Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
daarna gaan ze de les in of naar buiten+stal 

verder staan de paarden en grotere in boxen. Pony's gaan meer en langer naar buiten dan de paarden (al scheelt dit 1 a 2 uur, dan nog is het wel even.) maar als je het eens goed bekijkt : een paard van 1.90 in een normale (dus zeg kleine) box, moet er schuin instaan om niet tegen een wand aan te zitten hoor
en een pony van 1.10 in een stand van 1,5 x 3 heeft hier echt geen moeite mee
) en komen bijna de hele dag eruit, enkel onder de lessen en s'avonds/s'nachts niet.. maar met les lopen ze vaak mee. en s'avonds slapen ze op stand. Verder komt het gemiddeld standpaard toch bijna 2a3 uur langer uit zijn stal dan een boxpaard (hiermee bedoel ik de overstelling: eigenpaard en een manegepaard
) xmaddyx schreef:De shetlanders en de welsjes staan in ruime stands waarin ze zich ook kunnen omdraaien. Het is beter om ze in een box te doen maar echt zielig vind ik het niet.
creabea schreef:Ik zie liever een manege met stands, waar ze dagelijks op de wei komen, dan een met boxen, waar ze alleen in de les lopen en niet buiten komen.
BLK schreef:Mag ik vragen wat stands precies zijn
BLK schreef:Dat klinkt inderdaad niet zo fijn. Maar dan kunnen ze toch ook amper bewegen en eigelijk alleen maar met hun hoofd diezelfde kant op kijken? En daar staan ze dan de hele dag in? Jeetje..

BLK schreef:Dat klinkt inderdaad niet zo fijn. Maar dan kunnen ze toch ook amper bewegen en eigelijk alleen maar met hun hoofd diezelfde kant op kijken? En daar staan ze dan de hele dag in? Jeetje..
Stef_Winston schreef:sparretje schreef:Voor zover ik begrepen heb zijn stands op FNRS aangesloten maneges niet meer toegestaan. De Amsterdamse Manege is daar echter een uitzondering op aangezien het een monumentaal gebouw is.
Manege Beresteijn in Den Haag heeft ook nog stands en zit ook bij de FNRS
nimbletje schreef:Bij manege spaarnwoude hebben(hadden) ze ook stands. Eigenlijk alleen voor de pony's, maar soms staat er ook wel een groot paard in. weet niet of ze nu weg zijn, maar ze zouden al weggaan toen ik er wegging en dat is al heel wat jaartjes geleden.
En zoals creabea al zei, zie ik liever paarden in stands die er vaak uitkomen dan paarden die de hele dag in een box staan!