Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Bzoem schreef:ik heb rijlaarzen zónder rits en die gaan ook prima uit, ik heb van die sokken die een katoenen voetje hebben en daarboven uit pantykous-stof bestaan, glijd een stuk makkelijker dan gewone sokken en je hebt ook geen gedoe met zakjes enzo.
soms is het alsnog stampwerk om erin te komen, en bij kramp is het wel wat lastig ja
overigens zijn het petrie laarzen, geen idee welk soort precies maar dit waren de enige die een beetje paste. ik schijn een aparte matencombi te hebben..
maar ik heb nu chaps en die zijn gelukkig nog heel ondaks de rits die erin zit Mannes schreef:Wat vinden jullie....?
Moet je leren laarzen doen met of zonder rits...?
Met rits voor delen.....:
Mijn nicht had laatst met een wedstrijd tijdens het losrijden een klap van een ander paard gehad...haar been werd dik...maar ze had geeen rits!! dus kreeg ze met heel veel pijn pas uit...met een rits was dat zooo gebeurt...
Zonder rits na delen..":
Een nieuwe rits er in zetten is erg duur...en zn rits lijd sccr heel veel!!
wat vinden jullie .....?
Door er een rits in te laten zetten kon er gelijk iets gesmokkelt worden met de ruimte van de laars en het heeft geholpen!