ik ben stom geweest.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: ik ben stom geweest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:01

Als je een week flink wat tijd met haar heb doorgebracht zal je zien dat het al veel beter gaat. Je gevoel is dan al beter en de meeste paarden zijn niet zo lang 'boos' Knipoog om dit soort dingen.

kseniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:58

Joh heb zelf vaak voor de keuze gestaan jongen of paarden
heb telkens voor mijn paarden gekozen en ben er heel blij om.
wat ik geleerd heb is dat paarden zeer vergevingsgezind zijn en als je het echt meent ze zich weer voor 100% zullen inzeten voor jou. Het komt echter niet vanzelf! Je moet weer meer tijd besteden met je paarden en gewoon consequent blijven. Het is niet omdat je missn wat bot bent geweest tegen je pony dat je nu moet goed maken door zijn goesting te laten doen.
Gewoon weer lekker veel bij hem komen en hem vertroetelen als je de kans krijgt Lachen
En in het vervolg eerst denken dan doen Knipoog

Groetjes

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:51

Is inderdaad nogal stom van je geweest, om een jongen tussen jou en je pony in te laten komen.
Ik snap heel goed dat je pony zo reageert, ik denk dat als ik jou was dat ik heel veel aandacht en tijd in mijn pony zou steken en dan moet het wel weer goed komen.

Ik zou nooit een jongen 'belangrijker' vinden dan mijn pony.....en mijn ouders zouden dat ook niet pikken.

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 11:18

iedereen bedankt! Haha!
het gaat alweer beter.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:32

helaas heb je dat niet altijd helemaal in de hand, verliefdheid is nou eenmaal heel vervelend met dat soort dingen. Je gaat (verkeerde) prioriteiten stellen en jek omt er later pas achter dat dat niet had gemoeten. Ik ben normaal gesproken (ahum) heel rationeel, maar als je écht goed verliefd bent, zie je de dingen nou eenmaal anders, dus ik kan me best voorstellen dat een jongen soms tussen jou en je paard komt. Tuurlijk, dat zou niet mogen, maar het gebeurt nu eenmaal soms... maar na een tijdje ben je weer 'afgekickt' en zie je dat je pony je heel erg miste en als je dat maar eenmaal inziet, komt alles weer goed.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:09

Hoi Lisannos,

Mooi dat het al beter gaat. Paarden en ponys staan wat hun emoties betreft heel dichtbij ons. Er is niet veel verschil in hoe zij emoties ervaren. Als jij je in je hoofd voorstelt hoe het nu gaat worden, pikt je paard dat echt wel op. Je merkt vanzelf aan haar gedrag of ze toenadering zoekt en of je het weer helemaal 'goed hebt gemaakt'.
Succes!

_Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:08

Cassidy schreef:
Veel tijd aan je paard besteden, dan komt dat vertrouwen vanzelf weer terug.

Jep!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:17

Zonde! Idd stom van je, goed dat je het zelf beseft. Ik snap je aan de ene kant wel een beetje; toen ik wist dat ik mijn haflinger weg zou doen besteedde ik ook minder tijd aan hem dan eerst. Ik wist dat die wegging dus ik dacht; ik ga er maar niet tevaak heen omdat die toch weggaat. Maar dat is toch niet eerlijk voor het paard? Denk daar maar eens aan..
Een jongen (waar het bij jou omgaat dus) is misschien niet blijvend, dat kan uitgaan ofzo. Maar je paard, je paard laat je niet in de steek! Ik had er ook spijt van gehad bij mijn haflinger, gelukkig merkte ik niks bij hem want ik kwam nog wel gewoon elke dag om te voeren, maar wel minder lang en ik deed minder dingen met hem.

Hoe jullie band weer versterkt kan worden? De enigste optie is weer veel dingen met je paard doen, zoals je eerst ook deed. Elke dag erna toe, elke dag aandacht geven en noem maar op. En niet weer in de steek laten.. Dan word jullie band vanzelf weer beter lijkt mij.
Maar je paard is niet dom en die heeft het ook wel gemerkt, dus van haar kant snap ik wel dat ze nu minder opgewerkt tegen je is.. ik geef ze groot gelijk.

Succes ermee en hopelijk heb je ervan geleert Lachen

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 17:29

pff ik baal nu echt.
mijn moeder is opgenomen, zij is manisch depressief.

ik zit weer helemaal in de knoop met het huiswerk, loop nu al enorm achter en kan haast niet slapen.
het rijden gaat niet meer,
en ik kom nu wéér steeds minder.

ik ben echt zo moe de laatste tijd, en heb het zo druk. het ging net weer goed met d'r, Boos!

lisetjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:54

ik snap je wel hoor ik merkte ook wel toen ik me vriend kreeg dat ik veel meer aandacht aan hem gaf dan aan andere dingen ik denk dat je het best met je pony leuke dingen kan gaan doen bvb lekker een stukkie lopen of zo of gewoon een keer een hele middag haar vertroetelen of zo nou iig heel veel sterkte

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:08

Lisannos schreef:
pff ik baal nu echt.
mijn moeder is opgenomen, zij is manisch depressief.

ik zit weer helemaal in de knoop met het huiswerk, loop nu al enorm achter en kan haast niet slapen.
het rijden gaat niet meer,
en ik kom nu wéér steeds minder.

ik ben echt zo moe de laatste tijd, en heb het zo druk. het ging net weer goed met d'r, Boos!

staat jou pony op wei samen met andere vriendjes? Dan zou'k me niet zoveel zorgen maken. Zolang ze maar eten krijgt en vers water hoef je niet per se elke dag iets met haar te doen. Momenteel kan ik ook niets met mijn paard doen omdat ik in de gips lig met mijn voet en krijgt ze elke dag eten van m'n tante. Ik kan er nu maar 1 keer per week naartoe (al 7 weken lang)... Maar mijn paard heeft vriendjes waar ze mee optrekt en heeft mij minder nodig dan ik haar...
Mijn tante poetst haar wel eens zodat ze toch wat aandacht krijg... Ik kan me gewoon niet verplaatsen en ben van vervoer afhankelijk van iemand die me thuis komt halen en me naar mijn paard brengt... Niet ideaal, maar het moet maar zo. Er gebeuren nu eenmaal dingen waardoor je niet naar je paard kan, en je hebt het niet altijd zelf in de hand... Maak je indien je pony samenloopt met vriendjes in de wei en eten, hooi en water krijgt maar geen zorgen!

Ennuh voor 'k hier heel bokt over me heen krijg: dat betekent niet dat je er nooit iets mee moet doen... Probeer zodra je kan tijd voor hem vrij te maken, maar als het echt niet kan hoeft dat niet zo'n probleem te zijn Knipoog

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 21:31

hmm okee.
ik wil echt graag weer alles een beetje op een rijtje hebben staan, want echt alles gaat door elkaar nu.
en ik voel me echt onwijs schuldig tegenover chanty.
maarja,
het is nu dan even niet anders.

bedankt voor de reacties!