hoe heb ik het nou !!!!!!!!!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 18:54

Ik heb ook wel eens gehad dat ik degene voor mij succes wenste, en vervolgens dacht, aha, zo kan je dus een proef winnen, je tegenstanders succes wensen en die zijn dan zo verbaasd, dat ze hun proef amper meer doorkomen Haha! .
Nu ik meer wedstrijden rij heb ik dat niet meer, ik denk dat mensen er aan gewend beginnen te raken, dat dat rare mens op dat rooie paard je zomaar succes wenst.
Of zou het toch komen omdat steeds meer mensen weten dat ik ook jureer? Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan mensen die ineens heel aardig tegen je doen als ze merken dat je jury bent. Gelukkig heb ik dat meestal heel snel door, en ben ik ongevoelig voor slijmerij.
Wat ik ook wel mee maak is dat men met losrijden heel dicht langs mij rijdt, vooral als ik op de hoefslag zit. Jesper is dan echt doodsbang en draait zich om en gaat er vandoor als ze van voren komen, of gaat zitten en vervolgens met een grote sprong weer vooruit als ze van achteren komen. Als je die reactie 1 of 2 keer hebt gezien bij een paard, zou je zeggen, ik ga er wat ruimer langs, maar sommigen komen alleen maar dichter langs. Ik vind het zielig voor Jesper (maar in het land kan hij ook de stoerste zijn, dus moet hij het hier ook maar leren) maar verder denk ik, ach als die mensen zo moeten winnen, mogen ze van mij. Schijnbaar lukt het ze niet op een sportieve manier, dus hebben zij grotere problemen dan ik. Lachen

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 19:28

Ik heb een tijdje geholpen als groom op een springstal. Ik weet dat dat anders is maar die wedstrijden waren zo erg!! Alles was druk druk druk, en omdat die ruiters erg gestresd werden reageerde ze dat vaak af op de paarden. Niet zelden werden er veel paarden geschopt etc.
Er was toen ook een paard losgebroken en ik had hem gevangen en toen kwamen die eigenaren en die zeiden helemaal geen bedankt ofzo. VAnaf dat moment heb ik besloten om geen paarden meer te vangen Haha!

Queenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 13:01

heyz.

Ik geniet van elke wedstrijd die rijd. maar af en toe staan er van die mensen aan de kant die staan te schreeuwen naar hun zoon of dochter. Ze staan dan "aanwijzingen" te geven. Ze maken "hun" ruitertje uit voor ikweetnietwat en als de proef dan slecht gaat krijgt de ruiter de wind van voren. Ik vind dat als je klaar bent om op concours te gaan je ook zelf moet kunnen losrijden.

knuffelz Evelien en Quinsy

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 13:25

Ik heb bij mijn vorige club meegemaakt dat een meisje dat bij mij in de categorie moets rijden, zo buiten de wedstrijden een heel aardig meisje was waar ik veel mee optrok. Maar zodra ik haar tegenkwam op wedstrijden bestond ik ineeens niet mee Boos! . Er kon nog geen Hoi of succes vanaf........Ook de ouders leefden helemaal mee. Daaraan kon ik wel zien of ik dan een goeie proef gereden had of niet. Keken ze boos, was mijn proef schijnbaar erg goed, begonnen ze ineens weer honderduit te praten tegen mij, dan was mijn proef niet erg geweldig verlopen Haha!
Dan heb ik dus ook zoiets van, stik maar.........
Ik vind wedstrijden altijd harstikke leuk, ben zo'n beetje de kleptante daar, iedereen die ik ken ga ik ff langs rijden en effetjes kwebbelen (over hoe hun proef ging etc.). Soms is het zo erg dat ik de tijd helemaal vergeet en dan weer snel moet losrijden Verward Maar dat zal er ook wel aan liggen dat ik bijna nooit wat maak op een wedstrijd (niet zo'n fanatiek paardje), dus maak ik me ook niet zo druk over mijn proef

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 13:29

Jeetje Jasmijn, ik zat even in je profiel te snuffelen, wat een gaaf paard heb jij zeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem de mooiste zo niet een van de mooiste paarden hier op bokt vind (mijne uitgezonderd tuurlijk)

Echt een gaaf beestje en heel goed lopen!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 14:54

Ik vind het allemaal nogal meevallen, maar misschien ligt dat ook aan je eigen instelling?
Ik wens degene voor me suc6 als ik eraan denk, maar meestal is dat het probleem: ik ben te gespannen om daaraan te denken.
Ook ik zit vrij chagrijnig te kijken, maar dat komt bij mij ook door de concentratie. Dit heb ik zowel met zelf rijden als met jureren, dus trek je er vooral niets van aan Haha!, ik bedoel het niet zo.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:09

Samsam schreef:
Jeetje Jasmijn, ik zat even in je profiel te snuffelen, wat een gaaf paard heb jij zeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem de mooiste zo niet een van de mooiste paarden hier op bokt vind (mijne uitgezonderd tuurlijk)

Echt een gaaf beestje en heel goed lopen!!

Ben ik het helemaal mee eens! Maar wat wil je ook met een Belisar he?! Haha!
Enne dit is niet om te slijmen hoor!!

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 16:19

Ik heb daar eigenlijk nooit echt last van gehad hoor, misschien trof ik dan altijd vriendelijke mensen ik weet het niet.
Maar idd ik ben dan erg met mezelf en het paard bezig en let niet veel op anderen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 16:36

Ik vind het soms ook wel, dan ben ik klaar, komt de volgende in de bak, wens ik succes, kijken ze de andere kant op maar dat houd mij niet tegen op ze elke keer weer succes te wensen hoor, want er zijn genoeg aardige mensen.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:59

Mijn ervaring is dat het verschilt per wedstrijd.

Ik heb weleens een provinciale gereden, de finale in het M1 pony's , toen moest ik losrijden tussen de toppers van de provincie, toen werd ik zó zenuwachtig van al die mensen met die hoedjes op die gave paarden die daar zo arrogant zaten te kijken (maar waarschijnlijk alleen heel geconcentreerd bezig waren). ook in haulerwijk van de zomer, toen ze daar 7 Z-ringen hadden liggen (dat had ik echt nog nooit meegemaakt), ik allemaal ruitersterren rond zag rijden en daar het idee had 'wat doe ik tussen deze mensen met m'n pony')
Nou ik het voorgaande teruglees weet ik eigenlijk niet of het met hun arrogantie te maken had....haha

Bij de pony's werd ik zelf als arrogant gezien denk ik. Wat dan wel handig is, is één zo'n venijnige blik en de meesten gaan wel voor je aan de kant, da's iets wat ik graag zie;)

Nu in het L1 valt het echt reuze mee, ik klets met uitstappen enzo altijd wel met mensen die ik eigenlijk niet ken, ik wens (bijna) altijd degene na mij succes (en krijg echt meestal een opgewekt 'dank je!' terug) enz.
Ach, en op dressuurwdestrijden helpen we elkaar toch ook wel dmv uitlenen van spullen (laatst m'n sporen nog, en ik heb zelf weleens een singel, een hoeftapkrukje, proppen, laarzentrekkers ga zo maar door van iemand geleend) en voorlezen. Ik vind voorlezen leuk, en op een gegeven momen weten mensen dat en sta je zo drie proeven achter elkaar op te dreunen, haha.....

Wat wel absoluut zo is, is dat de sfeer bij de pony's een stuk beter was. Dat was echt een ons-kent-ons idee, vooral in de M en Z, iedereen die meedeed kende elkaar en het was altijd gezellig.
Nu komt het regelmatig voor dat ik niemand ken die op de startlijst staat, toch minder leuk.

(hmm, beetje een lang verhaal geworden...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:54

Eigenlijk nooit last van. Ik wens de ruiters na mij altijd succes, altijd. En dat doen ze meestal ook bij mij. Last had ik wedstrijd waar ik niemand kende maar toch wenste iedereen elkaar succes. Was klaar, ging best wel lekker, begint de ringmeester (totaal onbekend voor mij) tegen me vertellen dat het er netjes uitzag en dat ik wel een winstpunt verdiende. Zijn dochtertje, moest ik tegen, was het daarmee eens. Zo hatelijk doen ze toch niet.

Enne, volgens mij heeft leeftijd er niks mee te maken. Ik rijd sinds mijn 9de wedstrijd en heb nooit anders gedaan op wedstrijd. (ben nou 15)

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 19:34

Zep schreef:

Ik vind het wel meevallen hoor, met de arrogantie op concours. Het is ook maar net hoe erg je het jezelf aantrekt. En wees eens eerlijk, speelt er niet een heel klein beetje jalouzie mee?

jaloers?
neuj hoor.....
ik ken me er soms gewoon aan ergeren(nu niet zo erg meer hoor Haha!:D)

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:47

Als ik jaloers was zou ik helemaal groen moeten worden Party!! . Ik met mijn plompe haflingertje tussen de Bonfire's Tong uitsteken

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 19:55

haha,daar heb ik dus ook last van!!!!!:D:D:D

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:04

[color=violet]Ik heb alleen nog maar gewone manegewedstrijden gereden op Bnoveau (ik rij ook nog maar 2 jaar..ben in februari 2001 begonnen) maar ik hoop ook juist dat andere mensen het ook goed doen, vooral me beste vriendin, ik geef haar altijd tips enzo omdat haar houding niet zo goed is. Ja bij mij zei ze dingen te laat enzo...dat vind ik dan wel weer raar maarja ik ben nu op die manege 2x 1e, 2x 3e en de laatste wedstrijd was ik 2e Haha! maar helaas heeft mijn beste vriendin nog nooit wat gewonnen.....

mrnino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 08:13

tja zoms wil je er wel eens ies van zeggen maar jah hè ????

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:57

Het valt mij ook altijd op dat er typjes bij zitten. Vooral de Z-ruiters zijn erg arrogant, maar er zijn ook genoeg B-ruiters bij die zichzelf geweldig vinden. Ik ben zelf inmiddels Z1 en heb me voorgenomen NOOIT arrogant te worden! Hoe vaak ik op wedstrijden aan het inrijden ben en gewoon van de sokken gereden word... Ik lach er maar om en probeer me niet op te fokken. Er zit tenslotte een "stuur" op mijn paard. En wat jullie zeggen, hoeveel mensen zich afreageren op hun paard, dat doe ik in elk geval niet. We gaan wedstrijden rijden om verder te komen en dat doe je door een band met je paard te hebben (vind ik) en niet door hem te slaan. En trainen moet je thuis doen, op een wedstrijd moet hij niet nog een nieuwe oefening leren. Gelukkig kom ik wel vaak mensen tegen die normaal doen en daar ga ik maar vanuit. Ik ga meestal alleen op concours en kan vaak wel een voorlezer vinden. Stom genoeg durf ik niet uit het hoofd te rijden omdat ik bang ben de proeven door elkaar te halen. Stom want een wildvreemde voorlezer kan ook fouten maken? En zeker weten: het is des te leuker als jij wint van zo'n arrogante trut. Wie het laatst lacht...

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:17

Dat zie ik ook vaak. De vader moeder, zusje, vriendin enz. die meegaan op concours worden allemaal gedegradeerd tot knechtje van ed ruiter en o wee als die de fout in gaan }>

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:40

Nou klinkt erg gezellig allemaal. Dat krijg je wel een beetje met een individuele sport. Maar is het niet zo dat de jury ook wel eens een oogje in de losrij bak werpt? Die zien dan toch ook hoe je bent?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:59

Dat mensen niks tegen elkaar zeggen, okee, daar kan ik mee leven. Dat mensen arrogant kijken vindt ik ook niet erg. Maar als mensen mij express in de weg gaan rijden, dan..... Boos!
Daar kan ik namelijk niet tegen, zo van: "ik ben Z en jij bent L, dus mag jij geen voorrang hebben."

mrnino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:45

ik hoop dat we zulke mensen niewt al te vaak tegen komen.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:41

Ik hoop dat ik ze niet te vaak tegenkome. Gelukkig ken ik bijna iedereen die in de B rijd Lachen. Ik heb een keer ringmeester moeten zijn dan zijn er ook van die mensen die zo arrogant op hun paard zitten en je afkatten terwijl ik alleen maar me best deed alles op orde te houden daaro.

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:58

eigenlijk... wens ik altijd de gene na mij succes.... tenzij ik zoo slecht heb gereden dat ik m'n mond dicht moet laten omdat er anders alleen maar gescheld uit komt Lips are sealed Haha! gelukkig valt dat meestal wel mee... en de genen die ik succes wens, zeggen meestal wel 'bedankt' terug.. dus gelukkig valt het meestal met de arrogantie wel mee Lachen maar met inrijden zie ik soms van die mensen dat ik denk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:12

Eigenlijk heb ik er nooit zoveel last van.
Maar misschien komt het omdat ik vaak zelf wel aan een praatje begin.
En dan kletsen de meeste wel terug hoor Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:30

Citaat:
Ik vind wedstrijden altijd harstikke leuk, ben zo'n beetje de kleptante daar, iedereen die ik ken ga ik ff langs rijden en effetjes kwebbelen (over hoe hun proef ging etc.). Soms is het zo erg dat ik de tijd helemaal vergeet en dan weer snel moet losrijden

Goh, Ik hoor een echo.... zit precies net zo in elkaar.... Soms kom je gewoon de verkeerde mensen tegen... Dat sla je dan op op je harde schijf en de volgende keer zeg je geen woord tegen die persoon... Of je wens degene hetzelfde toe als dat ze jou toewensen... Heb ooit eens naar mijn kop geslingerd gekregen dat ze hoopte dat ik van mijn paard af zou donderen... Heb als antwoord gegeven "nou van hetzelfde dan maar" Maar er lopen nog meer als genoeg gezellige mensen rond op concours hoor, al zal ik in de ring wel alles proberen om je eraf te rijden.... Knipoog Klinkt alsof ik echt zo'n prijzenruiter ben maar doe gewoon altijd mijn uiterste best en meer kan ik ook niet doen.....