dna- onderzoek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FBN

Re: dna- onderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:13

vond dat wel erg duur moet ik eerlijk zeggen

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:45

poeh das wel belachelijk duur...
maar hadden hun wel het dna van die hengst?of kun je die ook nog ergens anders vandaan halen?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:46

ninz schreef:
Eponastable schreef:
Dna laten ontleden en zorgen dat je van 'Lammert' zijn resultaten kent en vergelijken...

waar kun je dat vinden?

Nou ik ken hem niet Haha!

Ivm die 106€?
Kunnen ze je gewoon de resultaten niet geven?? moet je je daarvoor ook Lid maken? is je paardje ingeschreven in dat stamboek Fps?
wat hebben ze juist gezegd? Ken je de eigenaar van Lammert? ik zou daar is naar bellen anders ipv het stamboek...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:04

Contact opnemen met Van Haeringen, die hebben het DNA-materiaal opgeslagen liggen. Knipoog Toen van mijn hengst het DNA gecontroleerd moest worden (eis bij het stamboek bij goedkeuring, en volgens mij is dit bij alle stamboeken zo dat van de hengsten het DNA profiel wordt bepaald) kwam de vraag terug van Van Haeringen welk stamboeknummer de vader had, omdat ze 3 Lamento III's in het bestand hadden. (Overigens 3 keer dezelfde, goedgekeurd voor 3 stamboeken dus had ie ook 3 stamboeknummers Knipoog ).

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:39

ik moest dus ook nog lid worden en 106 euro betalen voor het onderzoek en ik verwacht dat dat ook wel duur zal zijn en dan wordt het voor mij toch wle erg duur moet ik eerlijk zeggen

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:41

ik moest voor die resultaten en zo en voor het onderzoek lid worden.
ik ken de eigenaar van lammert niet maar ik ga zeker even kijken of ik die ergens kan vinden Tong uitsteken

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:42

Neonlight schreef:
Contact opnemen met Van Haeringen, die hebben het DNA-materiaal opgeslagen liggen. Knipoog Toen van mijn hengst het DNA gecontroleerd moest worden (eis bij het stamboek bij goedkeuring, en volgens mij is dit bij alle stamboeken zo dat van de hengsten het DNA profiel wordt bepaald) kwam de vraag terug van Van Haeringen welk stamboeknummer de vader had, omdat ze 3 Lamento III's in het bestand hadden. (Overigens 3 keer dezelfde, goedgekeurd voor 3 stamboeken dus had ie ook 3 stamboeknummers Knipoog ).

ook van friese hengsten? Tong uitsteken lammert was namelijk een friese dekhengst Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:11

Ja, Van Haeringen is het DNA laboratorium voor vee en ook paarden. Gewoon rechtstreekt via hun doen, hoef je geen lid te worden van het FPS. Volgens mij zijn de kosten dan ook minder als 106 euro.
Wel is het zo dat als je iets vastgelegd op papier wil hebben als het de goede hengst is, dat je dan alsnog lid zal moeten worden. Maar stel dat het niet zo is, dan ben je in ieder geval niet voor niets lid geworden.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 10:13

ow maar ik hoef niet persé een papiertje er bij hoor het is meer omdat we graawg een keer met haar een veulen zouden willen fokken en dan is het natuurlijk wel fijn als je weet wie haar vader is

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 10:17

ben aan het kijken... volgens mij hebben ze daar ok de gegevens van de ouders nodig. maar ik ga eens bellen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:17

Ja, dat klopt, in ieder geval van de hengst, omdat je wilt weten of het daar een nakomeling van is. Maar hun hebben alle DNA profielen van de hengsten waarvan dat bekend is. Knipoog

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:49

oke, maar zou je dus ook op meerdere hengsten kunnen laten testen?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 13:40

het telefoonnummer op de site klopt niet volgens mij weet iemand misschien het telfoonnummer?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:45

zijn er misschien ook nog anderen die hetzelfe doen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:52

In het buitenland wel, maar dan moet je ook haren van de hengst mee sturen, want die zullen het DNA niet in de databank hebben.