Jouw ervaring met gebandageerd losrijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jouw ervaring met gebandageerd losrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:25

Ik reed vroeger NKB, daar mocht je niet eerder dan Z met een hoedje Lachen
Dus ook dat groot voor doen was er hier niet bij Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:33

Maar mochten ruiters die ooit Z waren geweest dan ook niet met een hoedje in de L op een ander paard?
Ik weet niet meer precies hoe de regels waren bij de KNF eerlijk gezegd. Ik heb ook wel NBVR gestart, daar waren dit soort dingen ook aan de orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:35

Nope, alleen het paard wat je uitbracht in het Z
Dus de hoedjes die er reden starte dat paard die dag Z Lachen

NBVR mocht dat idd.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:41

Ik reed ook NKB en ik dacht altijd dat je alleen een hoedje op mocht als je Z was. Dus toen ik een paar jaar geleden op Bokt kwam en zag dat er mensen in het B met een hoedje reden dacht ik ??????????????

W.b. de bandages. Iedereen moet zelf weten of hij zichzelf zoiets aan doet. Maar als ik ze zie denk ik altijd: waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:43

Net na het samenvoegen, dus was het geen NKB meer, mocht iedereen het, geluukig is dat daarna weer terug gedraaid.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:27

Elisa2 schreef:
Ik vind het altijd een beetje "overdone",je kan beter gewoon mooie witte peesbeschermers en strijklappen omdoen.Die haal je er makkelijker af en is minder gevaarlijk.

Ik ook.

Op een of andere manier vind ik het bij een Z-ruiter nog wel overkomen. Of bij iemand met een heel aparte. Haha!

Maar bij ons 'gewone' ruiters vind ik het ook overdressed overkomen.

Zie ook wel eens een combi losrijden met witte bandages en dan in de ring er niks van bakken, op een of andere manier vind ik dan dat je een beetje voor gek staat. Nagelbijten / Gniffelen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:15

Bij ons rijdt bijna niemand met bandages en ik zie het nut er niet van in rijd bijna nooit met peesbescherming, alleen met springschoenen. Springschoenen doe ik dus op wedstrijd ook om Ja

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:51

ik rijd altijd met bandages (inclusief onderlappen) want mijn merrie is allergische voor neopreen op de benen Clown .
Tijdens transport draagt ze alleen voor (werk)bandages (achter heeft ze stalbandages) en ze is rustig genoeg om haar ter plekke nog achter te bandageren voor het rijden. Ik ervaar het niet als lastig.
Ik rijd nooit zonder beenbescherming, vind het gewoon zonde om een blessure te lopen als ik die had kunnen voorkomen met zoiets eenvoudigs als goede bandages. Lachen
Laatst bijgewerkt door AEP op 11-08-08 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:54

Ik rijd ook altijd met bandages. Mijn ouders halen ze dan altijd er af voor dat ik de ring in moet. Dus dat is lekker snel gedaan Tong uitsteken

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:01

Ik rijd ook altijd los met rondom bandages en springschoenen.
Persoonlijk vind ik het niet veel werk. Bandageren gaat super snel als je het regelmatig doet, en ze zijn er ook zo weer af.
Niets geen extra stress. Moet vaak toch nog m'n jasje aan doen voor ik de proef in ga dus worden ondertijd direct even de bandages afgedaan.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:31

ik reed eerst ook vaak met bandages los, maar aangezien peesbeschermers handiger zijn rijd ik nu met peesbeschermers los. Doe ik op stal ook dus gaan ze met losrijden ook om

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:37

Bandages omdoen voor het losrijden zal ik nooit doen. Het is slecht voor de benen en dan worden die benen maar vies. Voor het uiterlijk zou ik het zeker niet doen, want je bent immers aan het losrijden. Je krijgt er toch geen punten voor.

Ik zou hoogstens peesbeschermers en strijklappers omdoen, als het paard heel erg druk is tijdens het losrijden.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:42

het ziet er natuurlijk netjes uit, maar zoals Yinka al zegt, je krijgt er toch geen punten voor. Persoonlijk zou ik niks om doen, of als je paardje inderdaad vrij druk is gewoon peesbeschermers, heb je er zo om en haal je er zo vanaf, scheelt weer tijd.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:43

Bij die driftkikker van mij hoef ik het niet eens te proberen haha.
Die heeft nu altijd peesbeschermers, strijklappen en springschoenen voor om.
Kan namelijk nogweleens als een gek het losrijterrein over vliegen haha.
En ja de peesbeschermers zijn net zo snel af als bandages eigenlijk

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:11

Rij jij los met bandages?
Ja altijd Ja.

Is het veel werk?
Nee, ik vind van niet..

Levert het stress om ze af te doen?
Nee, ik heb er nooit moeite mee Knipoog

Zijn er veel mensen die losrijden met bandages?
Uhm bij ons redelijk veel ja. Ja

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:08

Ik rij ook altijd los met bandage's. Vooral nu met proppen in. Ik ben veel te bang voor blessure's.
Als het een klein eindje rijden is, doe ik thuis al de bandage's om. Anders doe ik het op het concourterrein. En genoeg mensen in de buurt die ze af kunnen doen.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:14

Solitair, waarom kies je voor bandages en niet voor peesbeschermers als je bang bent voor blessures?

Niet aanvallend bedoeld, maar uit nieuwsgierigheid Lachen

wild_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:42

ik rij altijd in met peesbeschermers vind ik zelf handiger want het is sneller af en om te doen dus minder stress bij het afhalen voor je proef.
bij ons op de club rijd er denk ik 10% in met bandages, en 40% met peesbeschermers.

sharon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:02

Wat betreft de bandages; ik vind het zelf wel mooier maar toch gebruik ik thuis alleen de beenkappen. Zowiezo omdat ik het makkelijker vind maar ook omdat de temperatuur onder bandages meestal hoger oploopt dan onder kappen. Op concours gebruik ik een enkele keer bandages.

Wat betreft het hoedje; ik vond het een genot dat ik de cap niet meer op hoefde toen ik in het Z reed. Ik weet wel dat het veiliger is, maar toch. Nu begin ik met een jong paard weer in de lagere klasses en baal ik er van dat ik weer zo;n ding op moet. Dat ding zit bij mij gewoon niet lekker.....heb al verschillende geprobeerd. Boos! Boos!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:40

Ik heb het vroeger wel gedaan, maar ik heb er een hekel aan om 10 min. voor mijn proef stil te moeten staan, die dingen eraf te laten wikkelen.. en dan weer aan het werk te moeten..

Ik heb nu van die eskadron allround peesbeschermers, 4 stuks, ze zijn mooi, zien er uit als bandages, en zéér snel van de benen te halen, wat ik ook echt een minuut voor de proef laat doen.. Lachen

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:52

Soms met bandages maar meestal toch peeskappen of 3-1 beschermers!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:29

sharon80 schreef:
Wat betreft de bandages; ik vind het zelf wel mooier maar toch gebruik ik thuis alleen de beenkappen. Zowiezo omdat ik het makkelijker vind maar ook omdat de temperatuur onder bandages meestal hoger oploopt dan onder kappen. Op concours gebruik ik een enkele keer bandages.

Wat betreft het hoedje; ik vond het een genot dat ik de cap niet meer op hoefde toen ik in het Z reed. Ik weet wel dat het veiliger is, maar toch. Nu begin ik met een jong paard weer in de lagere klasses en baal ik er van dat ik weer zo;n ding op moet. Dat ding zit bij mij gewoon niet lekker.....heb al verschillende geprobeerd. Boos! Boos!

Dat heb ik ook, vind een cap echt vreselijk, het zweet, het jeukt.. en het gaat schuren op mijn hoofd

annemarieke9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:20

Ik rij altijd los zonder bescherming, omdat je anders weer moet stil staan om alles er af te halen zeker met bandages

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:56

Karoliefje_ schreef:
sharon80 schreef:

Dat heb ik ook, vind een cap echt vreselijk, het zweet, het jeukt.. en het gaat schuren op mijn hoofd

Ik krijg zowel van de cap als het hoedje hoofdpijn... Bloos mijn voorkeur gaat dan wel uit naar cap, maar het hoedje vind ik toch mooier staan vanaf het Z1.
En ik moet thuis zoiezo altijd met cap trainen, want als mijn moeder zit dat ik caploos rij.. zet ze heel het spul op marktplaats.. Clown
(zusje in coma gehad na val mét paard zonder cap.... )

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:00

Yinka schreef:
Solitair, waarom kies je voor bandages en niet voor peesbeschermers als je bang bent voor blessures?

Niet aanvallend bedoeld, maar uit nieuwsgierigheid Lachen

Omdat je met peesbeschermers nog weer hebt dat de benen smerig worden. En de peesbeschermers gebruik ik thuis ook met trainen en je krijgt ze nooit zuiver schoon, dus worden de benen ook nog weer is smerig van de peesbeschermers.

Ik heb totaal geen last dat ik even aan de kant moet staan om de bandage's af te halen. Ondertussen doe ik mijn giletje uit, en m'n rij-jasje aan. De bandage's worden ondertussen door paps en mams afgehaald en ik kan zo weer doorrijden. Tevens ook even een moment om met de instructeur nog enkele punten door te nemen.