*TIP* voor de zere BILLEN!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Re: *TIP* voor de zere BILLEN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:08

Zinkzalf werkt ook erg goed. Het beschermt de huid en werkt samentrekkend waardoor de beschadigde huid sneller geneest.

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:14

een rijbroek zonder leren zitvlak kan de oplossing zijn groejts eef

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:23

Maar hebben jullie ook een merk wat goede boxershorts heeft? Die van Bjorn Borg vind ik zelf te kort, dus die niet. De mijne zijn nu nl al vijf jaar oud en bijna versleten...

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:25

Met een bontje of gelpad op je zadel rijden

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:26

Ik heb een heel erg verwende bips! Die ligt er nl al op, hihihi.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:10

Met een gewone onderbroek krijg ik het juist, die gaan tussen je billen zitten! met een string heb ik er veel minder last van, nog wel eens maar veel minder
een boxer vind ik niets, kruipt ook omhoog.

t is wel heel vervelend, vooral als je je haar wast en gaat uitspoelen! dan prikt die shampoo zo op je schaafplekjes Bloos!

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:12

roosje78 schreef:
Maar hebben jullie ook een merk wat goede boxershorts heeft? Die van Bjorn Borg vind ik zelf te kort, dus die niet. De mijne zijn nu nl al vijf jaar oud en bijna versleten...

is hema ook een goed merk?? hihi die vind ik wel heel fijn die heeft ook wat langere pijpjes.

verder helpt van A.vogel de rode billencreme heel goed,calendula zalf of creme, of oridza zalf.Het voordeel van die twee eerste is dat die niet zo heel erg vlekken.
en anders mischien zo'n fietsbroekje? of een hoofdkussen op je zadel binden hahahaha
enne Tijgerbalsem??? AUWWWW

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:35

Hebben ze die ook gewoon bij de Hema?!? Hm, dat ga ik van het weekend dan maar even checken.

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:42

jep daar hebben ze gewoon van die boxers wel dan van die strakke zullen we maar zeggen en ook naadloos

calippolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:58

Dankjewel!
Ik heb er namelijk regelmatig last van.

Tong uitsteken Tong uitsteken

DoeggGx

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:01

waarom doe je geen bontje over je zadel? dan zit je mischien zachter en heb je minder last! veel geluk ermee !

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:04

Niks helpt bij mij.. Helemaal niks Clown Ik rij al 22 jaar paard en al 22 jaar ligt mijn kont aan flarden als ik langer dan een uur rij Clown

Ik heb alles geprobeerd.. Lederen zitvlak, geen lederen zitvlak, naadloze onderbroeken, gelpads, blaarpleisters, broek met speciale voering erin, speciale inlegkruisdingen met gel, bontjes, noem alles maar op..

Altijd blaren na een langere rit..

Wat ik altijd doe is het wassen, voorzichtig afdrogen, soms wat vaseline erop, of een andere vettige creme en na een dag is het altijd wel dicht. Daarna vervelt het en is mijn bips weer heel Haha!

Geen idee wat ik zou moeten doen om het te voorkomen, ik laat het altijd gewoon maar helen. Lachen

En dan denk je dat je na zoveel jaar eelt moet hebben.. NOUUUUUU vergeet het maar Clown

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 11:47

nee eelt komt niet op je billen nee! helaas!

ik vraag me altijd af of een bontje nu werkt of niet. Maakt het alleen maar warmer.... Ik zal m is lenen van iemand bij ons op stal.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:48

Oo vreselijk is dat.

Sudo-creme ken ik wel, zal het wel eens proberen.

Meestal deed het na het rijden insmeren met Nivea (de bekende creme *LOL*
Dat werkte ook wel aardig, verzacht in ieder geval.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:49

jenga_8 schreef:
nee eelt komt niet op je billen nee! helaas!

ik vraag me altijd af of een bontje nu werkt of niet. Maakt het alleen maar warmer.... Ik zal m is lenen van iemand bij ons op stal.

bontje werkt wel (mits het echt is, dat syntetische spul brand lijkt me), ik rijd er mee op lange buitenritten. Een gelpad werkt beter

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:56

Een tijdje terug, reed ik wel eens 2 uur achter elkaar in de les op de zelfde pony,
Ze heeft een zadel met op de zitting 2 hoge ''lijnen'' dat gaat ernstig schuren, dan raakt het altijd open,
dat is zeeeer vervelend.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:01

Ik zweer by babypoeder van Zwitsal (als het kwaad al is geschied, en ik van die net-open-geschuurde-plekjes heb). Eerder probeerde ik uierzalf, maar dat werkte averechts.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:04

roosje78 schreef:
Hebben ze die ook gewoon bij de Hema?!? Hm, dat ga ik van het weekend dan maar even checken.

Als het de boxers zijn die ik denk, vind ik ze dus weer niet geschikt.
Er zit wel een soort van kruis ingenaaid, krijg je ook irritatie van.
En de pijpjes lopen ook omhoog dan kies ik liever voor de langere variant Tong uitsteken

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:10

naast de billenpijn heb ik met dressuurwedstrijden ook wel last van de huid onder de zitbeenknobbels... banketstaaf is dat sommige jury's een bondje of gelding niet toelaten... echt raar!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:27

gelpad misschien wel? valt minder op

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:30

Ik gebruik tegen het doorrijden aan mijn billen een zalf die wielrenners ook gebruiken. Het is te verkrijgen in de wielerspeciaalzaak en zit in een blauw potje. Ik kreeg ooit die tip omdat bij mij ook niets hielp. Met name als het een beetje warm weer was lag heel mijn kont aan flarden. Ik had weinig hoop dat dit zou werken, maar het werkt echt! Je huid wordt er weerbaarder van en ligt niet zo snel open. Ben blij dat ik ooit die tip heb gekregen.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:32

Officieel mag er geen bontje of een gelpad op je zadel liggen...
Maar ik heb een zwarte gelpad die je dus niet ziet liggen. Al doe ik hem meestal af op de dag van de wedstrijd zelf, vlak voor de proef. Je kunt er dus voor gediskwalificeerd worden en dat risiso durf ik niet te nemen. Dan maar even 6 minuten pijn lijden...

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:33

roosje78 schreef:

Citaat:
Als het de boxers zijn die ik denk, vind ik ze dus weer niet geschikt.
Er zit wel een soort van kruis ingenaaid, krijg je ook irritatie van.
En de pijpjes lopen ook omhoog dan kies ik liever voor de langere variant Tong uitsteken

Die van de hema vind ik ook niet geschikt. Die pijpjes kruipen omhoog en bij mij
ging die boxer overal zitten waar hij niet zitten moest. Bij Bjorn Borg heb ik dat
weer niet. Maar mischien scheelt het ook wel per persoon.. Heb bijv. ook dat als
ik zonder zitvlak rijd ik eerder last heb dan met zitvlak.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:13

Sussie85 schreef:
Ik gebruik tegen het doorrijden aan mijn billen een zalf die wielrenners ook gebruiken. Het is te verkrijgen in de wielerspeciaalzaak en zit in een blauw potje. Ik kreeg ooit die tip omdat bij mij ook niets hielp. Met name als het een beetje warm weer was lag heel mijn kont aan flarden. Ik had weinig hoop dat dit zou werken, maar het werkt echt! Je huid wordt er weerbaarder van en ligt niet zo snel open. Ben blij dat ik ooit die tip heb gekregen.

Die zal ik zeker eens uitproberen, zo heb ik ook ooit gelezen dat je kamperfoeliespiritus moet gebruiken als de wonden dicht zijn, dus niet open maar dicht, in de zorg wordt dit ook gebruikt bij doorligplekken

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:07

Bij mij was het probleem opgelost door een ander soort broek te dragen. Ik ging van een leren zitvlak naar een kentucky miami, en is prima bevallen. 10 jonge paarden op een dag op een leren zitvlak is niet fijn de volgende dag hoor Clown