m1 drs toch lichtrijden met de middendraf...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Re: m1 drs toch lichtrijden met de middendraf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:42

Pletje123 schreef:
_10_ schreef:

-1 wordt niet gegeven Lachen

Er kan wel een punt worden afgetrokken daarvoor, dus zou je normaal een 7 krijgen wordt het nu een 6 Knipoog

Dat wat jij omschrijft is wat KW bedoelt. Een -1 is een strafpunt en wordt wel degelijk gegeven Lachen

Niet dus

Fitzroy schreef:
Het wordt niet specifiek als strafpunt gegeven, Pletje maar echt in mindering gebracht op het cijfer. Dit is dus anders dan bv. bij verkeerd rijden -2 in een aparte kolom.

Lachen

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:47

-1 is niet waar.

Een jury heeft mij letterlijk een keer gezegd tijdens het commentaar na de proef, dat beide keren middendraf minstens een 8 waard waren, maar dat ik doordat ik bleef doorzitten 2x een 5 heb gekregen.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:48

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze jury een uitzondering was en niet helemaal goed op de hoogte was van de regeltjes.
Maar ik geloof nooit dat alle keren middendraf "maar" een 6 waard waren.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:56

als je niet kunt doorzitten in middendraf,ben je gewoon nog niet toe aan de M1,en zou je imo niet moeten starten.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:58

timilon schreef:
als je niet kunt doorzitten in middendraf,ben je gewoon nog niet toe aan de M1,en zou je imo niet moeten starten.

Helemaal mee eens.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 05:57

Dat vind ik echt de grootste flauwekul. Moet je eens alle combinaties die niet kunnen wijken, achterwaarts of halsstrekken uit het L2 halen Rolleyes , dan hou je niemand meer over.
Het zijn maar 2 onderdelen, dus als de rest gewoon goed gaat, kun je zelfs nog 200 punten scoren. En dan nog zeggen dat iemand niet toe is aan het M1 Clown

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 06:27

Vind ik ook flauwekul.
Zo roepen ze hier ook, dat als je nog niet vanuit doorzitten kunt aangaloperen in de B, je maar niet moet starten omdat je er niet klaar voor bent. Maar wat moeten ze dan met al die andere B ruiters die dat wel kunnen maar geen 200 punten kunnen halen? Die mogen dan ook maar geen B starten.
Als je 1 onderdeel niet beheerst, wil nog niet zeggen dat je paard slecht loopt.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 07:33

ik zeg ook niet dat het paard slecht loopt,ik zeg dat de ruiter er dan nog niet aan toe is.
ik vind dat je pas iets kunt starten als je thuis ALLES beheerst,o.a doorzitten in middendraf,kunnen wijken,achterwaarts kunnen tonen.
dat het op een wedstrijd misschien niet uit de verf komt,dat is niet zo schokkend,maar als je thuis al weet dat je iets niet kunt dan vind ik dat je dat eerst voor elkaar moet hebben voordat je op concours gaat.
ik rijd z2,zou een leuk grapje zijn als mijn paard de wissels of appuyementen niet zou kunnen:+
tuurlijk hebben wij ook onderdelen die minder goed gaan,MAAR ik toon ze wel.en als er doorzitten in middendraf wordt gevraagt,en je gaat lichtrijden,dan toon je imo de helft van de oefening niet.

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:11

@ sigrid1182 Je kan de volgende keer ook een beetje in je beugels gaan staan (niet te veel natuurlijk), dat doet een meisje bij mij op stal ook omdat haar paard echt niet uit te zitten is. Valt in ieder geval minder op als lichtrijden. Knipoog

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 13:12

Mystique94 schreef:
@ sigrid1182 Je kan de volgende keer ook een beetje in je beugels gaan staan (niet te veel natuurlijk), dat doet een meisje bij mij op stal ook omdat haar paard echt niet uit te zitten is. Valt in ieder geval minder op als lichtrijden. Knipoog

ja das ook een tip....die ik al meerdere keren kreeg...

op t moment supreme toch doorgezeten.....en viel best mee volgens de omstander...

ook de punten vielen mee....want ik had 172 en 178(180-2) en de 1e pr was 186 in biede rubrieken., werd ook gezegd dat beide banen streng gejureerd waren.........dus ik zat mooi in de bovenste helft van deelnemers..

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:38

Misschien een rare vraag maar in welke klasse zou jij ervoor kiezen om dan te gaan doorzitten in de middendraf of wordt het dan inmiddels uitgestrekte draf? Bloos
Dit is niet rot bedoelt maar je moet ergens een grens stellen en dat is dus in de M1.
Zie je het al voor je Z proeven met lichtrijden tja lichtrijden ben ik wel een voorstander van maar niet tijdens een proef, ik zou het eerder tijdens het losrijden doen.
Misschien houdt jouw paard zijn rug wel een beetje vast tijdens het doorzitten en dan ga jij nog meer je best doen om te blijven zitten en zo ga je maar door.
Gewoon inderdaad stukje voor stukje dat hij leert dat er niets mis is met doorzitten.
Misschien moet je de rug van je paard een keer na laten kijken is ook niets mis mee misschien zit er wel een wervel scheef onder je zadel kunnen ze heul veul last van hebben Boos!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 15:23

tellom schreef:
Misschien een rare vraag maar in welke klasse zou jij ervoor kiezen om dan te gaan doorzitten in de middendraf of wordt het dan inmiddels uitgestrekte draf? Bloos
Dit is niet rot bedoelt maar je moet ergens een grens stellen en dat is dus in de M1.
Zie je het al voor je Z proeven met lichtrijden tja lichtrijden ben ik wel een voorstander van maar niet tijdens een proef, ik zou het eerder tijdens het losrijden doen.
Misschien houdt jouw paard zijn rug wel een beetje vast tijdens het doorzitten en dan ga jij nog meer je best doen om te blijven zitten en zo ga je maar door.
Gewoon inderdaad stukje voor stukje dat hij leert dat er niets mis is met doorzitten.
Misschien moet je de rug van je paard een keer na laten kijken is ook niets mis mee misschien zit er wel een wervel scheef onder je zadel kunnen ze heul veul last van hebben Boos!

ik heb er overgens geen problemen mee dat ze in m1 willen doorzitten..ipv lichtrijden..

maar of ik dat doe is natuurlijk wel mijn eigen keuze.... Haha! maar daar zijn ook mn punten naar en daar zeur ik niet over...

ik kan je verzekeren dat er niets aan het paard mankeert.....

het ligt 100% aan mij( mn rug) .

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:51

Eigenlijk moet je natuurlijk doorzitten.. Maar ach stiekum een beetje lichtrijden ik denk dat de meeste juryleden het niet zien.. Ik heb het met de overgang nar M1 gehad dat ik dus automatisch ging lichtrijden bij de middendraf! Is mij 3 x overkomen.. en alle 3 keren hebben ze het niet eens gezien .,Ik had gewoon goede punten..

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:58

mvkj schreef:
Eigenlijk moet je natuurlijk doorzitten.. Maar ach stiekum een beetje lichtrijden ik denk dat de meeste juryleden het niet zien.. Ik heb het met de overgang nar M1 gehad dat ik dus automatisch ging lichtrijden bij de middendraf! Is mij 3 x overkomen.. en alle 3 keren hebben ze het niet eens gezien .,Ik had gewoon goede punten..

in de M1 reed ik op het begin soms ook nog wel eens automatisch licht en inderdaad het valt de jury meestal niet op!

Ik denk dat je gewoon moet doen wat jou het beste lijkt op dat moment .
Lichtrijden met een mooie middendraf of even door de zure appel heen bijten.
Tong uitsteken

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:45

J_Charissa schreef:
mvkj schreef:

in de M1 reed ik op het begin soms ook nog wel eens automatisch licht en inderdaad het valt de jury meestal niet op!

Ik denk dat je gewoon moet doen wat jou het beste lijkt op dat moment .
Lichtrijden met een mooie middendraf of even door de zure appel heen bijten.
Tong uitsteken

dat word dan voor mijn paard door de zure appel bijten...

ik vind het nog het vervelendst voor hem.... Haha!

volgende week pas weer wedstrijd....dus kan nog even brainstormen met alle info van iedereen

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:03

Mystique94 schreef:

Dit is inderdaad een goede tip, hoewel ik hem persoonlijk nog best lastig uitvoerbaar vindt. Knipoog
Mijn paard zit ook nog wat moeilijk door in de middendraf, zelf zou ik er eerder voor kiezen om een nette tactmatige middendraf te laten zien waarbij ik zou blijven lichtrijden (zo onopvallend mogelijk) dan een middendraf al doorzittend maar met tactfouten doordat mijn paard nog niet bevestigd genoeg is om met mij op zijn rug doorzittend tactmatig de hele diagonaal te nemen.
Ik ben het met Fitzroy eens en vind het ook niet nodig om maar thuis te blijven zo lang het onderdeel middendraf met doorzitten nog niet supergoed gaat, als het paard de overige oefeningen gewoon wel netjes kan uitvoeren en dus gewoon met (dikke) winst de proef uit kan komen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:53

Ik vind dat er hier wel heel erg raar gereageerd wordt op de vraag van TS door sommige mensen.....net alsof iedereen die nu zo reageert echt daadwerkelijk pas een klasse hoger gaat rijden als ze echt alles tot in de puntjes beheersen, belachelijk!!!

Gewoon lichtrijden of inderdaad licht proberen te staan. Ik smokkel nog wel eens op driekwart, door één keer licht te rijden kom ik weer redelijk in zijn ritme. Mijn paard draaft afgrijselijk groot en strekt belachelijk maar ik zit het niet uit, nu niet, twee jaar geleden niet en over twee jaar waarschijnlijk nog steeds niet.

Moet ik dan maar stoppen met wedstrijden??? Belachelijk dit.

Overigens ben ik één keer vreselijk gestraft hoor voor lichtrijden over de hele diagonaal, kreeg een twee....met koeienletters stond er doorzitten bij en ja dat snap ik ook wel maar hij deed geen middendraf voor een 3 dus die ene punt aftrek wordt helaas niet altijd zo doorgevoerd.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:11

Iedereen heeft vast wel een onderdeel die niet goed gaat, dan stoppen hun toch ook niet met wedstrijden? Bij mij lukt het halsstrekken nooit niet zo heel goed, dan ga ik toch ook niet stoppen, omdat dat niet goed gaat? Gewoon lichtrijden, dat éne puntje kun je echt wel weer ophalen met een ander onderdeel wat je wel weer beter kunt Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:32

timilon schreef:

En anders moet je het gewoon proberen, mijn inziens zet je jezelf eigenlijk voor gek als je in het M1 gaat lichtrijden bij de middendraf.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 09:57

Charaz schreef:
timilon schreef:

En anders moet je het gewoon proberen, mijn inziens zet je jezelf eigenlijk voor gek als je in het M1 gaat lichtrijden bij de middendraf.

je kan het ook zien als een stukje respect naar je paard toe......

zo zie ik het, waarom op de rug van mn paard stuiteren...wat hem pijn doet...als je weet dat je t nog niet kan...

jou opmerking komt meer over met iemand die dus ten koste van een paard dingen gaat doen....dat vind ik egocentrisch.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:48

Sigrid ik doe helemaal geen dingen ten koste van mijn paard, met een beetje oefenen kun je echt wel aardig blijven zitten in de middendraf zonder dat je heen en weer stuiterd.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 11:14

Charaz schreef:
Sigrid ik doe helemaal geen dingen ten koste van mijn paard, met een beetje oefenen kun je echt wel aardig blijven zitten in de middendraf zonder dat je heen en weer stuiterd.

jij missch wel......... ik kan het niet..je kan wel van jezelf uitgaan, wat jij allemaal kan, maar dat betekend niet dat een ander het dan ook maar zou moeten kunnen charaz....door mijn rugproblemen..doorzitten in middendraf doet mij pijn en het zal voor mn paard dan ook niet prettig zijn...

maar op zich mag hier wel een slotje, heb inmiddels wp in M gehaald, wat het doel was.....

en ben nu gestopt met wedstrijden en het betreffende paard staat te koop...

en deze discussie loopt toch ten einde volgens mij....

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:18

Ik heb het ook wel eens gedaan hoor. Een keer had de jury het niet gezien, een andere keer had ik een opmerking op mijn protocol.
Middendraf vinden wij erg lastig met als gevolg dat er vaak veel spanning bij komt kijken en als ik bleef zitten kwam hij erg tegen de hand. Thuis ging het overigens veel beter, maar we oefenden daar wel op. Na een aantal keer op wedstrijd lichtrijden tijdens middendraf ben ik een keer gaan doorzitten, wat toen ook goed ging.

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:08

Wat ik wel eens deed bij (jonge)paarden die nog wat gespannen waren bij het doorzitten, gewoon lichtrijden, maar heel dicht bij het zadel blijven. Omdat je jasje meestal wel op je bovenbeen ligt, zie je eigenlijk niet dat iemand lichtrijdt. Ze hebben mij er toen ook nog nooit op gewezen!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:19

Hoi sigrid1182, om maar direct met de deur in huis te vallen; jij hebt toch last van je rug om dat je een wervel had gebroken?
Verevelend dat je je paard gaat verkopen komt het door de last van je rug met rijden?