Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

malih schreef:je moet gewoon even als hij niet thuis is... De schep in de grond zetten en even flink gaan staan scheppen zodat je de wortels raakt... Dan gaat hij een een kant, of helemaal dood... En dan gewoon t zand er over heen en doen alsof je van niks weet....
Dan moet hij wel iets nieuws kopen, en jij hebt natuurlijk niks gedaan....Hij ging gewoon dood...
Zammie schreef:Als de haag op eigen terrein (dus van buren) staat, dan moet de buurman hem inderdaad zelf onderhouden. Op scheiding is het normaal dat ieder zijn eigen kant doet. Tja, als hij hem echt niet wil onderhouden, dan kun je altijd nog werk ervan maken dat de heg weg moet. Maar je zult ook zelf ervoor moeten zorgen dat jouw pony's er niet bij kunnen komen. Je hebt nu alleen gaas ertussen? Zonder stroom? Dat is toch vragen om moeilijkheden...
superwoman schreef:Die paddock, die je wil gaan plaatsen, heb je die aan gevraagd bij de gemeente? Zo niet,dan zou ik toch aanraden om niets over de heg te zeggen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je een paddock (met zand) zo dicht naast de grenslijn mag plaatsen.

Zammie schreef:Als je er van die heidematten tegenaan zet, zou de haag dan niet vanzelf doodgaan? Coniferen gaan wel dood als er iets tegenaan gezet wordt... Misschien gaat de haag dan ook kapot?
.Lieke_M schreef:Dan moet zijn illegaal hokje dat op 20 cm van de grenslijn staat, ook verdwijnen......
Het enige wat ik wil is dat hij zijn taxus bij mijn pony's vandaan houdt, is toch niet teveel gevraagd hé.
) over de haag. Het lijkt me geen fijne makkelijke buurman en misschien vind hij het "hokje" wel de moeite waard om je dwars te bomen....
amondi schreef:malih schreef:je moet gewoon even als hij niet thuis is... De schep in de grond zetten en even flink gaan staan scheppen zodat je de wortels raakt... Dan gaat hij een een kant, of helemaal dood... En dan gewoon t zand er over heen en doen alsof je van niks weet....
Dan moet hij wel iets nieuws kopen, en jij hebt natuurlijk niks gedaan....Hij ging gewoon dood...
Zo maak je vrienden....
Die heidematten van TS zijn een veel betere oplossing, plus een meter,( minstens) de aan te leggen paddock van de erfgrens afhouden. Dan kan je er altijd nog langslopen met een heggeschaar als het echt moet.
Lieke_M schreef:[Het enige wat ik wil is dat hij zijn taxus bij mijn pony's vandaan houdt, is toch niet teveel gevraagd hé.
Lieke_M schreef:Ik zie toch al dat ik de haag helemaal niet weg wil.... (wel eerst alles lezen hoor voor je commentaar geeft...).
Ze moet gewoon niet door m'n afsluiting heen groeien.
Er komen sowieso heidematten en een stroomdraadje om de pony's er van weg te houden.