proef 4 te hoog niveau voor klasse B??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Re: proef 4 te hoog niveau voor klasse B??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:26

ook ik vind dit de lastigste proef.Mijn pony is een draver en vind het makkelijker om op een volte aan te galopperen dan op de hoefslag.ook moet je rechtsom tussen h en c weer naar draf,dat is dus 1 hoek de tijd om je pony terug te nemen.linksom is het weer tussen m-c-h-,dus dat is weer langer.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:33

Ik vind dat echt een heerlijke proef, mn paard heeft dan iets minder de tijd om op andere dingen te letten, heb meestal een 7 of 8 voor mn middenstap, tijd zat om voor te bereiden en het zijn enkele passen, je hoeft niet van het begin tot het eind.
Galop in het begin van de proef maakt mij ook niet zoveel uit, je hebt tenslotte al losgereden neem ik aan dus alle gangen al gehad.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:45

Ik vind proef 3 eerlijk gezegd 'lastiger' dan proef 4. Ben in proef 3 de eerste keer ook keurig verkeerd gereden...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:42

proef 3 vandaag voorgelezen.. amazone verdronk er ongeveer in.. wat een voltes..

4 vind ik lekker lopen.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:25

Ik heb ook nooit problemen gehad met proef 4. Alles is op je dooie gemakje te lezen en dus te rijden behalve dat lijntje waarvan je uit galop terug moet naar draf, daarna gelijk stappen en dan middenstap. Ik moest proeven gister voorlezen en heb er zelf ook nooit meer moeite mee gehad. Kan me wel voorstellen dat de ene proef je beter ligt dan de andere.

Maar opzich is het een goede voorbereiding op de L1, daar moet je alles net zo snel achter elkaar als dat stukje waar jij waarschijnlijk moeite mee hebt.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:34

Vind ze niet te moeilijk, zijn wel veel oefeningen achter elkaar! Indd. goede oefeningen voor de L.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:20

proef 3 vind ik pas een k.. proef ik word echt helemaal gestoord van al die voltes.. moest ik nou nog een volte of toch niet
zo vaag...

annikaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:26

ik denk als je die proef moeilijk vind je eerst nog maar is door moet gaan trainen, als bij B rijd moet je eigenlijk al L1 kunnen starten en als je B dan al moeilijk vind , dan blijf wel erg lang hangen. je kan beter een half jaartje wachten en pas beginnen als je er klaar voor bent, dan vlieg je er ook zo door heen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 21:12

heb proef 4 vanaaf ook weer geoefend..ging best wel lekker...

beter dan proef 3 Bloos

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:10

Ik ben het met de rest eens, liever proef 4 als proef 3! Proef 4 loopt juist lekker, fijne oefeningen die goed op elkaar aansluiten. In proef 3 zitten wat mij betreft echt te veel voltes...

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:14

ik vind proef 4 nog wel mee vallen, maar proef 3 vind ik veel erger,echt heel veel voltes! maarja, tis maar wat je zelf fijner vind he!

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:57

ik vind proef 4 juist fijn constant foto's de 8en stromen dan binnen haha:P groejts eef

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:50

ik ga geen half jaar wachten met concours Clown

heb er vandaag 1 gehad...proef 4 had ik 184 punten..!
en in proef 3 had ik geen winstpunt Clown

maarjah heb nu mun 1e winstpunt binnen Haha!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:54

Als je wat langer B rijdt wordt je vanzelf handiger, en dan baal je straks van die lange stukken niets doen..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:55

caroline78 schreef:
Ik vind die proef goed te doen. beter dan die andere proef waar je helemaal dizzy van wordt van alle voltes Haha!

dat vind ik nou ook haha

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:07

Marijkjuh schreef:
WenK schreef:
Sorry? Wat versta jij onder snel aangaloperen en korte overgangen? Ik zie gewoon F-A-K aangaloperen en alle ruimte voor de overgangen. Kan me ook niet herinneren dat ik 1 van de Bproeven moeilijker vond dan de anderen hoor... In de L2 wel, daar vond ik proef 11 moeilijker dan de rest.

Helemaal mee eens, de B proeven waren allemaal even moeilijk.
Binennkort heb ik mijn L2 debuut en ik las proef 11 dus even door, maar dat is idd nog een pittige al kom je net uit de L1. Een leuke uitdaging Haha!

ik kom net uit de L1, en proef elf valt erg mee hoor. even oefenen dat je van hand veranderd in galop en dan nog een nette overgang maakt. maargoed het is inderdaad pittiger dan een B proef. ik heb persoonlijk B nooit als moeilijk en snel ervaren. eerder als saai. die eeuwige voltes en rechtuitrijden.

li_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:04

Wat is de algehele proef want zo tussen de regels door klinkt het simpel maar kan nu niet de hele proef zien!! Ik vind het een beetje banketstaaf om me mening te gaan geven als ik niet eens weet hoe de proeg helemaal gaat.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:51

suuzepuus schreef:
ik lees het niet anders, ik denk dat de instructrice de proef mielijk vind voor deze combinatie. is het de proef met h-c-m arbeidsdraf, tussen m en b arbeidsstap en dan b-k van handveranderen in middenstap? dat vind ik ook voor een b proef behoorlijk heftig. je hebt geen tijd om je middenstap voor te bereiden.

Ik vind het een best lekkere proef, maar idd van galop terug naar draf, stap en dan middenstap zitten vrij vlot achter elkaar en dat vind ik ook niet prettig om te rijden

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:32

WenK schreef:
Sorry? Wat versta jij onder snel aangaloperen en korte overgangen? Ik zie gewoon F-A-K aangaloperen en alle ruimte voor de overgangen. Kan me ook niet herinneren dat ik 1 van de Bproeven moeilijker vond dan de anderen hoor... In de L2 wel, daar vond ik proef 11 moeilijker dan de rest.

Hier precies hetzelfde! Proef 11 steekt er idd ver boven uit vind ik!

In de B mag je niet klagen vind ik, je krijgt overal ruim de tijd voor. Gewoon basis.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 21:37

kinuh schreef:
WenK schreef:

Hier precies hetzelfde! Proef 11 steekt er idd ver boven uit vind ik!

In de B mag je niet klagen vind ik, je krijgt overal ruim de tijd voor. Gewoon basis.

hihi deze proef gaat nu ook wat beter hoor..
gister un wp mee gehaald...
en vandaag met proef 3...

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:49

De b proeven moeten juist ook een beetje moeilijkere dingen in zitten vind ik.
Anders lijkt er geen eind aan te komen ja..
Als ik naar mijn paard kijk, die word juist er scherper van als alles een beetje klein en kort achter elkaar komt. Dus ik denk dat het per paard verschillend is.
Een paard wat er mischien nog niet klaar voor is zal er best moeite mee kunnen hebben.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:46

Het enigste lastige vind ik,
is dt je op de hoefslag moet aanspringen,
aangezie'n m'n paard daar moeite mee heeft.
Verder is hij zeker niet moeilijker dan de andere..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:48

ik was echt blij toen ik naar het L1 mocht. wat is de B een saaie proef. ik haalde in het L1 hogere punten dan in het B. puur omdat inderdaad zoals hierboven gezegd is in het B er geen einde aan komt. zo ontzettend saai.

Eva_Maria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:32

hey,

de proefjes van de B zijn veel MAKKELIJKER geworden dan dat ze jaren terug waren!
tegenwoordig hoef je alleen nog maar voltes te draaien en de overgangen zijn vaak op de lange zijde.
Ik vind dit persoonlijk VEEL TE MAKKELIJK!
Vroeger was het namelijk tussen de letters bijv A en F, nu heb je heel de zijde!
Met als commentaar; ja dit is voor de jonge paarden... jaja.
Ook het binnenkomen en groeten is er niet meer, OOK ONZIN!

Als je jonge paard nog te jong is voor wedstrijden dan wacht je gewoon toch nog eventjes!
Ik heb ook een jong paard en ik maakte hem eerst voor elkaar en toen pas meegenomen op wedstrijd.
Sorry maar de proeven zijn echt veel te makkelijk geworden!
Rijd de oude maar eens dan voel je het verschil...

groetjes

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:22

Eva_Maria schreef:
hey,

de proefjes van de B zijn veel MAKKELIJKER geworden dan dat ze jaren terug waren!
tegenwoordig hoef je alleen nog maar voltes te draaien en de overgangen zijn vaak op de lange zijde.
Ik vind dit persoonlijk VEEL TE MAKKELIJK!
Vroeger was het namelijk tussen de letters bijv A en F, nu heb je heel de zijde!
Met als commentaar; ja dit is voor de jonge paarden... jaja.
Ook het binnenkomen en groeten is er niet meer, OOK ONZIN!

groetjes

Na de hoofdletters hadden weg gemogen;)

Ik vind het wel grappig om te lezen dat jij zegt dat ze vroeger makkelijker waren, had laatst met mij lesgever er over en hij vond ze weer pittiger dan vroeger. Zelf heeft hij ook veel wedstrijden gereden maar wegens omstandigheden mee gestopt.
Jammer genoeg heb ik het oude proevenboekje niet meer dus kan ze ook niet vergelijken. Waar ik het zeker wel mee eens ben is dat je niet meer binnen komt op de a-c lijn en dan groeten, van mij had dat er wel inmogen. Of dat nu voor jonge paarden is of niet.