Hoe toon ik aan dat eigenaar ben van mijn paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Hoe toon ik aan dat eigenaar ben van mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:02

ik betaal alle rekeningen toch al 10 jaar zelf, maar dan handje contantje
maar eigenlijk vind ik dat er een bewijs moet komen, bv de overschrijving van stamboek, zoals het bij auto`s ook is,

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:12

inderdaad als je zelf een weiland hebt en zelf smid ben ofzo of zelf de hoeven doet en je paard nog nooit ziek is geweest..
hoe kan je dan aan tonen dat hij van jou is?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:19

door foto´s van jou op je paard bijvoorbeeld, wedstrijduitslagen, vermelding in het clubblad van je vereniging, wees creatief.
Maar soms zijn dingen nou eenmaal niet aan te tonen, maar dat geldt dan ook voor die ander die jouw eigendomsrecht aanvecht en zoals Lieke al zei, zal die moeten bewijzen dat hij/zij dan eigenaar is.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:11

Silly1972 schreef:
Dan scheelt het dat ik hem alleen heb, maar hoe wil je dan bewijzen dat het jouw eigendom is? zover ik weet zijn er geen echte eigendomsbewijzen, en de KNHS vertelde mij dat hij nu op mijn naam staat, dus van mij is

Papier of paspoort iss ook geen eigendomsbewijs, juist om gevallen zoals bv scheiding of diefstal met bv paspoort te voorkomen dat iemand anders het eigendomsrecht opstrijkt.

Het paspoort is ook nog maar in een beginstadium en zal ongetwijfeld aangepast gaan worden.
Zaak is dat je liefst een aankoopscontract hebt en alles bewaard van je paard, zoals rekeningen van de dierenarts, stallingskkosten enz, een andere manier is er helaas nog niet.

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:26

ik ben mijn paard weggedaan
hij staat nu op rust bij mensen waar hij slecht behandelt wordt

zij hebben de papieren waar mijn naam opstaat als eigenaar en bewijs van afstand heb ik niet getekend
wie is de eigenaar van hem?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:30

miss lyynnie, ik heb je deze link niet gegeven om weer een discussie op te starten, lees hem goed door en trek je conclusie, de rest kun je in je andere topic kwijt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:30

Silly1972 schreef:
Klinkt heel krom, maar het als je het paspoort in bezit hebt ben jij de eigenaar. En uiteraard koopcontract, maar 9 van de 10 keer wordt er geen koopcontract getekend, zeker niet bij particulieren, vandaar dat ze de overgang van paspoort als overgang van eigenaar beschouwen, heb het laatst namelijk uitgezocht toen ik mijn paard kocht.

Dat zou niet best zijn want dan zijn mijn paarden nu van de manege waar ik sta Clown
(ik heb ze nl. even de paspoorten gegeven ivm de enting die ze nu krijgen)

Nee hoor, zonder gekheid, er is maar 1 eigendomsbewijs en dat is je koopcontract! Voor zelfgefokte dieren is dat het koopcontract van de moeder.

Als iemand een paard rijdt voor een ander, en hij brengt hem bijv. op wedstrijden uit dan moet deze ruiter wel het paspoort van het paard meekrijgen. Maar daarmee is hij echt geen eigenaar!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:34

cissy schreef:
dat zei ik al, door de rekeningen en betalingen van de stalling etc. degene die dus in het dagelijks onderhoud van hetpaard voorziet wordt gezien als eigenaar, niet degene die de papieren in zn handen heeft.
Zou mooi zijn dat als je papieren worden gestolen en je paard wordt overgeschreven..... ben je m kwijt!

hihi ik zal mijn schoonvader vertellen dat hij eigenaar is van een leuke KWPN-er.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:35

hele topic gelezen?
als jij gaat scheiden heb je een probleem met je schoonvader denk ik als hij kwaad zou willen Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:29

Dit is al een vrij oud topic, de reacties die nu geplaatst worden voegen niets nieuws toe, hier dus een slotje.