En daar gaan we weer: Almelose Ruiterdagen 2003

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 10:51

Misschien dat ik dit jaar ook een kansje ga wagen. Ben niet zo wedstrijd starterig, maar 2 dagen 3 proeven rijden is op zich wel praktisch.
En Almelo-Diepenveen valt ook nog wel te overbruggen, dan kan Kebie gewoon lekker in de wei overnachten.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:56

Natuurlijk kom ik weer!!!
Ik start dan -als het goed is- Z2 met Prakkie en een fantastische kur van Eyes (de proef is al bijna klaar, met dank aan Barbara Koot).
Een goede vriendin van mij (krista) start dan met haar eigen paard (midas) in de B en als ik haar kan overhalen in het L1. Ze had nl. haar eerste B wedstrijd in december en toen werd ze 1e en 3e met 172 en 163 punten... Haha!
Almelo, prepare yourself...here we come!!!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 13:05

prakkie schreef:
Natuurlijk kom ik weer!!!
Ik start dan -als het goed is- Z2 met Prakkie en een fantastische kur van Eyes (de proef is al bijna klaar, met dank aan Barbara Koot).
Almelo, prepare yourself...here we come!!!!

Weer een reden om dit jaar NIET naar Almelo te gaan! Vingers aflikken

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 14:04

*snik snik* wil je dan niet gezellig gaan eten met mij???
*kijkt nu heel lief* ga er gewoon voor zorgen dat we in verschillende ringen zitten, zodat we beiden 1e kunnen worden!!! Knipoog

afgesproken?? Ik wil nl. wel dat je komt Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 14:20

Weer ben ik serieus aan het overwegen toch eens te gaan. Nou maar hopen dat Pablo de komende maanden heel blijft, ook wel handig. En die vriendin van je Prakkie moet maar gauw naar de L1, maak ik ook kans in de B.
Hoe overnachten jullie daar? Mijn vriendin en ik zijn aan het overwegen, en nemen de kosten ook in overleg. Maar kreperen in een tent zie ik niet zitten (zeker als het weer een lekker nat Almelo weer is).

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 14:21

Ik ga met twee paarden, maar weet nog niet in welke klasses.

Jammer genoeg is die week ook het schoolreisje van mijn werk en in die bewuste week mag je officieel geen vrij nemen. Ik heb dus hemel en aarde moeten bewegen, en nu heb ik alsnog vrij, met voorwaarde dat ik 1 dag terugkom om met mijn eigen groep weg te gaan. Dat wordt de woensdag of de vrijdagmorgen. Wel balen, maar aan de andere kant is het ook wel leuk om met mijn eigen kotertjes het schooljaar af te sluiten. Knipoog

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 14:38

Ben een aantal jaren geleden met mijn 1e paard geweest.
Was een geweldige ervaring!
Dit paard was heel makkelijk in de omgang en vondt alles best
als ze maar kon eten. Vork Vork

Leviticus is een heel ander verhaal.
Als ik die een week achter de tralies zet in een "kleine" box dan krijg ik zeker ruzie met hem.

Het is dik 2 uur rijden om er te komen, dus even naar huis brengen is er niet bij.

Als het goed is zijn er in augustus weer de Waspikse Ruiterdagen (maandat t/m zondag) en dan kan hij na de proef weer mee naar huis.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 14:52

Levi, dat is ook de reden waarom ik ernstig twijfel om wel te gaan dit jaar. Fitz was verleden jaar behoorlijk in de stress en had het echt niet naar zijn zin. Ik ben dan ook een dag eerder teruggekomen dan de bedoeling was. Hij kan die drukte slecht aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:48

Fitzroy schreef:
Levi, dat is ook de reden waarom ik ernstig twijfel om wel te gaan dit jaar. Fitz was verleden jaar behoorlijk in de stress en had het echt niet naar zijn zin. Ik ben dan ook een dag eerder teruggekomen dan de bedoeling was. Hij kan die drukte slecht aan.

Hmm, ben benieuwd hoe die kleine van mij gaat reageren, hij is nog nooit langer dan 3 uur van huis geweest, en dat 4 keer in zijn leven!! Hoop niet dat hij last van heimwee krijgt. Haha!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:02

Ik kreeg ook al zon geweldige kaart van de almelose ruiterdagen en ik ga zeker weten weer!!
Alleen ik weet niet of obsess tegen die tijd weer in orde is. Als ie dan net is opgeknapt start ik L2 en als ie eerder weer goed is waarschijnlijk M1. Ik ga met een vriendin van me die start dan ook M1 denk ik.

Over de kosten, ik was vorig jaar en een klap geld kwijt, niet normaal! IK geloof alleen al 200 euro voor de stal van obsession. E dan komt er nog de plaats van de caravan bij.Maar goed we hebben wel een week lol gehad!!
We hebben vorig jaar nog geinformeerd of we dat grote kamphuis niet kunnen huren maar dat schijnt al verhuurd te zijn voor de komende 5 jaar.

De ponies zijn van 13 t/m 16 juni.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:09

Eleonoor schreef:
Weer ben ik serieus aan het overwegen toch eens te gaan. Nou maar hopen dat Pablo de komende maanden heel blijft, ook wel handig. En die vriendin van je Prakkie moet maar gauw naar de L1, maak ik ook kans in de B.
Hoe overnachten jullie daar? Mijn vriendin en ik zijn aan het overwegen, en nemen de kosten ook in overleg. Maar kreperen in een tent zie ik niet zitten (zeker als het weer een lekker nat Almelo weer is).

Ohoh, daar gaat m'n extra kansje in de B Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 21:03

Ik denk dat ik er ook ben dit jaar, en dan ook om te starten.

Uiteindelijk is het een thuiswedstrijd voor mij Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 21:25

Mayo"]
[quote="Concorde schreef:
Hmz, ik heb rond die tijd stage. Maar ik ga zeker proberen te starten. Dan wordt 't B dressuur denk ik, en misschien ook springen, maar dat weet ik nog nie.

Alleen springen!!!! Anders heb ik teveel concurrentie in de B-dressuur en kan ik een plaatsing wel vergeten *LOL*
[/quote]
Hmz, dat heb ik juist met springen, met dressuur kan t me niet zo boeien of ik geplaatst ben, ik rij voor mn winstpuntje. Heb toch niet een zodanig goed paard dat ik met zulke grotere evenementen eerste zou kunnen worden. Idd teveel concurrentie.
Met springen... Tja, dan gaan we dr voor he! En Almelo is wel errug moeilijk gebouwd, Max en ik hebben dan waarschijnlijk een keer 2 of 3 springwedstrijden gehad.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 21:42

klopt, almelo staat over het algemeen behoorlijk aan de maat gebouwd.
bij de kinderboerderij op het beeklust staat ook zo'n grote scouting blokhut, die is ook te huur en er kunnen zeker 20 man slapen. ik weet alleen niet bij wie je moet zijn om die te huren

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:11

Of je gaat voor die week ergens anders een stalletje in de buurt huren...
Dan ben je er toch dicht bij en kun je er ook elke dag zijn, maar hoef je niet iedere keer de enorme afstand afleggen die je zou moeten als je van ver komt (en dan heb je meestal ook niet van zulke hoge prijzen en kans op dat je paard ook lekker los kan lopen, in de bak of wei oid).
En jezelf dan op de camping of hotel/huisje oid in de buurt van je paard en niet te ver weg van de ruiterdagen.

Ik zou mijn paard ook niet op zo'n terrein kunnen plaatsen, ook al is het maar voor zo'n week, ze wordt super sjago van stallen met tralies en geen weidegang en waarschijnlijk nog meer van zo'n drukke omgeving.
Het lijkt mij magisch om zoiets mee te maken, ik woon er dicht bij en zou dus daar niet gaan staan maar de keren dat ik zou moeten met mijn paard de (kleine) afstand afleggen.

Maarjah, ik rijd geen wedstrijden en daarbij rijd ik nog geeneens op dit moment door verschillende omstandigheden.
Maar zoiets meemaken, en dan vooral in de buurt, lijkt me super.
En dan ook het gevoel om met je paard daar te kamperen oid (maar ik woon er dicht bij dus dat zou niet hoeven en het is niet echt geschikt).

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:12

Hint: Wij zitten op 10 minuten van de Ruiterdagen (auto) en verhuren stallen. Goede boxen met weidegang, warm+koud water wasplaats, mooie buitenbak... En vlakbij (100 meter verderop) is een kamperen-bij-de-boer. Trailers kun je bij ons ook wel kwijt. Tis trouwens niet echt op stapafstand, onder het zadel had ik t niet gedaan om naar het wedstrijdterrein te rijden. Maar je zit wel lekker in de buurt, en zo kun je je paard tussendoor gewoon naar stal brengen waar hij lekker uit de drukte staat. Intresse? PB maar!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:34

Jaaaaaaaaaaaah!!!
Ik ga zeker weten weer meedoen!!!
Ik sta daar op stal bij de Bosrand. Het wordt geloof ik mijn 4e keer.
Is echt een supergezellig concours

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 00:04

Hmmmz ik wil erg graag mee doen, maar heb 20 juni al een SGW staan in Ede, dus helaas... misschien volgend jaar!!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 00:42

He hallo
Als mijn schouder het toelaat ben ik ook van de partij.
Lotje vertelde me dat ik best wel kon doen, maar na de verhalen van slechte bodenms had ik mijn vraagtekens erbij, Lotje heeft me toch omgepraat.
Als het niet gaat vraag ik Lotje of ze ko wil starten Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 01:00

chantal_cs schreef:
Hmmmz ik wil erg graag mee doen, maar heb 20 juni al een SGW staan in Ede, dus helaas... misschien volgend jaar!!

he ik denk dat ik daar ook maar naar toe ga!!!!!!
almelo beetje ver weg! maarja das Ede ook!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 01:07

Fitzroy schreef:

Dit voor jou en alle andere bokkers die nog zitten te twijfelen, wij (lageveld en ik) zijn van plan hier iets meer op te richten dan een hobbiematige paardenhouderij.
Het is de bedoeling dat er een aantal paddocks gebouwd gaan worden (Colin, kom je even helpen? Tong uitsteken ) en in overleg is alles mogelijk bij ons....ook voor overnachting (+eten) kunnen we zorgen.

We zouden bijvoorbeeld een hele week van de Almelose Ruiterdagen kunnen reserveren om jullie en jullie paarden onderdak te bieden.
We hebben ideeen en mogelijkheden zat en zijn wel nieuwsgierig naar wat jullie vorig jaar kwijt waren aan stalling + overnachting, enz.
Wij kunnen er hier een gezellige boel van maken!

Mirjam (en Bertus)

Biebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 16:29

Ja ja, dit jaar ga ik ook van de partij zijn!!! Heb zelfs al ingeschreven. Ik ga de hele week en start alle dagen....dapper....in de M2...hahaha.
Overnachten wil ik graag op het terrein in de vrachtwagen waar ik mee kom. Het zou leuk zijn als we met een stel bij elkaar op een campingterreintje kunnen staan, net als vorig jaar (toen ben ik heel ff komen spieken, vond het gelijk helemaal te gek)
En de kosten? Ach ik zie het maar als een vakantie....dat kost ook geld...

Ik ga maandags al, zijn er meer mensen die 'smaandags al gaan? Vast wel toch?

Ik heb er vreselijk veel zin in!!!!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:19

ik kom zeer waarschijnlijk elke dag wel kijken... net zoals de vorige keer... en ik hoop natuurlijk dat onze boktkok maarten ook weer komt, kunnen we weer lekker gaan BBQen Kwijl

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:25

Ik ga er ook naar toe. Ik doe denk ik alleen springen anders word het zoveel voor haar! Ik vind het altijd heel leuk daar ik blijf er alleen niet overnachten.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:25

Misschien waag ik me er dit jaar ook aan. In de M2 of in de Z1, dat weet ik nog niet...
Eerst maar eens kijken wat de kosten zijn en of we tegen die tijd een andere auto hebben die ik mee kan nemen.