Ariat schoenen, wie heeft ze?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

Re: Ariat schoenen, wie heeft ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:19

ariat is top. het enige nadeel is dat de ritsen kapot kunnen. en het voetbed op een gegeven moment gewoon op is.

als de zool los gaat terug laten sturen. dat mag niet gebeuren.

wij hebben laats ariat bijscholing gehad en daar zeer nutige poets tips gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:22

marloezzke schreef:
wij hebben laats ariat bijscholing gehad en daar zeer nutige poets tips gekregen.

Wil je die niet met ons delen? Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:25

ja doe ik zal even nieuw toppic maken en de link vervolgens hierin zetten.

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:27

Ik heb ze ook!, Ariats met veters, nog maar sinds een paar weken, maar ze lopen en rijden tot nu toe heerlijk!

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:35

En ik ook.. Hoge met alleen veters.. Heb ze in oktober 2 jaar..
De veters zijn een keer kapot geweest en 1 ringetje waar de veter om heen moet is er af... Verder komen er wel kleine scheurtjes bij het breedste deel van m'n voet, maar lek zijn ze zeker niet!
Ik gebruik ze best intensief en ben er heel tevreden over..

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:45

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:49

ik heb Ariat terrain. Geweldige schoenen, gaan nu al zeker 2 jaar mee. Ik heb er eigen corrigerende zolen in vanwege mijn knieblessure, dus dat is eigenlijk ook altijd goed... Misschien kun je de zolen van je Ariat gewoon vervangen en de schoen houden? Dan kunnen ze nog even lekker mee!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:52

Ik heb ook ariat schoenen. Het zijn de enige schoenen waarin ik geen koude voeten krijg!
Het is dan ook de thermo versie Haha!
Ik verzorg ze niet goed en daarom gaan ze niet zo lang mee!

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:46

Ik ben inmiddels aan een zoveelste paar bezig en ben er erg tevreden over. Heb de rits al wel diverse keren bij de schoenmaker laten vervangen, maar de schoen blijft prima in orde. Doe er gemiddeld 1,5 jaar mee....

Ik ken ook iemand die er een maand of 3 a 4 mee doet en de schoenen dan echt weg kan gooien omdat ze helemaal gaar zijn (ze loopt er dan ook de hele dag op en rijdt er meerdere paarden mee per dag!) Het advies van Ariat is dan dat ze meerdere paren schoenen moet kopen om ze af te wisselen.....

Dat vind ik dan weer een beetje onzin, maar zelf ben ik erg tevreden over de schoenen en kan ik er de hele dag op wandelen.... Clown

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:51

ik heb ook ariat schoenen, heritage paddock type I. ik heb ze nu een jaar of 4 en ze beginnen nu wel dood te gaan.
bij de linkerschoen laat het leer los van de zool (binnenkant, bij de bal van je voet) wel lopen ze nog heerlijk.

ik heb ze ook nog steeds aan, ik vind het zonde om voor dat eventjes dat ik ze aan heb (misschien een uurtje op de dagen dat ik naar stal ga) nieuwe te gaan kopen. ik heb bij het rijden altijd mijn laarzen aan.

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:53

Ik vind ze heerlijk lopen maar dat is ook het enigste.

Het leer knapte al na 3 maanden ongeveer terwijl ik ze wekelijks schoonmaakte en invette.
De ritsen duurden ook niet lang voordat die knapten. Heb nu in beide schoenen nieuwe ritsen en die ritsen houden het nu al langer uit dan de origenele ariat ritsen.

Marlien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:48

Mijne heb ik nu ongeveer een jaar en ze lopen nog steeds lekker. Maar ik heb ze niet de hele dag aan ofzo, wel altijd als ik naar stal ga (dus ongeveer 2 uur per dag). Ze zitten echt hartstikke goed, ik doe ze ook wel eens aan als ik in het bos met de hond ga wandelen.
Die van mij hebben ook risten ik hoop dat die het nog een tijdje houden, als ze snel kapot gaan...
Leer ziet er ook nog redelijk goed uit, terwijl ik het eigenlijk te weinig schoonmaak.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:34

Ik heb een tijdje tweedehandse Ariats gehad. Die liepen hemels! Maar toen ging de zool los, en die klapte op een gegeven moment steeds tijdens het lopen, en het was niet meer zo waterdicht Tong uitsteken

lenaatje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:41

ik heb mijn ariats net twee week dus weet nog niet hoe lang ze mee gaan Haha!
ze zitten wel heel lekker Bloos

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:44

Ik heb ook 1 paar, met een rits voorop. Zitten echt heerlijk! Heb ze nu bijna 2.5 jaar.. Binnen 1 dag waren ze ook ingelopen Lachen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:48

Ik heb mijn Ariats nu ruim 2 jaar, ik denk dat ze nog wel zo lang meekunnen. Ik vind ze fantastisch!

@TS: waarom lopen ze nu niet meer lekker? Ik bedoel: het draagcomfort verdwijnt toch niet?

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:52

ik heb ook ariats, met alleen een veter sluiting, nu ongeveer 2 jaar oud en ik draag ze echt constant, ik rij ermee paard maar ik draag ze ook dagelijks in mijn werk, ik rij taxi, en dat is meestal niet goed voor schoenen, maar ze zijn nog steeds heel.
Ik wil geen andere meer!!!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:59

Ik heb de Ariat Herit, met rits. Volgens mij 110 Euro. Nu ongeveer 1 jaar en ze zitten echt heerlijk! Ik heb ze pas 1x gepoetst Bloos Maar ze zien er nog prima uit.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:04

Ik heb net paar maanden geleden nieuwe gekocht de andere waren denk ik nu 5/6 jaar oud. Liep er erg veel op ook met hond wandelen of toen ze nog netjes waren naar kantoor Haha!. Dit was wel de dure versie (200-300 euro).

Ik heb nu die van 100 euro gekocht zitten iets minder lekker (zool anders) maar verder super. Had de globals aan en dat was echt troep (60 euro).

Ik hou ze goed bij regelmatig schoonmaken en smeren.

Heb wel de veter versie omdat ik ritsen niet zo vertrouw.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:08

ik heb ze met veter. Valt me wel op dat ik snel natte voeten heb. Heb ze na 2 wk terug gebracht. Zelfs paarden in het land zetten kreeg ik natte voeten van( van het natte gras). Boos!
Had ze meerdere keren gepoetst en ingespoten. Ariat geeft geen garantie op waterafstotendheid.. Niet echt netjes afgehandeld naar mijn idee. Kon ze gewoon weer halen Ach gut

Jammer... een (nog) duurder type schijnt beter tegen water te kunnen. Helaas wist ik dat niet.
verder heerlijke schoenen! Mijn veters moet trouwens wel een dubbele knoop in, anders gaan ze heel snel los Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:14

Ik heb ariat springbuck schoenen en vind ze heerlijk. Wou dat ik ze eerder had ontdekt. Heb ze nu anderhalf jaar een een keer gepoetst. Verder zijn ze nog helemaal heel maar gebruik ze tegenwoordig alleen nog voor het rijden, voor stallen uitmesten ect. gebruik ik gewoon regenlaarzen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:15

Die met de rits vind ik heel goed waterdicht.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:20

trisca schreef:
Jammer... een (nog) duurder type schijnt beter tegen water te kunnen. Helaas wist ik dat niet.
verder heerlijke schoenen! Mijn veters moet trouwens wel een dubbele knoop in, anders gaan ze heel snel los Bloos

Klopt dat is ook zo de eerste keer had ik ook natte voeten toen ik de waterspuit erop zette. Tja zit ook wel een aardig prijs verschil in en dat moet hem ergens in zitten.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:21

Ik heb de goedkope versie. heritage zip is dat geloof ik. Ik heb ze nu anderhalf jaar en ze zijn echt super. Er beginnen nu wat scheurtjes in het leer te komen, dus dat is wel zonde... maar ja... wil binnenkort nieuwe... en wil dan eigenlijk bruine..

Leonie_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:25

ik heb ook van ariat, zijn inmiddels bijna 2 jaar oud.
ze zien er echt niet meer uit maar lopen nog steeds heerlyk!