S.O.S. paardensnoepjes..! Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gieslaah

Re: S.O.S. paardensnoepjes..! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:20

ik zou zowieso niet zomaar stoppen met al dat lekkers,
dan gaat hij nog denken dat hij iets verkeerd heeft gedaan,
terwijl je dat dan zelf hebt gedaan, door hem zo te verwennen...
ik zou het dus langzaamaan afbouwen, totdat hij na het rijden nog maar een snoepje krijgt.

mijn verzorgpony's krijgen dus ook een beloning na het rijden Lachen

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:28

Ik denk niet dat een paard gaat denken dat hij iets fout doet omdat hij ineenkeer geen snoepjes krijgt dan normaal.
Paarden zijn wel slim en kunnen 'denken' maar ik denk niet dat ze daar zo diep overna kunnen/gaan denken.

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:31

ik geef mij pony niet zoveel snoepjes, ze gaat alleen maar happen en de hele tijd aan je jas zak zitten frimelen.
als ze lief was krijgt ze in stal gewoon een beetje muesli

aikido24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:39

mijn pony krijgt alleen snoepjes voor paarden niks anders

Nomi_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:43

Ik geeft mijn paard bijna niets, om dit soort dingen te voorkomen, en weetje wat ik laarst hoorde.... Dat als je je paard een snoepje geeft, of iets anders, dat hij dan boven je staat, paarden geven elkaar in het wild nooit iets, ze pakken het alleen maar af. Dus als jij hem iets geeft dat denkt hij dat hij het van jou heeft afgepakt, en jij laat dat toe (jij denkt dat je wat geeft) en zo staat hij boven jou.

Vanuit het paard gezien is het best logies dat hij zo reageerd, omdat jij het ineens niet meer toelaat dat hij iets "afpakt" van je. Dat wordt hij boos, want hij stond immers boven je, en je pakt dan als het ware zijn positie in!

Maar ik geef mijn paard ook wel eens wat hoor, een appeltje of een worteltje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:51

Nomi_Unique schreef:
Dat als je je paard een snoepje geeft, of iets anders, dat hij dan boven je staat, paarden geven elkaar in het wild nooit iets, ze pakken het alleen maar af. Dus als jij hem iets geeft dat denkt hij dat hij het van jou heeft afgepakt, en jij laat dat toe (jij denkt dat je wat geeft) en zo staat hij boven jou.

Paarden weten dondersgoed het verschil tussen een ander paard en een mens, daarnaast leven paarden al lang niet meer op de prairie. En volgens deze theorie zou het dus eigenlijk ook betekenen dat ieder paard denkt bóven zijn eigenaar of stalhouder te staan. Ze krijgen tenslotte ook dagelijks biks en hooi gevoerd door een van de 2. Dus die theorie klopt niet imo

Ik geef mijn paard altijd als ik kom een appel en als ik wegga 2 appeltjes in haar voerbak. Snoepjes of pepermuntjes heb ik wel altijd bij me maar ik geef ze niet standaard, soms geef ik wel en soms niet.

Nomi_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:22

Ik denk ook dat een paard het verschil tussen een mens en een ander paard heel goed kent, maar ik weet niet of een paard dan het begrip 'krijgen' kent, en of hij het niet meteen koppeld aan dat hij het heeft afgepakt...
Ik weet ook niet of het de waarheid is, maar ik zie wel wat achter deze stelling..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:35

Nomi_Unique schreef:
Ik denk ook dat een paard het verschil tussen een mens en een ander paard heel goed kent, maar ik weet niet of een paard dan het begrip 'krijgen' kent, en of hij het niet meteen koppeld aan dat hij het heeft afgepakt...
Ik weet ook niet of het de waarheid is, maar ik zie wel wat achter deze stelling..

Nee, wat ik bedoel te zeggen is dat jouw theorie volgens mij niet klopt. Ik zie dus helemaal niets achter de stelling. Ieder paard denkt nl boven de mens te staan als jouw theorie zou kloppen Clown Tenslotte voeren we onze paarden, ik neem aan dat jij dat ook doet (of de stalhouder doet het voor je). Ieder paard krijgt dus voer van iemand, dus zou het betekenen dat ieder paard denkt bóven degene die hem voert te staan. En ik denk niet dat veel problemen met de verstandhoudingen daardoor komen, anders zouden er wel veel meer probleempaarden zijn Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-08-08 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:37

Na het rijden en met de trailer oplopen krijgen ze bij mij wat, dat kan varieren van een normaal paardensnoepje tot een pepermuntje

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:39

Mijn paard wer steeds happeriger en happeriger en uiteindelijk viel ze gewoon je handen aan, of er nou iets in zat of niet. toen heb ik besloten dat ze niets meer kreeg. Het heeft ff geduurd voor dat ze het doorhad (ook omdat niet alle mensen op stal het doorhadden) maar nu ist helemaal over.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:24

t manegepaard dat ik verzorg(de) was heel aanvallend toen ze bijna 2 jaar geleden bij ons kwam en ik mocht van de eigenaar haar nóóit belonen of omkopen met wat lekkers o.i.d. Met een manegepaard kan je daar niet consequent in zijn omdat ze in veel verschillende handen komen. Ze had geen vertrouwen in mensen en dat los je niet op door ze snoepjes te geven, want ieder mens zonder snoepje wordt dan weer een vijand. En ze krijgt wel wat, maar alleen als ik het toevallig om handen heb. Ik weet dat sommigen haar - ondanks het 'geen lekkers' op haar stal - wel geven. Ze gedraagt zich nu wel redelijk als een normaal paard dus maakt dat allemaal al wat minder uit...
Overigens houd ik het bij brood, wortels, appels en pepermuntjes.
Had ooit gehoord dat een meisje haar pony vlak voor een wedstrijd m&m's gaf in de hoop dat ie wat actiever werd Nors opkijken

_SunriSe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:28

ik verzorg een pony die nu 2 keer hoefbevangen is geweest omdat de eigenaar haar veel te veel eten geeft.
als we niet oppassen vliegt ze ons nu nog aan of draait ze de kont na je toe.
het gaat nu wel beter.beloon haar alleen met stem en ze heeft enkel 1 keer een snoepje gehad
tjha,zijn we haar aan het leren dat ze niet meer zoveel snoep enzo krijgt komt de eigenaar er vervolgens aan en geeft de pony eerst een lekker appeltje en dan nog een hand vol snoepjes
en dat elke keer als hij daar komt
geen wonder dat ze my niet aardig vond ,ik gaf haar gewoon niks lekkers Afgod

myn eigen pony krijgt hoog uit 1/2 snoepjes als hij zijn best heeft gedaan,meer moet ik hem ook niet geven want hij word er anders ongelooflijk happerig van

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:33

Ik geef geen snoepjes (meer) uit de hand. Daar worden ze alleen maar opdringerig van is mijn ervaring. Ze krijgen wel af en toe een paardensnoepje in de eetbak Lachen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:03

mijn paard krijgt wat brokjes of een appeltje of worteltje als ik hem pak in de wei, dan als we bij de stal zijn, daarna niets meer (meestal dan) en na het rijden gaan er twee appels tussen het voer

early_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:28

ik weet het niet... alleen als ze heel hard hebben gewerkt of gewoon voor iets heel goed de best hebben gedaan krijgen ze een snoepje, anders bruinbrood slablaadjes, aadrappelschillen enzo...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:33

Charaz schreef:
De mijne is eigenlijk gruwelijk verwend en krijgt best vaak snoepjes, maar gelukkig is onze verstandhouding zo goed dat we geen vervelende situaties krijgen.

Dat is hier ook zo..
Ze zijn allebei ontzettend verwend als t om snoep gaat.. Maar als ze het niet krijgen zeuren ze er ook echt niet om..

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:35

Mijn paard krijgt alleen iets lekkers als beloning, nooit zomaar. Als ik hem zomaar iets wil geven, dan leg ik het in de voerbak.
Belonen doe ik meestal met brok en hij krijgt ook wel wortel of een paardensnoepje.

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:34

mijn paard krijgt wel is wat maar toch echt waneer mij dat uitkomt
zo krijgt ze dus ook weken niks

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:20

Alleen na het werk krijgen ze een snoepje of twee.
Maar wel altijd paardensnoepjes, vanilla of kruiden.
Heb ik weer penen dan krijgen ze ook wat penen.
Ik geef ze ook elke morgen alle 4 een oude boterham.
Dat zijn ze zo gewend.