Bovendien zijn er zat D-pony's met supergangen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Charlottte schreef:Toch blijft een pony gang altijd anders dan een paardengang..
Charlottte schreef:Toch blijft een pony gang altijd anders dan een paardengang..
Karin schreef:Gewoon rijden voor je punten, zo werkt dat in de dressuur.
Een goed jurylid ziet heus wel of jij je pony goed voor elkaar hebt, of het nou een D of een E is en of hij pony- of paardengangen heeft.
Raggel schreef:Maar een proef is meer dan gangen alleen.. Paarden zijn toch wel een heeeel stuk lastiger te rijden dan pony's dat zijn.. De hebben een echt paardenkarakter, dat is toch heel wat anders dan een heeel vaak wat simpeler ponykarakter.. Dus voordat ze hun "waarschijnlijk" betere gangen kunnen tonen, moet er toch nog heeeeel wat gebeuren..
Charaz schreef:Raggel schreef:Maar een proef is meer dan gangen alleen.. Paarden zijn toch wel een heeeel stuk lastiger te rijden dan pony's dat zijn.. De hebben een echt paardenkarakter, dat is toch heel wat anders dan een heeel vaak wat simpeler ponykarakter.. Dus voordat ze hun "waarschijnlijk" betere gangen kunnen tonen, moet er toch nog heeeeel wat gebeuren..
Wat is dat nou voor kul? Waarom zou een paard lastiger te rijden zijn dan een pony? Oke als je het hebt over het verschil tussen een koe en een olifant snap ik het verschil maar tussen een paard en een pony?
Het lijkt me tijd om eens allemaal te stoppen met klagen en lekker te gaan trainen.
Scum schreef:Ik denk dat je je er niet druk over moet maken. Bij ons in de regio zijn ze meestal gesplitst.
Daarbij merk ik 9 van de 10 x dat er bij de D pony's beter gereden word dan bij de E pony's. Vraag mij niet waarom. Het is gewoon zo.
Je vind het beter om de C en de D bij mekaar te gooien? Dat zou (volgens jouw redering) dan toch oneerlijk zijn voor de C pony's? Want die hebben minder ruime gangen....

Raggel schreef:Hejhej rustig aan zeg.. Paarden hebben een lastiger karakter dan pony's, dat is algemeen bekend... Daarom zijn pony's ook voor kinderen, weet je wel.. Niet alleen voor de maat, maar ook omdat ze makkelijker in de omgang zijn, schrikken niet zo snel, zijn vaak niet zo heeeeel gevoelig, als de jonge ruiter ook een beetje prutst neemt ie ze dat ze echt niet zo kwalijk..
Ze zullen toch allemaal hetzelfde gereden moeten worden, dat is waar..
Maar als jij zegt dat ze allemaal het zelfde zijn, heb je waarschijnlijk nooit echt op een gemiddeld groot paard gereden.. Waarom denk je anders dat de overgang pony naar paard zo moeilijk is? Hoeveel ponyruiters gaan uiteindelijk verder in de paarden?
En dit is vaststellen van een feit, heeft nix met klagen te maken..