Liever rijlaarzen of ander schoeisel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Simone

Re: Liever rijlaarzen of ander schoeisel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:24

Ik draag eigelijk altijd rijlaarzen Pling , die mogen vies worden en het is fijner voor het paard

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:33

ik heb altijd mijn "westernboots" aan......waar ik ook ben wat met paard te maken heeft Clown

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:43

Ik heb altijd mijn leren rijlaarzen aan. Zit een rits in dus als ik het warm heb aan mijn benen kan ik altijd nog de rits open zetten!
Als ik weet dat ik niet ga rijden heb ik altijd mijn Crocs aan. Clown

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:49

Ik heb eerst altijd jarenlang met rubberen rijlaarzen gereden. Nu ik jophurs&chaps heb ontdekt wil ik niets liever meer! Tevens heb ik nog nooit met leren laarzen gereden, maar dat vind ik voor mij persoonlijk een beetje te duur. Mijn jophurs&chaps zijn trouwens wel allebei van echt leer, en dat merk je wel vergeleken met rubberen rijlaarzen.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:56

ik rijd bijna 6 jaar, en heb ongeveer 5 jaar met rubberen rijlaarzen gereden en die had ik dan ook de hele tijd aan ook met poetsen enzo.
sinds een jaar heb ik jophurs+chaps en dat vind ik veel fijner. gewoon me jophurs aan en voordat ik het zadel erop doe gewoon mijn chaps aan Lachen
met wedstrijden rijd ik wel met rijlaarzen, dat ziet er wel netter uit. maar vind chaps dus wel lekkerder rijden Tong uitsteken

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:22

jophurs en chaps
en als ik in de stal bezig ben klompen Tong uitsteken

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:28

Ik gebruik al jaren gewone rubberen rijlaarzen, maar ga volgend jaar zomer toch kijken voor schoenen/jophurs en chaps, lijkt me geen overbodige luxe met dat warme weer!

Leren rijlaarzen vind ik erg mooi, maar ik ben niet het type om steeds te wisselen van schoeisel en het is natuurlijk erg zonde om ermee door het weiland te moeten stampen om mijn pony te halen, of swinters de stal mee te mesten, dus dat is denk ik niks voor mij.

prado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:37

Tijdens rijden altijd rijlaarzen.
Chaps rijden niet fijn!

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:40

Ik heb nu gewone schoenen met chaps aan maar wil in de toekomst wel leren rijlaarzen...
Ze zijn alleen zo schrikbarend duur....

x

ChantalD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:29

Ik draag op stal Ariat stalschoenen, met rijden lederen laarzen. Duur inderdaad, maar elke cent waard. Doe nu al zo'n 6 jaar met een paar. Geeft veel steun, goed gevoel, vormt zich naar je voet en zweet niet zo gruwelijk als rubberen laarzen. Reed vroegen wel met schoenen en chaps, maar echt nooit meer.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:50

Als ik niet rijd draag ik stalschoenen of klompen, tijdens het rijden sinds kort leren laarzen van Mountain Horse.
Eerder met jophurschoen en spijkerboek (rijd western) maar vond dat toch niet altijd even prettig vooral niet met langere ritten.
Toen besloten om een wat stoerdere laars te kopen, had ik dat eerder geweten dat die dingen zo lekker zaten.......... Knipoog

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:51

Ik heb wel stalschoenen van Aigle, maar die draag ik erg weinig.
Ik heb bijna altijd de Jodphurs aan van Mondoni. Op stal en met rijden.
Met wedstrijd draag ik er chaps overheen van Ariat.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:08

Ik rijd altijd met afgetrapte All Stars en net zulke versleten chaps;) Dat vind ik echt heeerlijk rijden, maar als de bak nat is of met wedstrijden trek ik mijn rubberen rijlaarzen aan.. het is dat het moet..

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:15

Hmm ligt er aan.
Als het echt niet uit tehouden is en echt ontzettend heet is heb ik me nikie's aan.
Maar met rijden altijd me leren rijlaarzen tijdje terug zou er iemand komen rijden dus wij waren er niet op voorbereid dat wij er op zouden gaan emaal kwam die genen niet opdagen...
Dus ja wat dan hadde zelf ook wel zin om terijden maar ja geen rijkleding bij ons....

Toen zijn we er toch even opgestapt met een spijkerbroek en me nikie's nou daar kwam ik toch snel op terug....
Totaal geen hou vast het zit zo raar normaal gaat alles uit zich zelf nu leek het wel of ik niet normaal meer stil kon zitten met me benen voelde me echt een ..... Clown

En vroeger op manege's of verzorgpony's dee je niet anders als je op de manege was en je eigenlijk geen les had en de eigenaresse zij wil je anders die of die rijden die heeft nog niet gelopen ja als kleine meid laat je je dat geen 2x zeggen...
Ook al is het niet verstandig daar dacht je als klein meisje niet aan Clown
En was het nooit een probleem.

Maar nu merk ik wel dat ik echt gehecht ben aan me laarzen Clown
Nee voor mij niks anders meer....
Misschien dat ik in de toekomst wel rijschoenen aanschaf met chaps (leren)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:19

Met rijden leren laarzen en als ik niet aan het rijden ben oude gympen, bergschoenen (die ik vergeten ben op ponykamp Clown ) of als het warm is op teenslippers. Eerder had ik rubberen laarzen maar nu kan ik niet eens meer met die dingen rijden. Ik moest ze namelijk aan op ponykamp omdat het slecht weer was en ik heb alleen maar last gehad van mijn voeten en enkels...

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:32

Jophurschoenen + chaps. Zitten heerlijk en geven goed steun. Maar dan wel de leren chaps van bv. Ariat want die eenvoudige slappe elastieken chaps vind ik niks.

Mannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:25

Ik rij met leren jhoper(weet niet hoe je het schrijft) en met leren cheps!! op zijn tijd vervang ik de schoenen of de chep (als het versleten is) in de stal draag ik dan gewoon de jhopers!!
met wedstrijden zou ik het liefst leren laarzen hebben maar ik bn nog in de groei Huilen

Romy_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:53

ik rij altiijd met lararzen ik vind met Jophur niet zo mooi

ing0204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:57

Leren chaps, zijn mooi net als laarzen en met leren chaps mag je ook starten. Geen laarzen dus voor mij

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:59

Heb vandaag weer ontdekt dat ik het liefst met rijlaarzen rij... Mn rijlaarzen stonden nog op mijn eigen stal en ik ging naar mn verzorgpaardje. Maar had geen zin om eerst daar heen te fietsen... dus maar andere schoenen aan met chaps... vreselijk vind ik het.

bitchy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:06

Ik vind het fijner om gewoon met me rubbere laarzen te rijden Haha!
chaps vind ik niet zo fijn

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:25

In de les rijd ik met leren rijlaarzen. Na het rijden gaan ze meteen uit (het zijn voor mij echt rijlaarzen, lang lopen en autorijden vind ik er niet prettig mee). Op stal draag ik jodpurs of m'n mountain horse schoenen, beetje bergschoen model en voor buitenritten gebruik ik die ook in combinatie met chaps. Voor een buitenrit vind ik leren laarzen juist weer niet zo fijn.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:27

Ik heb Jodpurs met leren Gaithers van Harry's Horse (55 euro).
Erg tevreden mee en vind het lekkerder zitten dan mijn leren laarzen Haha!
Mag je trouwens ook gewoon wedstrijden mee starten Knipoog
Laatst bijgewerkt door Jinte op 13-08-08 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:30

Ik heb in de stal gewoon jophers aan, en als ik ga rijden dan doe ik mijn chaps erover heen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:35

Tijdens het rijden gewoon jodphurs & chaps Knipoog Leren rijlaarzen vind ik niet nodig, als je geen wedstrijden rijd.

Ik ga straks de wedstrijden wel in, en dan koop ik wel leren rijlaarzen. Maar voor training ; Jodphurs & Chaps kunnen net zo goed. Lachen Chaps zijn echt niet erg voor het paard.