Een paard kopen is helemaal niet leuk...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Een paard kopen is helemaal niet leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:34

Ik vond het ook een regelrechte aanslag op mijn gezondheid en 1 superbraaf paard berijden leek meer op een zelfmoordactie, maar toch geslaagd uiteindelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:37

Nouja, uiteindelijk ben ik maar bij 1 paard gaan kijken, die is het ook geworden Clown

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:46

Robijntjah schreef:
Een kruising fries...

Leuk zeg! Veel geluk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:47

Dankjewel Pling

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:49

ik vond het ook niets hoor, ik heb echt in totaal denk ik wel meer dan 1000 km afgelegd voor ik mijn paard had gevonden, de meeste die ik leuk vond, waren aan de andere kant van het land, en als ik dan wat zag vond ik het leuk, maar als ik de tweede keer ging kijken, twijfelde ik.. vond ik het opeens toch een hoop geld, en wat nou als dit als dat...tot ik mijn huidige paard zag, was meteen verkocht en alle twijfel was weg. Hij stond overigens ook niet dichtbij, 100 km verder..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:20

Oeh wat spannend zegm, gefeliciteerd Lachen *zoekt naar foto's van je aanwinst*.

Ken het hoor..vorig jaar met een vriendin van hot naar her gereden. Zij wilde een paardje. Gaaf die dagen heel Nl door om te kijken, op 1 dag zelfs 6 uur in de auto gezeten, van ene adres naar ander adres helemaal in het hoge noorden Tong uitsteken
Ik zelfs had slapeloze nachten en woog 8 kilo minder (wat een fijne tijd, haha), want tijdens háár zoektocht kwam ik mijn droompaardje tegen, oops..denken, denken en nog eens denken of ik er wel goed aan zou doen, ik zou immers deze zomer pas gaan kijken..laten keuren en toen nog 10 dagen wachten..pff..

Heel veel geluk en ben benieuwd naar de foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:56

Dankjewel Lachen
De foto's komen er snel aan!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:59

FIJN dat je je paardje gevonden heb!!!! Vond het al banketstaaf hoe het met Bo ging maarja dan was Bo ook niet het geschikte paardje voor je geweest denk ik :p aangezien je nu deze heb Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:04

Maakt helemaal niet uit joh Lachen

Vond Bo ook een superpaardje hoor!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:21

Oef man, ik ben ook blij dat ik er eindelijk van af ben, die zoektocht !
Ik vond het echt niet leuk dat zoeken en zoeken en zoeken. Of ontzettend dure paarden of toch te klein of toch niet helemaal lekker tussen de oortjes...

Maar ben nu wel heel blij met mijn paard !

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:37

Het hele proces wat jij hebt opgenoemt ben ik ook doorgegaan.. vorige week zag ik een leuk paard .. alles geregeld in een week.. en hij komt zo.. vreselijk veel stess en spanning maar ik hoop dat dat snel goed gemaakt word als hij hier lekker in zn weitje staat Ja !

en raar is het zeker neit !

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:16

Ja, zul je altijd zien dat je een leuk paardje tegenkomt aan de andere kant van het land. Dat had ik zelf ook, ik vond de mijne in Groningen terwijl ik in Zeeland woon!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:20

amj schreef:
Ja, zul je altijd zien dat je een leuk paardje tegenkomt aan de andere kant van het land. Dat had ik zelf ook, ik vond de mijne in Groningen terwijl ik in Zeeland woon!

Dan is het zwáár frustrerend dat je meteen weer kan vertrekken omdat het niets is...
Bijvoorbeeld omdat er een braaf paard word aangeboden wat een zelfmoord actie blijkt te zijn.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:26

Heb ik even geluk Lachen heb mijn paard gevonden enkele dorpjes verder! Maar daarvoor hebben we natuurlijk veeeel rondgereden.
TS, nog veel plezier met je paard !

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:31

Helaas zeggen mensen vaak iets heel anders dan de waarheid over het paard dat ze te koop aan bieden. Ik ben sinds maart op zoek. Het ene paard heeft schimmel (en niet zo weinig ook), het andere paard loopt onregelmatig (helaas merendeel), vorige maand bij een paard wezen kijken die brood mager bleek te zijn (de botten staken aan alle kanten eruit) en gisteren was toch wel het diepte punt toen ik een leuke merrie bekeek die de knie behoorlijk op slot bleek te hebben (nou net iets wat mijn vorige paard o.a. ook had). Daarnaast vinden mensen het niet eens nodig hun paarden fatsoenlijk te laten bekappen voordat er kopers komen kijken. Er de richtprijzen, oplopend tot 4.500,- euro. Zo, dat is er ook weer uit Vork

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:34

Nou troost je, ik ben al een jaar aan het zoeken *LOL*
Ik ben al bij 1 paard gaan kijken dat ons wel geschikt leek, maar viel toch af omdat ze 3 jaar niet gereden had. Toen we daarna nog eens terug wouden gaan [haha we hadden eigenlijk besloten dat we de uitdaging toch aanwouden] was ze dus al verkocht.
We zijn niet echt intensief bezig met het zoeken, meer als we iets zien wat leuk lijkt kunnen we wel gaan kijken, maarja ik heb blijkbaar nogal veel eisen [ niet te groot, niet te klein, niet te jong, geen hengst, blijkbaar heel moeilijk allemaal =S ] en we hebben ook niet echt wekelijks tijd om elke week bij een paardje te gaan kijken, maar ik weet dat als we hem/haar tegen komen het vast wel iets wordt. Gelukkig heb ik al een Da/hoefsmit van mijn oude paard en stal hebben we in feite ookal gevonden, dus dat is allemaal geen probleem, haha laat dat paard maar komen *LOL*

@ Less; de paarden in nederland zijn idd vreselijk duur! Voor een paardje dat simpel weg b loopt betaal je idd iets van 4500 euro. Hier in belgie zijn ze toch wel een stuk goedkoper, zeker als je aan het eind van het wedstrijdseizoen kijkt. [Zomerseizoen is bijna afgelopen, laat maar komen die paarden!]

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:41

LauEef: mijn vader woont tegen Belgie aan dus ik zou best eens die richting op kunnen kijken maar ben bang dat de rontgenologische keuringen heel anders zijn dan in Nederland. Waarom weet ik eigenlijk ook niet. Wellicht wat de boer niet kent, dat .... Ik zit ook te wachten op de herfst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 01:38

Het stomme is, ik was ook niet heeel intensief opzoek, ben er gewoon per toeval tegenaan gelopen! Heb er dus ook maar 1 gekeken, en die is het Pling

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:22

Ronbijntjah: Zo hoort het ook, eigenlijk moet je er gewoon tegenaan lopen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:15

Robijntjah schreef:
Het stomme is, ik was ook niet heeel intensief opzoek, ben er gewoon per toeval tegenaan gelopen! Heb er dus ook maar 1 gekeken, en die is het Pling

Haha, nou ja laat het bij mij ook maar zo lekker lopen *LOL*

Less schreef:
LauEef: mijn vader woont tegen Belgie aan dus ik zou best eens die richting op kunnen kijken maar ben bang dat de rontgenologische keuringen heel anders zijn dan in Nederland. Waarom weet ik eigenlijk ook niet. Wellicht wat de boer niet kent, dat .... Ik zit ook te wachten op de herfst!

Je kent eventueel ook een nederlandse dierenarts laten keuren? Lijkt me opzich geen probleem (:

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:49

Er zomaar tegen aan lopen is inderdaad het meest ideale maar ja... Ik ben zo iemand die er wat voor wil doen. Ben nu ook op zoek naar een paardje terwijl ik ondertussen eigenlijk nog heel hard aan de studie moet (wat verslagen die ik afgelopen jaar heb laten liggen) maar mijn hoofd zit echt helemaal vol met alle mogelijkheden, ideën, wat wil ik nog aanschaffen, wat wil ik wel, wat wil ik niet. Heb al heel veel op een rijtje maar toch blijf ik erover nadenken, plannen en fantaseren... Ja

Gister nog wezen kijken naar twee leuke maar die hadden echt teveel bloed (springgefokt met engels volbloed erbij) voor mij. Ik zoek meer naar een dressuurpaard maar heb wel enigzins beperkt budget (alhoewel hoe langer ik wacht = hoe groter het budget Knipoog ) maar toen bleek dat hij nog wel een leuke 2,5 jarige Parcival wist staan. Hij ging dit weekend kijken en laten weten of het wat voor mij zou zijn. Hij had ook nog ander paard gezien maar die liet zijn tong uit zijn mond hangen tijdens het rijden. Zelfs als er nog niemand opzat maar hij wel bitje in had... dat is natuurlijk niet echt ideaal op wedstrijden....

Maar ben nu dus heel erg benieuwd naar die Parcival. Want dat type paard spreekt mij wel echt super aan en qua karakter ook.... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:28

LauEef: Bij jou komt het ook vast goed Lachen

Wildflower, ga voor je duimen dat die Parcival het is voor jou!!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:46

zo dat is snel!
1 keer kijken en bingo!

Ben nu toch wel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:47

Hahaha, foto's komen zaterdag of zondag Lachen

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:53

heb dit ook heel erg gehad,, van heb ik straks nog wel tijd voor andere dingen,, word het te duur??? En toen toch de stap genomen.. Mijn leventje is ietsje drukker dan normaal maar niet te erg en als ik bij mijn paardje kom dan is het lekker ontspannen... Veel succes met je paardje!