[VR] Leren laarzen, leren chaps of toch rubbere laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lieke4quike

Re: [VR] Leren laarzen, leren chaps of toch rubbere laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 13:55

Ik heb mooie jodphurs gezien in de winkel: Imperial Riding Paddock. Heeft iemand hier ervaring mee?

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:59

lieke4quike schreef:
Niemand meer?

Jawel, hier nog 1: Cavallo heeft leren rijlaarzen (junior) met een uitneembare zool. Wanneer je deze zool eruit haalt, zijn de laarzen 1 volle maat groter. Da's op zich wel handig, maar aan deze handigheid hangt wel een prijskaartje van 199,00 eurie, dus da's dan wel wat minder.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:02

jammes schreef:
lieke4quike schreef:
Niemand meer?

Jawel, hier nog 1: Cavallo heeft leren rijlaarzen (junior) met een uitneembare zool. Wanneer je deze zool eruit haalt, zijn de laarzen 1 volle maat groter. Da's op zich wel handig, maar aan deze handigheid hangt wel een prijskaartje van 199,00 eurie, dus da's dan wel wat minder.

Ja, ik weet het. Die had ik ook al gezien. Nu zit ik te denken: als ik de hierbovengenoemde jodphurs koop, en dan met échte lere chaps, ben ik net zo veel kwijt! Als ik hierbij neplere chaps koop (á 35 euro) ben ik 110 euro kwijt. Ook een hoop geld, maar niet niet zo veel als 199 van cavallo.

wat zouden jullie doen?

Nomi_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:27

Ik vind leeren rijlaarzen het prettigst, maar die zijn wel duur en je moet ze goed onderhouden. Ik vind chaps minder mooi, maar wel snel en je hebt meer contact met je paard, maar minder stevigheid.
Rubbere rijlaarzen zijn okee, maar ik vind ze niet mooi, maar dat is mijn mening

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:44

Nomi_Unique schreef:
Ik vind leeren rijlaarzen het prettigst, maar die zijn wel duur en je moet ze goed onderhouden. Ik vind chaps minder mooi, maar wel snel en je hebt meer contact met je paard, maar minder stevigheid.
Rubbere rijlaarzen zijn okee, maar ik vind ze niet mooi, maar dat is mijn mening

Ben ik het ook mee eens, maar eigenlijk vallen leren laarzen af vanwege de prijs + mijn voeten zijn nog niet uitgegroeid.

Wat vinden jullie:
ik heb super smalle voeten, vandaar dat ik jophurs moet hebben met veters. Nu heb ik 2 leuke gezien..
* Imperial Riding Paddock €75,-
* Mondoni York 2 €60,-

2 vraagjes aan jullie:
1: Welke van deze 2 zouden jullie kiezen? En waarom?
2: Ik rijd alleen dressuur, hoe staat een jophur met veters onder een nette chap? ik heb namelijk het idee dat dat er niet zo mooi uit ziet.... Foto's? ervaring?

ochja, houd er rekening mee dat ik waarschijnlijk neplere chaps koop: mijn beginbudget was 75 euro, want ik wilde neplere laarzen, maar die passen me niet. Nu heb ik dus al meer geld nodig, dusja...

Nog even foto's van de jophurs:

* imperial riding:
Afbeelding

* Mondoni: (ik wil hem dan wel in het zwart Tong uitsteken)
Afbeelding

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:29

Ik heb zelf op mijn 14e leren laarzen gekocht, maar heb ik nu veel gezeik mee ivm niet meer passen Zij zijn groot en ik is klein!

De imperial riding schoenen vind ik erg mooi!
Ik vind veters niet raar hoor, juist heel netjes
(ik weet alleen niet hoe het eruit ziet onder chaps, en of het wel toegestaan is op wedstrijd?)

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 08:12

Pikeur schreef:
Ik heb zelf op mijn 14e leren laarzen gekocht, maar heb ik nu veel gezeik mee ivm niet meer passen Zij zijn groot en ik is klein!

De imperial riding schoenen vind ik erg mooi!
Ik vind veters niet raar hoor, juist heel netjes
(ik weet alleen niet hoe het eruit ziet onder chaps, en of het wel toegestaan is op wedstrijd?)

Eej, bedankt voor je reactie Haha!

Om die redenen koop ik toch maar geen leren laarzen....
Die van Imperial Riding vond ik ook erg mooi en ze paste me ook goed.. Ik heb hele smalle voeten, en ik weet dus ook niet of ik die van mondoni pas. Mij lijken ze niet echt mooi onder chaps, als je van die gladde hebt ziet het er net uit alsof je een echte rijlaars hebt, maar ik ben bang dat dat niet zo is met deze jophurs. Erggg jammer. Vandaag ga ik naar de schoenmaker, ff een zooltje kopen voor in mijn laars. Misschien, als mijn probleem met een zooltje opgelost is, hoef ik nog niets te kopen, kan ik wachten tot mijn laarzen te klein zijn. Maar ik ken mezelf,,, waarschijnlijk ga ik toch een van de 2 hierboven kopen Vork

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 15:25

hoi mensen,
ik ben vanochtend bij de schoenmaker geweest. De laars is open geweest, daar kwam een doormidde gebroken zool uit. Toen de voering weer terug gedaan en vanmiddag mee gereden. Met lopen enz. zit het nu goed, maar met rijden niet echt; ik heb er echt erg last van dat mijn voeten de hele tijd 'zweven'. Wat zouden jullie doen? Nu chaps kopen, of nog zo lang mogelijk volhouden met deze en dan een keer echt iets goeds kopen (hopelijk als mijn voeten uitgegroeid zijn)?

edit: nog een vraagje... Horen leren jophurs (van binnen en van buiten) in de winkel al lekker te lopen? Ik had namelijk de jophurs van Imperial Riding aangepast, maar deze liepen niet fijn en ik kan mijn enkels bijna niet buigen (dus zeg maar hakken uitdrukken Tong uitsteken). Hoort dit, moet het leer dus nog soepel worden, of moet het eigenlijk vanaf moment één al lekker lopen?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:33

Ik zou toch voor wat nieuws gaan.
Het paardrijden kan erg vervelend worden met niet lekkere schoenen

Wat denk je trouwens hiervan:?
Afbeelding

Da's de maandaanbieding van divoza volgende maand, ik heb zelf geen ervaring met deze set maar het lijkt er wel goed uit te zien

Ik weet alleen niet of ze dr ook in het zwart zijn, ik zoek het even op
Edit: schoenen zijn er ook in het zwart, chaps kan ik niet vinden maar ik neem aan dat die er ook gewoon in het zwart zullen zijn

Ja, het leer wordt steeds soepeler in de tijd dat je ermee loopt Ja

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 15:36

Pikeur schreef:
Ik zou toch voor wat nieuws gaan.
Het paardrijden kan erg vervelend worden met niet lekkere schoenen

Wat denk je trouwens hiervan:?
Afbeelding

Da's de maandaanbieding van divoza volgende week, ik heb zelf geen ervaring met deze set maar het lijkt er wel goed uit te zien

Ik weet alleen niet of ze dr ook in het zwart zijn, ik zoek het even op

Ja, het leer wordt steeds soepeler in de tijd dat je ermee loopt Ja

Lijkt me wel een leuke set... alleen vraag ik me 2 dingen af:
is het van leer (en voor de jophur; is hij ook met leer gevoerd?) en pas ik de jophur. Ik heb namelijk erg smalle voeten, daarom zoek ik zelf ook naar jophurs met veters (alhoewel ik zonder eigenlijk mooier vind). Als deze dingen allemaal in mijn voordeel werken én als ze er in het zwart zijn... dan doe ik het zeker!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:40

Ik heb geen ervaring met leren rijlaarzen..
maar wel met chaps en rubberen laarzen.
Zelf rijd ik het liefst met chaps!
Helaas zijn mijn schoenen afgelopen week kapot gegaan, en moest ik weer met mijn rubberen laarzen gaan rijden.
Ik werd er toch wel zo chaggie van Tong uitsteken , het zat niet lekker, en ik reed er niet lekker mee..
En chaps zijn zeker handig als je voeten nog niet uitgegroeid zijn.. Omdat je alleen maar van schoenen hoeft te wisselen..

Veel succes!!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:44

Afbeelding
Afbeelding

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 16:33

@ patricia

lieke4quike schreef:
hoi mensen,
ik ben vanochtend bij de schoenmaker geweest. De laars is open geweest, daar kwam een doormidde gebroken zool uit. Toen de voering weer terug gedaan en vanmiddag mee gereden. Met lopen enz. zit het nu goed, maar met rijden niet echt; ik heb er echt erg last van dat mijn voeten de hele tijd 'zweven'. Wat zouden jullie doen? Nu chaps kopen, of nog zo lang mogelijk volhouden met deze en dan een keer echt iets goeds kopen (hopelijk als mijn voeten uitgegroeid zijn)?

edit: nog een vraagje... Horen leren jophurs (van binnen en van buiten) in de winkel al lekker te lopen? Ik had namelijk de jophurs van Imperial Riding aangepast, maar deze liepen niet fijn en ik kan mijn enkels bijna niet buigen (dus zeg maar hakken uitdrukken ). Hoort dit, moet het leer dus nog soepel worden, of moet het eigenlijk vanaf moment één al lekker lopen?

wat zou jij hierover zeggen? en dan vooral de laatste vraag? (de edit..)

lenaatje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:20

ik zou leren chaps doen met leren rijlaarzen ben je gelijk zo veel geld kwijt en chaps zitten heel lekker Haha!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:38

Nog een vraagje aan jullie.
wat zouden jullie kopen en waarom?
Synthetische (nepleren; dus wel harde, maar geen leren) chaps of echt leren chaps?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:46

Oh dat zou me nieteens uitmaken, gewoon alle 2 proberen en kijken wat het lekkerst zit

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:54

Pikeur schreef:
Oh dat zou me nieteens uitmaken, gewoon alle 2 proberen en kijken wat het lekkerst zit

Tuurlijk, maar er zit wel een prijsverschil in:
synthetische kosten 35 euro
Echt leren kosten maarliefst 80 euro
Snappie Tong uitsteken

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:52

ik ga ervanuit dat die synthetysche, de synthetische chap van HH zijn? wat ik nu op bokt hoor, zijn die niet fijn. Dus dan zou ik verder kijken voor andere synthetische, of toch echt leren..

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 17:59

Kyrseltje schreef:
ik ga ervanuit dat die synthetysche, de synthetische chap van HH zijn? wat ik nu op bokt hoor, zijn die niet fijn. Dus dan zou ik verder kijken voor andere synthetische, of toch echt leren..

Ja, van HH. Mijn zusje heeft ze ook. Zij vind ze erg fijn, alleen heeft het stiksel bij het elastiek zegmaar al een paar keer los gegaan (maar dat kan mijn moeder gewoon weer vaststikken). Ik zal ook eens recearchen over die chaps.... Volgens mij bestaan er geen andere synthetische (of heb jij een merk ofzo?). Leren is ook altijd een optie, maar dan moet ik nog wel even doorsparen.