Sandra_8 schreef:Teugels vasthouden
groeten
dan verder stappen dan belonen
x
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sandra_8 schreef:Teugels vasthouden
groeten
dan verder stappen dan belonen
x
KarinvdM schreef:Waarom zou dat niet mogen Jury? Ik kijk na het groeten vaak ook nog even naar de stap, zeker als een paard ergens in de proef onzuiver is geweest.
Na het groeten is de proef klaar, ik beloon mijn paard altijd direct na het groeten en ik geef m'n paard de vrije teugel.
Irma_Maandag schreef:Ook ik draai me na het groeten, na een enkele pas voorwaarts dmv een links- of rechtomkeert direct om na A om de baan te verlaten. Wel met lange (contact-)teugel, niet losgooien. Ook rijd ik niet over de hoefslag terug.
Ik meen dat deze regel ook zo gemaakt is, om de tijd tussen twee deelnemers sneller te laten aansluiten. Wat eerder al genoemd werd; rijd ik ook de ring in nadat mijn voorganger afgegroet heeft. Zo sluit het programma mooi aan en kunnen er op een dag meer ruiters starten zonder al teveel uitloop...(Waar ik op dat moment ook niet mee bezig ben, maar zo werkt het wel.)
DendroFleur schreef:Irma_Maandag schreef:Ook ik draai me na het groeten, na een enkele pas voorwaarts dmv een links- of rechtomkeert direct om na A om de baan te verlaten. Wel met lange (contact-)teugel, niet losgooien. Ook rijd ik niet over de hoefslag terug.
Ik meen dat deze regel ook zo gemaakt is, om de tijd tussen twee deelnemers sneller te laten aansluiten. Wat eerder al genoemd werd; rijd ik ook de ring in nadat mijn voorganger afgegroet heeft. Zo sluit het programma mooi aan en kunnen er op een dag meer ruiters starten zonder al teveel uitloop...(Waar ik op dat moment ook niet mee bezig ben, maar zo werkt het wel.)
Daarom maakt het voor de tijd ook niet uit of je eerst naar C rijdt of gelijk omkeert. Ik vind het alleen slordig staan om het niet netjes af te werken. En ik had altijd goede punten voor mijn vrije stap, misschien dat het nu ook nog scheelt.
cids schreef:mijn dochter heeft ook een keer een 5 er voor gehad. stond op het protocol bijgeschreven teugels op maat houden en groeten buiten de ring. Dus voor de zekerheid doen wij dat voortaan toch maar. Ze was juist zo blij dat de pony zo lekker had gelopen.
DendroFleur schreef:Daarom maakt het voor de tijd ook niet uit of je eerst naar C rijdt of gelijk omkeert. Ik vind het alleen slordig staan om het niet netjes af te werken. En ik had altijd goede punten voor mijn vrije stap, misschien dat het nu ook nog scheelt.