Kopen van een paard...hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daisy073

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:35

Wij waren al een tijdje op zoek naar een paard en wilde het natuurlijk ook goed doen. In die tijd verzorgde ik bij mensen hier in de buurt de paarden en zijn ook goeie vrienden van ons geworden. Toen hun vertelde dat 1 van hun paarden te koop stond waar ik echt helemaal verliefd op was wilde ik haar natuurlijk. Daar is wel een half jaartje overheen gegaan met kijken naar een stal, de kosten en het keuren en al die dingen. Ze kon niet echt veel alleen basis stap draf en een beetje galop en was toch al 9 jaar. Ik reed haar 2 jaar lang 1x in de week maar we wilde haar toch ''op proef'' nemen. alleen bleef ze er wel gewoon staan. we konden elke dag komen wanneer we wilde. en het ging allemaal erg goed.
een maandje later kochten we haar en kwam ze op een andere stal te staan en daar is natuurlijk alles wel anders en ze is toen ook best veel veranderd. Ook omdat ze gewend was om bij haar kinderen te staan. was toen wel even doorzetten omdat ze alles tegen me deed maar na 2 maandjes is het een schat van een paard die al vn alles kan. alleen ze is en blijft heeeeel sterk. maar ik kan er nu wel goed mee overweg.
nou ik hoop dat je een leuk paardje kan vinden!
naar wat voor paard ben je eigenlijk op zoek? ikzelf heb een kwpn'er

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:45

Wij verkopen zelf ook met regelmaat een paard.
Als het om particulieren mensen gaat adviseren wij ze om:
# Zeker meerdere paarden kijken en proberen
# Paard wat bevalt altijd nog 1 of 2 keer extra te proberen.Als het paard daar al aan toe is, eventueel op vreemd terrein.
# Iemand mee te brengen die er verstand van heeft bijv Instructeur.
# Altijd keuren.onze paarden zijn altijd al gekeurd, maar zowiezo klinisch overkeuren en foto's na laten kijken.
# Zelf de DA uitkiezen. Er is altijd wel binnen een straal van 50 km een erkend keurings station of kliniek.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:40

Puur op gevoel, totaal niet met verstand. :+

Misschien stom, maar ik ben nog steeds (3.5jaar) erg tevreden.
Het was liefde op het eerste gezicht, al toen ik de advertentie op marktplaats zag.
Het was het eerste paard waar ik interesse in had, ging langs, en kocht.
Zelfs zonder proef te rijden of keuring. Ik heb zelf een en ander nagekeken
en het voelde super goed. Ach, gevoelsmens he. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:17

sullebulle schreef:
Puur op gevoel, totaal niet met verstand. :+

Misschien stom, maar ik ben nog steeds (3.5jaar) erg tevreden.
Het was liefde op het eerste gezicht, al toen ik de advertentie op marktplaats zag.
Het was het eerste paard waar ik interesse in had, ging langs, en kocht.
Zelfs zonder proef te rijden of keuring. Ik heb zelf een en ander nagekeken
en het voelde super goed. Ach, gevoelsmens he. ;)

Ik zie het probleem niet. Ik heb mijn paarden ook altijd op gevoel gekocht. Keuren is voor anderen.
Als ik wil, kan ik verkopers best een en ander nadragen, maar aan de andere kant wist ik de meeste zaken wel. Kwestie van hoe belangrijk vindt je dat.
Je zult van mij geen berichten vinden over "opgelicht" of "bedrogen" door verkoper. Ik wist wat ik kocht, nam soms een risico, maar bedrogen ben ik nooit; sterker nog, ik wist de eigenaren dingen over hun paarden te vertellen die ze zelf niet eens wisten!!

Anoniem

Re: Kopen van een paard...hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:59

Ik heb mijn paard gekocht toen hij nog maar vijf maanden was. Ik zag een advertentie op internet en ik ging voor het eerst bij hem kijken toen hij 1,5 maand oud was. Daarna heb ik weer contact opgenomen met de fokker dat ik hem graag wilde kopen onder voorbehoud van een klinische keuring en met een contract waarin ook was opgenomen hoe de dingen geregeld zouden zijn mocht hem iets overkomen voordat hij naar mij kwam (omdat hij natuurlijk nog een aantal maanden bij zijn moeder moest blijven). We zijn toen nogmaals wezen kijken en toen hebben we ook over het contract gepraat. Daarover zijn we het toen eens geworden, ook over aanbetaling etc. Toen hij vijf maanden was, hebben we hem opgehaald en heb ik het resterende deel van de koopsom betaald.

Tanja

Re: Kopen van een paard...hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:31

Dit is een topic uit 2008.
Hier een slotje.