Leren laarzen met of zonder rits....?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ulan

Re: Leren laarzen met of zonder rits....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 06:59

met rits, veel makkelijker

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:05

Met! Ik heb pas ritsen in mijn laaren laten zetten, ben er erg blij mee. Zonder rits komt er bij mij geen laars meer in! Niets erger dan vacuum gezogen zitten in je laars..

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:10

Met rits, mijn vreef is hoger al dat mijn kuit dik is dus het zou bij mij zowieso niet anders kunnen dan met rit maar ben nu aan mijn 2e paar met rits begonnen eerste paard was ik zeker tevreden over waren cavallo's nu 2e paar zijn derby's en heb de rits aan de binnenkant laten zetten dus het lijkt net of er geen rits in zit maar het is zeker wel makkelijk met aan en uit doen.

Nomi_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:32

Ik heb laarzen met rits, en ik ik ben er heel tevrede mee, bij zonder heb je weer van die aantrekkers nodig enzo

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:11

ik heb ook leren rijlaarzen MET rits.

veel gemakkelijker met aan en uit doen.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:22

ik heb rijlaarzen zónder rits en die gaan ook prima uit, ik heb van die sokken die een katoenen voetje hebben en daarboven uit pantykous-stof bestaan, glijd een stuk makkelijker dan gewone sokken en je hebt ook geen gedoe met zakjes enzo.
soms is het alsnog stampwerk om erin te komen, en bij kramp is het wel wat lastig ja Tong uitsteken
overigens zijn het petrie laarzen, geen idee welk soort precies maar dit waren de enige die een beetje paste. ik schijn een aparte matencombi te hebben..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:23

Bzoem schreef:
ik heb rijlaarzen zónder rits en die gaan ook prima uit, ik heb van die sokken die een katoenen voetje hebben en daarboven uit pantykous-stof bestaan, glijd een stuk makkelijker dan gewone sokken en je hebt ook geen gedoe met zakjes enzo.
soms is het alsnog stampwerk om erin te komen, en bij kramp is het wel wat lastig ja Tong uitsteken
overigens zijn het petrie laarzen, geen idee welk soort precies maar dit waren de enige die een beetje paste. ik schijn een aparte matencombi te hebben..

ik heb ook petrie.
petrie glasgow om precies te zijn.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:27

Ik heb met rits. Vroeger met de rubberen laarzen was het altijd al een drama om ze aan- en uit te krijgen venwege mijn hoge wreef. Met rits heb ik daar uiteraard helemaal geen last van.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:30

Met rits, heeft meer voordelen dan nadelen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:23

Mijn laarzen zjin op het moment weg om er een rits in te laten zetten.
'k Vind het gewoon heel vervelend zonder... steeds die gekke laarzentrekkers en gezeik met het uittrekken van de laarzen.

Mijn laarzen waren dan wel krap, en omdat ze toch groter gemaakt moesten worden maar gelijk een rits erin Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:39

In het vervolg met rits. Kwam tot een punt dat ik mijn laarzen niet uit kreeg, hoeveel mensen er ook aan stonden te trekken! En ik verging van de pijn, en kreeg ze niet uit. Ik laat er ritsen in zitten, of koop nieuwe laarzen met ritsen erin. Hoe duur het ook is, echt niet meer zonder rits.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:43

Ik heb er met rits op mijn kuit. Vooraan vind ik niet zo mooi. Maar als ik er nieuwe koop worden het er toch zonder, ik vind het mooier vooral voor op wedstrijd.

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:22

Ik heb ze met rits aan de binnen voorkant dus als je je tenen netjes naar binnen houdt zie je ze niet! En ze zitten heerlijk en uit en aantrekken gaat heel makkelijk!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:04

met rits .. laarzen met rits sluit namenlijk ook netjes af om de enkels .. wat er ook weer mooier uitziet .. je krijg ze makkelijk aan en uit

Het enige nadeel zou misschien kunnen zijn dat de rits stuk gaat .. maar als je er voorzichtig mee doet is die kans ook klein ..
en het andere nadeel is misschien ook dat de meeste laarzen met rits er in in de duurdere prijsklassen zit (denk maar aan de petrie polo.. petrie anky elegance/alure ..)

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:07

Met rits,, echt veel handiger met aan en uit trekken, en als je ze van een goed merk hebt gaan ze niet zo kappot hoor, je moet gewoon zuinig op de rits doen.

Jupi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:11

Met rits, supermakkelijk aan en uit trekken!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:34

Met rits heb ik ook. Vroeger had ik een paar waarvan de rits maar tot mijn enkel kwam (wel met veters), nu heb ik een paar waarvan de rits tot helemaal beneden gaat. Allebei vond ik erg handig. Ik zou me niet kunnen inbeelden hoe ik mogelijk zou kunnen leven met laarzen zonder rits...

En ik zie eigenlijk geen enkel nadeel aan ritsen, behalve dat ze kunnen kapot gaan. Maar als je laarzen van een degelijke kwaliteit hebt, hoort dat niet zo te zijn.

lais

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:53

Ik heb de derby softjumper voor mijn trainingen en de anky elegance in kalfsleder voor mijn wedstrijden.

Ik vind ze beide goed eigenlijk.

charlot611

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:55

Voor mij ook met rits. Praktischer, zit lekker en met goed onderhoud gaan ze ook lang mee.

xdonnaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:00

Ik heb zelf het liefst zonder rits want ik maar meestal ritsen kapot Tong uitsteken maar ik heb nu chaps en die zijn gelukkig nog heel ondaks de rits die erin zit

marybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:03

ik heb altijd zonder rits, gaat wel heel moeilijk uit:Pmoet iemand heel hard aantrekken:P

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:17

Met rits! Heerlijk, gaan makkelijk aan en uit en je laars kan nog mooier om je been. Vooral bij de enkel vind ik laarzen met rits mooier passen.

Kiwi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:32

Mannes schreef:
Wat vinden jullie....?
Moet je leren laarzen doen met of zonder rits...?

Met rits voor delen.....:
Mijn nicht had laatst met een wedstrijd tijdens het losrijden een klap van een ander paard gehad...haar been werd dik...maar ze had geeen rits!! dus kreeg ze met heel veel pijn pas uit...met een rits was dat zooo gebeurt...

Zonder rits na delen..":
Een nieuwe rits er in zetten is erg duur...en zn rits lijd sccr heel veel!!

wat vinden jullie .....?

Ik heb altijd leren gehad zonder rits. Wel heel lastig met aan en uittrekken.. Soms echt een ramp, dus misschien de volgende toch maar met rits

kristel1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:43

Ik heb met rits, echt ideaal! Heb ik er pas na ongeveer 2 jaar, na aanschaf van m'n rijlaarzen, in laten zetten. De laarzen waren bij mij gewoon te smal en te hoog aangemeten bij aankoop Nors opkijken Door er een rits in te laten zetten kon er gelijk iets gesmokkelt worden met de ruimte van de laars en het heeft geholpen!

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:20

MET! Clown