skippy bal voor paarden/pony`s?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocotof

Re: skippy bal voor paarden/pony`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:20

Bij de top1toys hebben ze skippies met een doorsnede van 80 en 90 centimeter.
Die heb ik zelf eentje gehaald voor mijn c pony aangezien ze
over een gewone maat skippie bijna struikelt.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 16:15

Chocotof schreef:
Bij de top1toys hebben ze skippies met een doorsnede van 80 en 90 centimeter.
Die heb ik zelf eentje gehaald voor mijn c pony aangezien ze
over een gewone maat skippie bijna struikelt.

dankje voor de tip zit zo`n winkel vlak bij nijmegen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:02

Wij hebben bij bange 'riebelige'paarden wel eens een skippybal in de stal gehangen. Midden in de stal, zodat ze er wel onder door moesten. Als het paard dan bijvoorbeeld staat te eten, hangt de skippybal op zijn rug. De skippybal rolt dan over de rug van het paard, waardoor ze steeds meer aan de aanraking gewent raken. Daardoor worden ze helemaal wat minder riebelig. Werkt dus ook goed. Sommige raakten er heel snel aangewent en vonden het wel een leuk speeltje. Ik kan me ook nog één herinneren die de skippybal uiteindelijk uit voernijd stuk gebeten heeft...

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:39

Bij allebei mijn paarden hangst een jollybal aan de trailies. Alleen doen ze er volgens mij weinig mee Vork . Zie er 1 zo af en toe is tegenaan botsen met zijn neus.

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:45

Wij hebben op stal ook sinds kort zo'n bal. Het is officieel een bal om als mens zijnde oefeningen op te doen.
Bij ons spelen de paarden er eigenlijk niet veel mee, maar misschien moeten ze er gewoon nog even aan wennen.. Ik ben er wel samen met ze mee bezig, zodat ze het misschien gaan snappen hoe het moet..

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 05:14

Ik heb onlangs een skippy gekocht voor mijn twee hengstveulens.. Ze vinden hem best leuk, maar ook wel een beetje spannend, hihi.. Ik heb het oor met plakband bij elkaar geplakt.
Mijn indruk is dat ze juist een handvat eraan leuk vinden, dan kunnen ze hem ook optillen..

Afbeelding

Hierna liet hij hem van schrik vallen, hihi..
De merries kijken er trouwens niet naar om..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:50

Ik had een skippybal, tot ik het zat was dat ding steeds uit de weiland van de buren of uit de sloot te moeten halen Clown

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:57

wij gebruiken al jaren een yoga bal van het kruidvat. Onze paarden zijn er dol op en we hebben er dan ook heel veel plezier van. Ik hoop dat ze binnenkort weer eens komen bij het kruidvat want we hebben er nog maar 1 .

Plakband op de skippybal is ook een goede tip, denk alleen dat die van ons dat er zo afgepeuterd hebben Clown

We hebben ook nog twee jollyballen, maar die vind ik te klein om lekker mee te spelen in de wei dus die hangen aan een touwtje op bij de stallen.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:00

Ik had een skippybal, maar onze hond vond hem leuker dan de paarden, en die is er mee vandoor gegaan -> kapot.

Maar ik zal zelf eerder weer een skippy kopen dan een jolly, puur omdat ze er toch weinig mee doen en de prijs té verschillend is.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 11:05

Jeskim schreef:
Ik heb onlangs een skippy gekocht voor mijn twee hengstveulens.. Ze vinden hem best leuk, maar ook wel een beetje spannend, hihi.. Ik heb het oor met plakband bij elkaar geplakt.
Mijn indruk is dat ze juist een handvat eraan leuk vinden, dan kunnen ze hem ook optillen..

http://i224.photobucket.com/albums/dd23 ... C_0255.jpg

Hierna liet hij hem van schrik vallen, hihi..
De merries kijken er trouwens niet naar om..

wat een leuke foto. ik hoop dat die van mij er ook zo mee speelt. ik ga er volgende week 1 halen en dan zal ik is fotos maken
Laatst bijgewerkt door Judje op 18-08-08 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Afbeelding-tag verwijderd. Het is niet toegestaan om foto's te quoten.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:33

Ons vorige paard had ook een skippy bal in de weide en hij speelde er af en toe mee. Toen we op een avond aan zijn weide kwamen lag de bal in stukken gescheurd in de weide.
Ons huidige paard heeft een paardenspeelbal, eerst in haar stal en nu op haar weide maar ze heeft totaal geen interesse in de bal, als we hem voor haar leggen zal ze er wel naar trappen maar zelf doet ze er niets mee.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:41

Ik koop ook regelmatig een skippy bal voor Wacky. Hij vind dat echt super leuk en slingert dat ding de hele wei door. Alleen moet je er wel eentje kopen waarvan het handvat masief is anders is hij zo lek gebeten. Die zijn over het algemeen moeilijk te vinden meestal verkopen ze van die goedkope dingen waarbij de lucht ook door het handvat loopt. En idd als je bang bent dat hij met zijn voet in het lusje (handvat) blijft hangen, gewoon even bij elkaar tapen.
Ik vind persoonlijk die speciale paarden speelgoed ballen ook te duur, en ook best klein. Ik heb er eens een geleend en daar kijk hij niet naar om.
Ook gooi ik wel eens een pilon (oranje die ze bij wegwerkzaamheden gebruiken) in de wei, dat vind Wacky ook helemaal geweldig!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:06

Hoi,ik woon ook in de buurt van Nijmegen en heb mijn skippybal in de aanbieding gekocht bij Bart Smit in de Molenpoortpassage.
De bal is een kleine maat skippybal en was maar 4,95€.
Ik gebruik hem alleen als ik er zelf bij ben om mee te spelen, want als je hem in de wei laat liggen waait ie weg bij harde wind en dan ben je hem kwijt, dat heb ik gehad met mijn vorige bal.
Succes met het vinden van een leuke bal, en hopelijk heeft je paardje er veel plezier mee!
Ik heb deze voor mijn paard:
Afbeelding

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 18:08

haha wat een leuke foto. ik hoop dat die van mij er ook zo mee speelt. ik wil eigenlijk een grotere en mischien die jij hebt voor in de stal ofzo ik wil ook paardenvoetbal gaan proberen haha

Annemar10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:02

Bij ons spelen de hengstveulens er elke dag mee.
Ik moet hem wel eens uit een andere wei halen omdat meneer hem over het draadje gooit. Koe
Afbeelding

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:06

Die van mij had er ook 1, 5 minuten dikke pret, tot hij erop ging zitten om echt te skippy-en, daar was hij niet op berekend en zei knal.

Annemar10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:08

Hahaha ik zie het helemaal voor me.
Dit is ook de tweede hoor. Knipoog

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:09

Was ie er daarna niet hartstikke bang voor?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:02

Ik heb voor de paarden een gymbal (zo een van reebok ) die is iets duurder dan een skippybal maar hij heeft als voordeel dat hij geen handvat heeft. Het materiaal is heel soepel en ik heb al meerdere keren gezien dat ze er in beten en hem aan het materiaal zelf optilden dat gaf gewoon mee en scheurde niet uit. Het enige nadeel is dat als ze er een keer mee gaan crossen en ze vallen erbovenop ja dan knapt hij maar dat doet een skippybal denk ik ook.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:03

Ik heb vorige week een skippybal bij de Intertoys gehaald. Ze vond hem eerst erg eng, maar nu af en toe gaat ze op onderzoek uit. Ze geeft hem dan een duw en sprint gelijk weg haha

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 17:43

ik ga volgende week dinsdag als het lukt voor een skippy bal kijken ben benieuwd wat ze er van vind

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:57

Ik doe het ook gewoon met een skippy bal, ik vind die jolly ballen veel te duur. En het werkt prima, en ze zijn een stuk goedkoper Ja

Radila

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:37

Wij hebben een skippybal in het weiland liggen, maar ze moeten er nog steeds iets mee doen. Clown

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:54

ik gebruik voor mijn paard zo'n grote zitbal... die kan je in de sportwinkel kopen, maar ook vaak in zaken als de blokker of kruidvat ed...

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:06

Ik vind een skippybal en super tof idee, maar ik zou als je paard er niet aan gewend is niet in het land laten liggen. Bij ons in de buurt zijn door het draad gegaan.. Waarschijnlijk omdat die skippybal toen opeens wel eng was..
Maar ik ga misschien ook een skippbal kopen voor men paard. Aangezien hij op comando pionnen zwepen en alles wat je maar kunt bedenken kan oppakken. En vaak gaat hij er dan mee zwaaien.. Misschien vind hij dan een skippybal ook wel leuk.