trailer verrot (fabricage fout) en dan....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: trailer verrot (fabricage fout) en dan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:37

india schreef:
IK HEB GEEN HOUTEN!!!!!

maar een met poly deklaag

En wat zit er onder die poly deklaag?? Als daar geen hout zit, kan dat ook niet rotten.

india

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 11:38

dus iedereen die zijn trailer buiten zet (zie eens om je heen)
koopt alle 5 jaar een nieuwe?

mijn vorige trailer was 18 oud en van hout,
en die heeft het nog langer volgehouden!
alleen gaan die ouderwetse bodems eerder doorrotten maar de wanden mankeerden niks

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:15

Mijn trailer woont al 6 jaar buiten, maar daar valt niks aan te vinden; sterker nog, als ik het dak schoonmaak en de wanden even in de was zet, ziet ie er net zo goed uit als toen ik 'm 6 jaar terug bouwde (en ie al 20 jaar oud was).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:22

dat was hier ook ikke...en ineens was het raak...
in een paar maanden tijd.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:17

@ts, sorry hoor dan neem je het toch niet aan.
succes in ieder geval.

india

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 13:21

Mijn trailer woont al 6 jaar buiten, maar daar valt niks aan te vinden; sterker nog, als ik het dak schoonmaak en de wanden even in de was zet, ziet ie er net zo goed uit als toen ik 'm 6 jaar terug bouwde (en ie al 20 jaar oud was).

dat bedoel ik dus,

en daarom ben ik boos,
want aan mijn verzorging in onderhoud ligt het niet]
ik ben nog nooit zo zuinig op mijn trailer geweest als op deze,

alleen kan ik er niet in kijken tot het te laat is

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:50

india schreef:
ikke schreef:

dat bedoel ik dus,

en daarom ben ik boos,
want aan mijn verzorging in onderhoud ligt het niet]
ik ben nog nooit zo zuinig op mijn trailer geweest als op deze,

alleen kan ik er niet in kijken tot het te laat is

Maar die trailer heeft aan herbouw bijna net zoveel gekost als jouw trailer nieuw. Zo is bijvoorbeeld elke zaagsnede en elk geboord gat in de lak gezet. De bodem staat in vier lagen lak.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:55

Dat is echt balen! Boos! Maar je mag in je handjes knijpen dat er geen ongelukken zijn gebeurd.

Bij problemen moet je altijd verhaal gaan halen bij de VERKOPER en niet bij de fabrikant. De verkoper is er in eerste instantie verantwoordelijk voor en moet jou een deugdelijk product verkopen. Je zou dus nog kunnen proberen of de verkoper je wil helpen.

Overigens heb ik ook wel van trailers gehoord die na 2 jaar al een verrotte bodem hadden, dat is domme pech.

Ook nieuwe trailers vragen technisch (!) onderhoud en moeten dus evengoed om de 10.000 km of om de 2 jaar worden nagekeken door een goede aanhangerboer. En dan ook op zaken zoals kitranden (wat nog wel eens wordt vergeten als je er niet expliciet naar vraagt want het staat niet op het BOVAG lijstje, maar is bij trailers heel belangrijk!).

Als dat was gebeurd, dan was dit probleem wel eerder aan het licht gekomen. En anders kun je de aanhangerboer die het onderhoud heeft gedaan wellicht aansprakelijk houden (die heeft z'n werk niet goed gedaan dan)? (Geloof dat BOVAG hier een regeling voor heeft, maar dan moet ie wel zijn aangesloten).

Tip voor de volgende keer (niet alleen voor je trailer): laat vlak voor het aflopen van je garantie de boel nog eens goed nakijken! Om dit soort verassingen te voorkomen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:19

Mijn eerste vraag zou inderdaad zijn is hij jaarlijks onderhouden bij de dealer of een ander officieel adres. Zo ja dan zou ik er verder mee gaan want de verwachte levensduur van een trailer is mijns inziens meer dan 5 jaar.
Is hij niet officieel onderhouden dan ben ik bang dat men het op nalatigheid schuift.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:45

sonjim schreef:
Mijn eerste vraag zou inderdaad zijn is hij jaarlijks onderhouden bij de dealer of een ander officieel adres. Zo ja dan zou ik er verder mee gaan want de verwachte levensduur van een trailer is mijns inziens meer dan 5 jaar.
Is hij niet officieel onderhouden dan ben ik bang dat men het op nalatigheid schuift.

Maar als de fabriek het kitten van naden bij deurtjes (feitelijk het inkitten van het deurframe) niet als produkieprocedure heeft, kun je niet verwachten dat bij onderhoud opeens die naden wel gekit worden door de leverancier. Daar valt dus weinig nalatigheid te verwijten.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:46

Nee, maar dan was het rottingsproces wellicht eerder opgemerkt waardoor de schade makkelijker hersteld had kunnen worden.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:29

Phoe, ik sta op het punt een trailer te kopen (Henra Amazone van drie jaar oud - perfecte staat - uitwendig allesinds dan...). Ik word echt wel bang door jullie berichten. Waar moet ik op letten wat het kitten betreft? Mocht de trailer niet overal gekit zijn, kan ik dat nog zelf doen dan?

Heeft er toevallig iemand een foto van waar de zwakke plaatsen zijn?

Alvast bedankt.

india

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 13:16

ik heb eindelijk de plek ontdekt waar hij lekt,

is van de buitenkant niks te zien en van binnen ook niet,
maar tussen het dak en de panelen zit een strip,
daartussen is hij geaan lekken op de plek waar de panelen in van die rails zitten,
dus van boven naar beneden,
het vocht komt dan onder de matten uit en heel langzaam kruipt dat op naar de panelen en vreet het de vleor onder het rubber weg,

ik heb het gevonden door:
te letten op droogte rimpeltjes langs de randen van de trailer,
vooral op plaatsen waar een verbindings strip tussen 2 panelen zit (aan de binnenkant dus,
en in de hoeken onderaan bij die verbindings stukken op het witte folie te drukken,
kloppen enz,

volgende week gaat mijn trailer naar de dealer die het dak eraf haalt (moet een nieuwe op omdat iemand die mijn trailer vorige week leende zijn paard is gaan stijgeren en door het dak is gegegaan)
dan pas kan van boven af de lekkage worden gestopt.

let dus van binnen op de witte folie langs onderkanten en randen,
daar voelt het soppig bij mij

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:18

Bedankt India, dan weet ik ongeveer waar te moeten zoeken.