeft ze nergens las van en anders mischien een speeltje waar ze op kan bijten dan kan ze in dat speeltje bijten
veel succes!

sharon11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:11

eerst laten nakijken door de dierenarts en anders mischien een speeltje waar ze in kan bijten
succes ermee!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 09:17

Wat zou ik na moeten laten kijken dan? Nagelbijten / GniffelenHet ligt gewoon aan haar gedrag
ze heeft geen pijn ofzo.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:14

Citaat:
mischien een speeltje waar ze in kan bijten

Dan leer je haar juist aan dat ze ERGENS in moet bijten... NIET DOEN DUS!!!

Woest deed altijd omdraaien en friemelen bij het aansingelen, opzich niet opdringerig, tot hij me in mijn arm had gebeten ik heb in een seconde mijn singel losgelaten en hem echt een dreun verkocht tegen zin kaak/kin weet ik veel ergens waar ik hem raken kon. Hier denk ik niet bij na ik doe het gewoon, en nu? meneer kijkt eens en draait zich dan verslagen (en waarschijnlijk ook terugdenkend) terug om naar de muur.

Hier is geen spelletje van "even corrigeren" nee STRAFFEN!! een paard heeft best lange, harde en grote tanden, en die leveren enorme blauwe plekken op!
Hij moet respect hebben voor alles wat je doet, dus geen Ach gut maar Boos! in deze situaties!